More stories

Waarom bij A/B-testen significantie zonder power zinloos is

Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.

Conversie

‘iPhone X vertegenwoordigt bijna kwart van de totale smartphone omzet’

Ondanks aanhoudende geruchten over tegenvallende verkopen van Apples vlaggenschip iPhone X levert het toestel Apple wel heel veel geld op. Volgens Counterpoint vertegenwoordigt iPhone X 21 procent van de totale smartphone omzet en 35 procent van alle in de industrie geboekte winsten.

Mobile

Renault shazamt VR-commercial rondom Star Wars

Autofabrikant Renault zet Shazam in voor een commercial in virtual reality. Thema: de nieuwe Star Wars-film. Wie bij een bushalte in een van de 25 EU-lidstaten staat, kan de reclame met zijn telefoon activeren.

Campagnes

Eurail kiest voor Elastique en Greenberry voor nieuwe app

Eurail heeft de digitale bureaus Elastique en Greenberry geselecteerd voor de ontwikeling van een nieuwe app. Deze moet internationale reizigers een betere ervaring bieden dan nu het geval is.

Mobile

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Appwinkels breken nieuwe records

Er zijn nog nooit zoveel apps gedownload als in het afgelopen kwartaal. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van App Annie. Het aantal downloads steeg in het eerste met 10 procent naar 27,5 miljard.

Mobile

KPN gaat 5G in het veld testen

KPN gaat in de loop van 2018 vier verschillende 5G-field labs opzetten om te kunnen experimenteren met de opvolger van 4G. Dat varieert van het testen van slimme antennes in stedelijk gebied tot het onderzoeken van de verbinding van drones voor precisielandbouw, virtual reality in de industrie en zelfrijdende voertuigen.

Mobile

Googles AMP voor e-mailmarketing: inbox wordt interactief

Google maakt de techniek achter AMP beschikbaar voor e-mail. Het betekent dat er straks veel meer interactieve elementen zijn op te nemen in de e-mailmarketing. En het postvak-in gevuld raakt met mini-websites. Wat kunnen marketeers ermee?

E-mailmarketing

Reisapps zijn gevoelig voor mobiele fraude

Marketeers van reisapps zijn in het eerste kwartaal van 2018 voor 65 miljoen dollar het schip ingegaan door mobiele fraude. Dit heeft Appsflyer becijferd. Na shopping, gaming en finance is travel de vierde meest kwetsbare sector.

Venture

TCL ziet nog steeds toekomst in Palm merknaam

TCL, het Chinese bedrijf dat onder de merknaam Blackberry smartphones ontwikkelt, wil de oude Palm merknaam nieuwe leven inblazen. Onder die naam verschijnt dit najaar een reeds eerder aangekondigde smartphone.

Mobile

Nieuwe Safari waarschuwt voor onveilige verbindingen

De nieuwste versie van Apples browser Safari, die vanavond met iOS 11.3 en High Sierra 10.13.4 is vrijgegeven, waarschuwt voortaan voor onveilige verbindingen. Wie een wachtwoord of creditcardnummer invoert op een onbeveiligde webpagina, krijgt een waarschuwing.

Mobile

‘De VS gaan ontwikkeling 5G leiden’

Niet Europa, maar de VS gaan pionieren op het gebied van 5G. Dat is de stellige overtuiging van brancheorganisatie GSMA. Dit dankzij een vroege start met het commercialiseren van de technologie.

Tech

‘QR codelezer iOS 11 kan worden gefopt’

De QR codelezer van iOS 11 kan makkelijk gefopt worden. Daarvoor waarschuwt IT consultant Roman Mueller. Apple is zeker al drie maanden op de hoogte van dit gevaar, maar heeft nog niets ondernomen.

Tech

StartReady volledig in handen van KPN

KPN heeft het resterende belang van 85 procent gekocht in StartReady, een specialist in Skype for Business-diensten.

Tech

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.

Customer Experience