Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos
YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.
YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.
De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.
LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.
Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.
Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.
Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.
Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaat één van de grootste producenten van brandedcontent in Nederland.
WiseFundaments Group sluit een financieel strategische samenwerking met Strikwerda Investments. Samen gaan ze een bijzonder ambitieus groeiplan uitvoeren waarbij Adwise langdurig op overnamepad gaat.
Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.
Digitaal marketingbureau Rocket Digital valt in handen van stadsgenoot Tomorrowmen. Directerur Roman Solarz wil hiermee opdrachtgevers beter bedienen met geïntegreerde marketingstrategieën.
Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.
Generatieve AI zet de marketingwereld vanaf volgend jaar op zijn kop als techleverancier het inzetten voor klantcontact.
Vandaag introduceren we Emerce Academy On Demand, een online leeromgeving met een abonnement op onbeperkt veel online trainingen en masterclasses.
Waar ligt de grens tussen verleiden en misleiden bij online verkoop? Er wordt harder opgetreden. Een richtlijn: staat het belang van de klant centraal?
Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).