More stories

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing

Nederlands Vev.co lanceert MKB-platform in Amerika

Zelfs de kleinste ondernemer krijgt met het Vev een digitaal middel in handen om zich professioneel en groots te presenteren. De start-up van Michel Elings, Jeroen Janssen en Thijs Zoon uit Utrecht maken vandaag bekend hun dienst in de VS te lanceren. 

Start-ups

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups

Publicis steekt 300 miljoen in AI

Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.

Marketing

Marketingbudgetten in Nederland en België dit jaar hoger ondanks economische onzekerheid

Meer dan de helft van de Europese marketingmanagers bij grote bedrijven is onzeker over de toekomst door het huidige economisch klimaat, zo blijkt uit grootschalig Europees onderzoek van Sapio Research in opdracht van Linehub, een Europees collectief van marketeers. 84 procent van hen geeft aan dat de economische situatie hun marketingstrategie beïnvloedt en meer dan de helft ziet zijn budget dan ook dalen. Uitschieters zijn Nederland en België waar de helft van de bedrijven het marketingbudget juist verhoogt.

Online marketing

The Oval Office breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.

Marketing

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising

‘Groot deel CBF-Erkende goede doelen plaatst zonder toestemming tracking cookies’

Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.

Online marketing

Google wil advertentieverkoop reorganiseren

Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.

Online advertising

Out of Home in 2024 wellicht naar 300 miljoen euro

Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.

Online advertising

Videoproducenten Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren

Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaat één van de grootste producenten van brandedcontent in Nederland.

Venture

Investering voor ambitieus groeiplan Adwise

WiseFundaments Group sluit een financieel strategische samenwerking met Strikwerda Investments. Samen gaan ze een bijzonder ambitieus groeiplan uitvoeren waarbij Adwise langdurig op overnamepad gaat.

Digital Agencies

[Emerce TV] ‘Piekt SEA-budget? Optimaliseer je site’

Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.

Conversie