More stories

Happy Horizon neemt Iconic Studios over

Happy Horizon zet een strategische stap met de overname van Iconic Studios, een bureau dat zijn specialisatie in PR, events en influencer marketing bij de groep inbrengt.

Marketing

Herziene Code Telemarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing vandaag in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.

Online marketing

Dealerdirect koopt oudste ‘online autowinkel’ Nederland

Dealerdirect, het moederbedrijf van het internetplatform Ikwilvanmijnautoaf.nl, heeft Autokopen.nl overgenomen en wil er een prominent portal van maken waar consumenten auto’s kopen.

Marketing

Genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De […]

Online marketing

(Emerce TV) Bol zet AI in voor betere productbeschrijvingen

Handelsplatform Bol houdt een proef waarbij het met AI de productomschrijvingen voor verkooppartners aanvult of verbetert.

Artificial Intelligence

EDAY: ‘Bureaus, volg vooral niet de trends’

Zijn commercials genereerden op YouTube en socialmedia honderden miljoenen views en gisteren op Emerce EDAY deelde regisseur Michael Krivicka zijn succesformule.

Marketing

(Emerce TV): De P van Pinterest staat voor Performance

Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.

Online advertising

Zalando geeft platformtak nieuwe impuls

Zalando wil dat fabrikanten, merken en adverteerders zijn platform intensiever gaan gebruiken. Daartoe voegt het een aantal voor hen relevante diensten samen onder een dak.

E-commerce

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Marketing

DDMA: Telemarketing leidt zelden tot klachten

Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat een op de twee consumenten bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan een op de zes consumenten (16%) ingaat op een aanbod. Slecht een op de 2.500 (0,04%) van de bereikte consumenten dient een klacht in.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Voorkom de death spiral van kortingsacties’

“Overal in je winkel korting geven is geen strategie en helemaal niet omdat de concurrent het ook doet”, Sam Panzer van Talon.One is duidelijk: ga slim om met kortingsacties.

E-commerce

Nieuwe positionering voor het merk Zalando

Zalando kiest een nieuwe positionering van zijn merk om zijn merkcampagnes van de komende jaren aan op te hangen.

Fashion

Digitale schermen en totems in Stadshart Amstelveen

Ocean Outdoor heeft de tender voor de exploitatie van digitale out of home media in Stadshart Amstelveen gewonnen. Vanaf maart 2025 zal het winkelgebied worden uitgerust met zeven groot formaat digitale schermen en zestien digitale totems.

Online advertising

Ad Alliance en Disney+ starten exclusieve samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland

Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.

Online advertising

YouTube-video met gokreclame verwijderd na waarschuwing Ksa

Twee Nederlandse influencers hebben een YouTube-video met daarin reclame voor een illegale kansspelaanbieder verwijderd na een waarschuwing van de Kansspelautoriteit (Ksa). In de video werd reclame gemaakt voor een illegale goksite, en gaven de influencers aan zelf ook weleens op de website te spelen. Het is in Nederland verboden om deelname aan illegale kansspelen te bevorderen.

Online advertising