More stories

Xsarus lanceert digitaal marketingbureau

E-commercebureau Xsarus lanceert in de vorm van Facticx een nieuw label dat zich specialiseert in digitale marketing.

Marketing

Kleine Europese groei WPP

Marketing- en reclameconcern WPP Group ziet een kleine omzetgroei in west-Europa, maar Amerika en Azië drukken het concernresultaat.

Marketing

CMO verlaat Just Eat Takeaway

Na ruim zeven jaar in functie treedt de eerste chief marketing officer van Just Eat Takeaway, Maurine Alma, terug.

Marketing
Premium

Telemarketing verder beperkt

Minister Micky Adriaansens (Economische Zaken en Klimaat) gaat onderdelen van haar Consumentenagenda op het gebied van telemarketing en deurverkoop wettelijk uitwerken. Telefonische verkoop van bijvoorbeeld energiecontracten wordt straks verder beperkt. Aanbieders mogen ook niet meer bellen met een aanbod als een persoon of bedrijf klant is of klant is geweest. In de praktijk is telemarketing dan alleen nog maar mogelijk als je zelf expliciet toestemming geeft om gebeld te worden door een aanbieder.

Online marketing

Nederlander wordt Chief Marketing Officer van Expedia

Nederlander Jochen Koedijk wordt Chief Marketing Officer van online reisorganisatie Expedia.

Online advertising

OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase fuseren

De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase fuseren. Ze bundelen hun krachten om samen te werken aan een leidende rol op het gebied van data- en performancemarketing op de Europese markt.

Digital Agencies
Premium

Bestedingen digitaal adverteren in 2023 naar 3,7 miljard, groei van 5 procent

Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.

Online advertising

Meerderheid Tweede Kamer wil ook verbod op online reclames voor gokken

Een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer heeft een motie ondersteund om online reclames ter promotie van gokken te verbieden. Ook online kansspellen met een ‘aantoonbaar zeer hoog risico’ moeten verboden worden.

Online advertising
Premium

Thuiswinkel.org steunt onderzoek naar Temu

Duitse consumentenorganisaties en politici zijn voor een onderzoek naar misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu. Thuiswinkel.org zou zoiets in Nederland steunen.

Legal

Blue Dragon Groep koopt Webton

Webton uit Hengelo, een bureau gespecialiseerd in webdesign en online marketing, sluit zich aan bij Blue Dragon uit Den Bosch.

Digital Agencies

Hostingaanbieder moet dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stopzetten

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt hostingaanbieder DigitalOcean een bindende aanwijzing op. Met deze aanwijzing wordt het bedrijf opgedragen haar dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stop te zetten.

Online marketing

Geen alcoholreclame meer op digitale reclameborden Deventer

Op digitale reclameborden van de gemeente Deventer is binnenkort geen alcoholreclame meer toegestaan. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten.

Marketing

Hootsuite koopt nieuwe ‘oren’ voor socialmedia

Socialmediamanagementplatform Hootsuite koopt Talkwalker uit Luxemburg om beter te luisteren op socialmedia en kordaat te reageren na AI-analyse.

Social
Premium

WPP sluit AI-pact voor marketing met Google

Media- en marketingreus WPP sluit een AI-deal met Google Cloud vanwege diens GPT-variant. Het concern wil internationale mediaproductie gaan automatiseren.

Artificial Intelligence

Alphabet overweegt overname HubSpot

Alphabet, moederbedrijf van Google, overweegt de overname van HubSpot, een bedrijf met een marktwaarde van 35 miljard dollar. Er zou gesproken zijn met adviseurs van Morgan Stanley, want grote overnames als deze liggen tegenwoordig gevoelig.

Online marketing