‘Black Friday een na duurste dag Black Week’
Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.
Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.
Generatieve AI zet de marketingwereld vanaf volgend jaar op zijn kop als techleverancier het inzetten voor klantcontact.
Vandaag introduceren we Emerce Academy On Demand, een online leeromgeving met een abonnement op onbeperkt veel online trainingen en masterclasses.
Waar ligt de grens tussen verleiden en misleiden bij online verkoop? Er wordt harder opgetreden. Een richtlijn: staat het belang van de klant centraal?
Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).
Retailers met een volwassen multichannel strategie hebben aantoonbaar meer succes dan winkeliers die dat erbij doen. Dat blijkt uit Nederlandse Google-cijfers in de aanloop naar de decembermaand.
E-commercebureau Yellowgrape opent een kantoor in Berlijn. Het is de eerste stap in een groeiambitie waarmee het zijn eigenzinnige aanpak internationaal wil uitrollen.
Ondanks geluiden dat adverteerders hun afhankelijkheid van Meta willen verkleinen, blijft het platform veruit het grootste van alle social platformen. 75 procent van het budget dat aan social media wordt gespendeerd, gaat naar Facebook en Instagram. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark, waarvoor 154.000 social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2023, zijn geanalyseerd.
IPG Mediabrands Nederland heeft Wouter Moen (40) aangesteld als Managing Director van haar technologie gedreven performance bureau KINESSO.
Iedereen is gewend om een koelkast of een kledingstuk online te shoppen, maar een webshop waar je terecht kunt voor een kerstbomendoolhof of een bubbelbad bioscoop is er niet.
Marketing- en reclameconcern Omnicom doet met de overname van Flywheel Digital, ter waarde van 835 miljoen dollar cash, zijn grootste overname ooit.
De tweede omzetwaarschuwing in drie maanden tijd van WPP. Het zijn vooral de techbedrijven in de VS die de hand op de knip houden en het resultaat van de reclamegigant drukken.
Wet- en regelgeving wordt voor een groot deel nageleefd in telemarketing en fieldmarketing activiteiten van grote Nederlandse adverteerders. Dit blijkt uit de Nationale Compliance Benchmark Direct Marketing die compliance specialist DMCC heeft uitgebracht. Wel is er ruimte voor verbetering. Zo blijft de informatievoorziening bij ingewikkelde diensten achter, maar blijkt ook dat adverteerders hierop kunnen sturen.
Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.
Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown uit Eindhoven neemt Onetomarket over. De stap moet tot verdere overnames en samenwerkingsverbanden leiden.