More stories

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing

Youvia neemt websiteportfolio Varias over

Youvia, ooit bekend als DTG, neemt het websiteportfolio over Varias. Dat wil zich meer gaan richten op softwareontwikkeling en consultancy.

Venture

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation

De verborgen kansen van TikTok voor adverteerders

Tiktokkers spreken hun publiek persoonlijk aan waardoor de interactie veel authentieker en intiemer wordt.

Online marketing

DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022

Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.

Online marketing

Leadinfo valt in handen van hoster team.blue

Het Europees werkende hosting- en cloudbedrijf team.blue neemt een meerderheidsbelang in het zakelijk marketingbedrijf Leadinfo uit Rotterdam.

Venture

Bol.com verhoogt prijs Select met 20 procent

De abonnementsprijs van bol.com Select gaat volgende maand van tien naar twaalf euro. Het e-commercebedrijf rekent de stijgende transport- en brandstofkosten door.

Marketplaces

Influencer marketing expert New Kith breidt uit naar België

Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.

Influencer marketing

Privacy-first: hoeveel tijd heb je nog? Minder dan je gevoel misschien zegt

Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.

Privacy

Puma komt eindelijk met mobiele app

Sportkledingfabrikant komt dan toch eindelijk met een eigen mobiele app, een vehikel waar Nike al jaren van profiteert qua klantenbinding en e-commerce.

E-commerce

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing