More stories

CBS: Meeste Nederlanders beschermen gegevens op smartphone

Nederland behoort met 68 procent tot de top vijf van landen in de Europese Unie waar inwoners de toegang tot persoonlijke gegevens beperken of weigeren. Koploper is Frankrijk met 77 procent, gevolgd door Duitsland (75 procent) en Zweden en Luxemburg (70 procent).

Mobile

Zakelijke horeca-app Tippr naar België

Zelf noemt Colin Westerwoudt zijn app Tippr ‘de Tinder voor horeca’. Ondernemers en leveranciers vinden er vooral een middel in om frisse wind naar de keuken en de zaak als geheel te brengen. Na Nederland is nu België aan de beurt.

Venture

Social media shopping: intuïtief en persoonlijk

Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social commerce, waar Instagram en Snapchat je online kassa’s zijn en klantrelaties waardevoller dan ooit.

Social

Alleen in India groeit de smartphonemarkt

Wereldwijd worden er minder smartphones verscheept, behalve in India. Vorig jaar leverden fabrikanten 145 miljoen exemplaren aan Indiase retailers, 10 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt uit onderzoek van Counterpoint.

Mobile

Met nieuwe versie Bluetooth kan locatie beter bepaald worden

Een update voor Bluetooth (versie 5.1) maakt het makkelijker om objecten te lokaliseren. Koepelorganisatie Bluetooth Special Interest Group heeft hiervan de specificaties vrijgegeven.

Mobile

Smartphone steeds vaker portemonnee

Nederlanders gebruiken hun smartphone steeds meer als een digitale portemonnee. We pakken we onze telefoon vaker voor online bankieren, online winkelen en als toegangskaart. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat onderzoeksbureau GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.

Mobile

Apeldoorn wil eerste 5G stad worden

De gemeente Apeldoorn zet in op de aanleg van een eigen 5G netwerk in 2021. Daartoe heeft de gemeente een intentieovereenkomst met de Oostenrijkse onderneming RadioLED International getekend. Wethouder Willems: ‘Wij wachten niet, wij beginnen nu, in deze omvang als eerste stad in Nederland.’

Mobile

Sl!m-app: De Volksbank betrekt klanten eerder bij innovaties

Onlangs lanceerde de Volksbank voor haar merken ASN Bank, Regiobank en SNS de Sl!m-app. De app is een kopie van de bestaande, mobiel bankieren app, maar biedt klanten de mogelijkheid om als eerste de nieuwste functies en ideeën uit te proberen. Deze nieuwe app past binnen de nieuwe innovatiestrategie van de Volksbank: innoveren met de menselijke maat.

Payment

Waarom 2019 het jaar van in-app advertising wordt

In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen? 

Mobile

Google start transitie Hangouts

Google gaat zakelijke gebruikers van Hangouts in de loop van dit jaar overhevelen naar Hangouts Chat en Meet. De oude Hangouts stopt voor deze zogenoemde G Suite-gebruikers in oktober.

Mobile

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Google zet Schiphol op Maps Indoor

Google heeft alle looproutes, bedrijven en andere locaties van luchthaven Schiphol op Maps gezet.

Travel

Rabobank: Betaalverzoek meer gebruikt dan Tikkie

Klanten van Rabobank gebruiken de optie Betaalverzoek in de bankapp vaker dan Tikkie, aldus de bank.

Payment

Google betaalt 40 miljoen dollar voor technologie Fossil

Horlogemerk Fossil Group heeft een overeenkomst met Google gesloten over de verkoop van smartwatch-technologie. Daarvoor betaalt het internetbedrijf 40 miljoen dollar.

Mobile

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing