Thuiswinkel.org steunt onderzoek naar Temu
Duitse consumentenorganisaties en politici zijn voor een onderzoek naar misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu. Thuiswinkel.org zou zoiets in Nederland steunen.
Duitse consumentenorganisaties en politici zijn voor een onderzoek naar misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu. Thuiswinkel.org zou zoiets in Nederland steunen.
Webton uit Hengelo, een bureau gespecialiseerd in webdesign en online marketing, sluit zich aan bij Blue Dragon uit Den Bosch.
De Kansspelautoriteit (Ksa) legt hostingaanbieder DigitalOcean een bindende aanwijzing op. Met deze aanwijzing wordt het bedrijf opgedragen haar dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stop te zetten.
Op digitale reclameborden van de gemeente Deventer is binnenkort geen alcoholreclame meer toegestaan. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten.
Socialmediamanagementplatform Hootsuite koopt Talkwalker uit Luxemburg om beter te luisteren op socialmedia en kordaat te reageren na AI-analyse.
Media- en marketingreus WPP sluit een AI-deal met Google Cloud vanwege diens GPT-variant. Het concern wil internationale mediaproductie gaan automatiseren.
Alphabet, moederbedrijf van Google, overweegt de overname van HubSpot, een bedrijf met een marktwaarde van 35 miljard dollar. Er zou gesproken zijn met adviseurs van Morgan Stanley, want grote overnames als deze liggen tegenwoordig gevoelig.
Ralph Rijks start 2 april als nieuwe CMO van HelloFresh Benelux en volgt hiermee Lydi Siebers op, die aan het commerciële roer van het bedrijf stond tot eind 2023.
De rebranding van T-Mobile naar Odido pakt goed uit voor het telecombedrijf. De merk-KPI’s liggen hoger en het bedrijf heeft er meer klanten door gekregen.
Tv maker Jort Kelder heeft in hoger beroep een tegen Google gewonnen. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat Google te weinig heeft gedaan om nepadvertenties met de beeltenis van Kelder te weren.
Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t […]
Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”
Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.
Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een proef van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.
Marktplaatsspecialist Brandsom koopt Longrun, vooral actief met Zalando, om zijn portfolio marketingdiensten uit te breiden.