More stories

Marketingbudgetten in Nederland en België dit jaar hoger ondanks economische onzekerheid

Meer dan de helft van de Europese marketingmanagers bij grote bedrijven is onzeker over de toekomst door het huidige economisch klimaat, zo blijkt uit grootschalig Europees onderzoek van Sapio Research in opdracht van Linehub, een Europees collectief van marketeers. 84 procent van hen geeft aan dat de economische situatie hun marketingstrategie beïnvloedt en meer dan de helft ziet zijn budget dan ook dalen. Uitschieters zijn Nederland en België waar de helft van de bedrijven het marketingbudget juist verhoogt.

Online marketing

The Oval Office breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.

Marketing
Premium

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing
Premium

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing
Premium

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising

‘Groot deel CBF-Erkende goede doelen plaatst zonder toestemming tracking cookies’

Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.

Online marketing

Google wil advertentieverkoop reorganiseren

Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.

Online advertising
Premium

Out of Home in 2024 wellicht naar 300 miljoen euro

Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.

Online advertising
Premium

Videoproducenten Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren

Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaat één van de grootste producenten van brandedcontent in Nederland.

Venture
Premium

Investering voor ambitieus groeiplan Adwise

WiseFundaments Group sluit een financieel strategische samenwerking met Strikwerda Investments. Samen gaan ze een bijzonder ambitieus groeiplan uitvoeren waarbij Adwise langdurig op overnamepad gaat.

Digital Agencies
Premium

[Emerce TV] ‘Piekt SEA-budget? Optimaliseer je site’

Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.

Conversie
Premium

Tomorrowmen lijft marketingbureau Rocket Digital in

Digitaal marketingbureau Rocket Digital valt in handen van stadsgenoot Tomorrowmen. Directerur Roman Solarz wil hiermee opdrachtgevers beter bedienen met geïntegreerde marketingstrategieën.

Digital Agencies
Premium

‘Black Friday een na duurste dag Black Week’

Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.

Duitsland
Premium

‘AI wordt prioriteit 2024 conversationele marketing’

Generatieve AI zet de marketingwereld vanaf volgend jaar op zijn kop als techleverancier het inzetten voor klantcontact.

Customer Engagement
Premium

Emerce met abonnement zakelijk e-learning

Vandaag introduceren we Emerce Academy On Demand, een online leeromgeving met een abonnement op onbeperkt veel online trainingen en masterclasses.

Marketing