More stories

Premium

Mediabedrijven willen schadevergoeding voor ‘misbruik Google op de advertentiemarkt’

Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.

Online advertising

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising

Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.

Online marketing
Premium

COO Travix: ‘Reislust internationaal weer hoog’

De reislust van de internationale consument is weer pre-covid hoog. Ticketprijzen kunnen dalen. COO Casper Maasdam van Travix maakt de organisatie gereed om, onder een nieuwe moeder, de vraag in te vullen.

Travel

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing
Premium

Nederlands Vev.co lanceert MKB-platform in Amerika

Zelfs de kleinste ondernemer krijgt met het Vev een digitaal middel in handen om zich professioneel en groots te presenteren. De start-up van Michel Elings, Jeroen Janssen en Thijs Zoon uit Utrecht maken vandaag bekend hun dienst in de VS te lanceren. 

Start-ups
Premium

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups
Premium

Publicis steekt 300 miljoen in AI

Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.

Marketing

Marketingbudgetten in Nederland en België dit jaar hoger ondanks economische onzekerheid

Meer dan de helft van de Europese marketingmanagers bij grote bedrijven is onzeker over de toekomst door het huidige economisch klimaat, zo blijkt uit grootschalig Europees onderzoek van Sapio Research in opdracht van Linehub, een Europees collectief van marketeers. 84 procent van hen geeft aan dat de economische situatie hun marketingstrategie beïnvloedt en meer dan de helft ziet zijn budget dan ook dalen. Uitschieters zijn Nederland en België waar de helft van de bedrijven het marketingbudget juist verhoogt.

Online marketing

The Oval Office breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.

Marketing
Premium

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing
Premium

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing
Premium

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising

‘Groot deel CBF-Erkende goede doelen plaatst zonder toestemming tracking cookies’

Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.

Online marketing

Google wil advertentieverkoop reorganiseren

Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.

Online advertising