More stories

Mobile World Congress 2012 in beeld

De 27e editie van ‘s werelds grootste mobieletelecomevenement zit er op. Emerce bezocht ook dit jaar weer het Mobile World Congress en geeft hieronder een sfeerimpressie.

Mobile

MWC 2012: NFC in mobieltjes groeit hard, de markt niet

Voor het eerst klinkt op het Mobile World Congress dit jaar geen hype over mobiel NFC-betalen. Het komt wel, maar nog niet. Het realisme dringt door tot de mobiele markt, die toekomst ziet in telefoons om mee te betalen, spaarpunten mee te verzamelen en het OV te gebruiken.

Mobile

MWC 2012: ‘De basis voor mobiele marketing ontbreekt’

Zelfs bij de meeste Fortune 500-bedrijven ontbreekt een degelijke basis voor mobiele marketing. Googles mobielbaas Jason Spero: “Je moet eerst een mobiele site hebben. Pas daarna kun je gaan praten over business goals”.

Mobile

MWC 2012: The Internet of Things in beeld

Vanaf volgend jaar zijn er meer machines online dan mensen. Op het Mobile World Congress zijn de eerste verschijningsvormen daarvan te zien.

Mobile

MWC: Foursquare komt naar auto’s, brillen en landkaarten

De oprichter van Foursquare, Dennis Crowely, verwacht dat zijn dienst binnen afzienbare tijd naar allerlei apparaten komt die geen telefoon of tablet zijn. De ‘internetbrillen‘ van Apple en Google liggen voor de hand.

Mobile

MWC 2012: Handreiking Deutsche Telekom naar ontwikkelaars

“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.

Mobile

MWC 2012: Mobile advertising in de marketingmix

Bijna de helft van de consumenten laat zich mobiel beïnvloeden bij een aankoop. Mobile advertising moet de juiste balans tussen bereik, relevantie en effect nog vinden, maar zal dan een steeds groter onderdeel worden van de totale marketingmix. Met bijbehorende bestedingen.

Mobile

MWC: Eric Schmidt: ‘Operators klagen terecht over zware lasten’

Topman Eric Schmidt van Google vindt, dat mobiele operators terecht klagen over zware lasten. Ze moeten hun problemen zelf oplossen met de toezichthouders en regelgevers. Google investeert zelf al genoeg in mobiel.

Mobile

MWC: Europese iPhonekassa iZettle internationaliseert

IZettle breidt zijn diensten vanuit Zweden uit naar Noorwegen, Finland en Denemarken. Andere landen volgen later dit jaar.

Mobile

MWC 2012: Clouddiensten nopen operators tot nieuwe abonnementen

Clouddiensten zijn het middel waarmee mobiele aanbieders klanten kunnen terugwinnen die ze aan internetbedrijven zijn verloren. Telecombedrijven vinden dat ze betere service en privacy kunnen leveren dan internetpartijen. Er komen nieuwe soorten abonnementen.

Hosting

MWC 2012: Telefonica en Qualcomm partners Mozilla

Telefonica is de eerste partner van Mozilla voor de uitrol van zijn mobiele OS, B2G. Met Qualcomm zullen nog dit jaar goedkope mobieltjes ontwikkeld worden.

Mobile

MWC 2012: GSM-branche haalt uit naar internetbedrijven

De GSM Association vindt dat internetbedrijven, zoals Google en Facebook, zich meer moeten gedragen naar de merites van de telecombranche. Anders raakt de ontwikkeling van mobiele infrastructuren geremd.

Mobile

MWC 2012: Traditionele telecomprovider moet kiezen

Veranderend consumentengedrag, nieuw overheidsbeleid en nieuwkomers op de markt zijn de drie belangrijkste factoren die resulteren in verminderde investeringen in de markt voor geïntegreerde telecomdiensten.

Mobile

MWC 2012: Binnenkort meer machines dan mensen mobiel online

Dit jaar is het omslagpunt waarbij meer machines dan mensen via een SIM-kaart mobiel online zullen zijn. De mobiele telecomsector zoomt in op machine to machine-communicatie en NFC.

Mobile

Topman Interpublic: ‘Je moet geen marketing doen op mobiel’

Adverteerders moeten niet eens proberen marketing te bedrijven op mobiele platformen. Het enige dat ze moeten nastreven is engagement, actieve betrokkenheid creëren bij hun merken.

Mobile