More stories

Solide jaarhelft voor Proximus

Proximus, de grootste telecomaanbieder van België, meldt een solide eerste jaarhelft, waarin het aantal klanten voor vast internet is aangegroeid […]

Mobile

Apple krijgt geen voet aan de grond in India

Apple doet het slecht in India. Drie bestuurders zijn naar huis gestuurd omdat de iPhone verkopen maar blijven dalen. Volgens Counterpoint Research bedraagt het marktaandeel nog geen 1 procent.

Mobile

Lagere resultaten KPN door regulering

De omzet van KPN is ten opzichte van vorig jaar licht gedaald, van 1,427 miljoen euro naar 1,402 miljoen. Het bedrijf schrijft de daling toe aan het effect van regulering. Het nettoresultaat daalde ook naar 137 miljoen.

Mobile
Premium

Android Oreo op 10 procent van Android smartphones

Android Oreo, de opvolger van Nougat, staat inmiddels op 10 procent van alle Android smartphones. Het duurde ongeveer tien maanden voordat die positie werd bereikt, net als bij Nougat.

Mobile

ACM neemt appstores onder de loep

Toezichthouder ACM wil meer inzicht krijgen in hoe appaanbieders hun apps in een appwinkel krijgen en welke invloed deze appstores hebben op het aanbod van apps. Daarom start de ACM een marktstudie naar de relatie tussen appaanbieders en appstores voor mobiele telefoons.

Mobile

Telecompaper: Onafhankelijke MVNO’s halen MNO’s in

Het aantal mobiele klanten bij virtuele operators in Nederland, oftewel aanbieders zonder eigen netwerk, groeide tussen het derde kwartaal van 2017 en het eerste kwartaal van 2018 naar 6,81 miljoen. Het aandeel van deze partijen in de totale mobiele markt steeg tot 33 procent.

Mobile

Moderetailers investeren in ‘style matching’ en omgekeerd zoeken

Het aantal e-commercespelers dat klanten met een ‘Shazam voor fashion’-achtige functie bedient groeit. Ook Google is recent gestart met dit omgekeerde visueel zoeken. De laatste toevoeging aan de Google Lens-app zorgt ervoor dat gebruikers een foto kunnen maken van een willekeurig kledingstuk, een algoritme zoekt er vervolgens de producten bij op het eigen zoek en winkelplatform.

Fashion

België akkoord over nieuwe mobiele speler

De Belgische federale regering gaat akkoord met de komst van een vierde mobiele speler. Daarvoor worden dan ook extra frequenties […]

Mobile

Improve Digital koopt Widespace

Sellbranch, een onderdeel van Improve Digital, heeft de mobiele mobiele reclame-exploitant Widespace uit Zweden overgenomen.

Venture

Amsterdamse Noord/Zuidlijn voorzien van mobiele dekking

Vandaag activeren Vodafone, KPN, T-Mobile en Tele2 het mobiele netwerk op de Amsterdamse Noord/Zuidlijn die zaterdag in gebruik worden genomen. De metro verbindt Amsterdam Noord met de binnenstad en met het zakencentrum.

Mobile

‘Gedurfde tariefplannen’ bezorgen Orange Belgium solide resultaten

Orange Belgium, de tweede aanbieder van het land, telde aan het einde van de eerste helft van 2018 in totaal 2,36 miljoen klanten met een mobiel abonnement. In het tweede kwartaal van 2018 steeg het aantal nettotoevoegingen tot 26.000, in vergelijking met 21.000 in het tweede kwartaal van 2017.

Mobile
Premium

Jmango360 partnert met PrestaShop

Ontwikkelaar van mobiele software voor webwinkels Jmango360 sluit een samenwerkingsverband met PrestaShops. Hierdoor kunnen 270.000 webwinkels wereldwijd, 10.000 in de Benelux, met een druk op de knop een mobiele app genereren.

E-commerce platforms
Premium

Klantrelatie Starbucks digitaliseert: 12 procent vooruit besteld via mobiel

Met name de digitale activiteiten moeten Starbucks laten groeien. Zeker nu het bedrijf wat tegenvallende cijfers heeft gepresenteerd, is de hoop gevestigd op onder andere het mobiele spaarprogramma. Afgelopen jaar bleek dat al enorm succesvol.

Customer Loyalty

Na megaboete EU Android niet langer gratis?

Google mag smartphonefabrikanten in Europa niet langer verplichten om Google apps mee te leveren als ze Android gratis willen gebruiken voor hun toestellen. Daarmee valt een belangrijke inkomstenbron voor Google weg. Moeten fabrikanten straks gaan betalen voor Android?

Venture

Omzet Tele2 Nederland loopt terug, verlies ook

Tele2 Nederland zag de omzet in het tweede kwartaal teruglopen ten opzichte van een jaar eerder, van ruim 1,7 miljard naar een kleine 1,6 miljard kroon. Door kostenbesparingen is het verlies beperkt gebleven tot 208 miljoen. Vorig jaar was dat 290 kroon.

Mobile