More stories

Het selectieproces van een nieuwe marketingtechnologie: vergelijken, testen en kiezen

Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist.

Online marketing

Nominaties DIA Pro’s bekend

Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we dit najaar een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.

Marketing

Tonny Loorbach (CEO IMU BV): ‘Boek is de ultieme marketingbijbel geworden’

Het boek De Online Marketing Tornado is ‘een waterdichte blauwdruk voor een wervelende online business die impact maakt’. Mede ingegeven door de coronacrisis willen Tonny Loorbach en co-auteur Martijn van Tongeren het boek niet op de ouderwetse manier verkopen, maar gratis weggeven. Tonny: ‘Door de coronacrisis loopt het de afgelopen weken storm. De kern van ons bedrijf is het aanbieden van online marketingcursussen, dat doen we al jaren. Veel mensen willen juist nu online ondernemen. Er is dus ineens veel meer vraag naar onze software en we hebben ook een boek gelanceerd: De Online Marketing Tornado hebben we in zes weken tijd geschreven.’

Marketing

Picnic alsnog in het gelijk gesteld met parodie Verstappen

Picnic heeft in hoger beroep toch nog een overwinning behaald op Max Verstappen. Die had de autocoureur opgevoerd in een parodie en daarmee zou volgens de rechtbank het portretrecht zijn geschonden. Picnic moest schadevergoeding van 150.000 euro betalen. Dat geld dient Verstappen nu terug te storten.

Online advertising

250.000 nieuwe .NL-registraties sinds coronauitbraak

Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn er meer dan 250.000 nieuwe .NL-domeinen geregistreerd. SIDN ziet ook dat slapende domeinen op grote zijn geactiveerd.

Online marketing

Zo zorg je voor een succesvolle marketingstrategie zonder einde

Zijn marketeers veel te veel op zoek naar een happy ending? Elke keer weer die stip op de horizon om naartoe te werken?

Online marketing

Bestedingen digitale advertenties naar 2,2 miljard euro, maar tijdperk van groei is ten einde

Vorig jaar werd door Nederlandse adverteerders bijna 2,2 miljard euro van het marketingbudget aan digitale advertenties besteed. Maar voor 2020 zijn de verwachtingen een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 zal het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde komen. Dat stelt de Online Ad Spend Study, die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.

Online advertising

Waarom ‘aandacht’ meer aandacht moet krijgen van online marketeers

Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.

Online marketing

CM.com koopt CX Company

Technologiebedrijf CM.com koopt CX Company uit Rotterdam, een specialist in chatbottechnologie. De bedrijven gaan hun diensten combineren. Zo ontstaat een leverancier van digitale kanalen, betalingen en te automatiseren conversaties.

Customer Engagement

Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards

De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Marketing

Bereik Amazon in Nederland plust 20 procent

Het bereik van Amazon in Nederland is afgelopen jaar met twintig procent toegenomen tot 4,3 miljoen in april 2020. De piek lag, niet verwonderlijk, in november.

Marketplaces

Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer

Ze houdt van mode, gezond eten en architectuur en kwam voor de liefde naar Rotterdam. Het verhaal van haar leven is helemaal uitgedacht en gelinkt aan het nu, maar in het echt bestaat Esther Olofsson helemaal niet.

Online marketing

YouTube belooft adverteerders kwaliteit met YouTube Select

YouTube introduceert een nieuw advertentieprogramma YouTube Select, wat eigenlijk een combinatie is van bestaande premiumdiensten. Adverteerders worden gekoppeld aan video’s met een hogere kwaliteit.

Marketing

Single page applications (SPA’s): Dé uitleg die marketeers snappen

Een omnichannel ervaring is tegenwoordig niet meer genoeg voor de digitale consument. Geavanceerde applications en websites van onder meer Netflix en LinkedIn hebben de verwachtingen van consumenten, eindgebruikers en zelfs werknemers gevormd. Voor merken die actief zijn in het B2C of B2B-landschap, betekent dit dat de digitale ervaring aan die verwachtingen moet voldoen. Steeds meer bedrijven ontwikkelen single page applications (SPA’s). Deze whitepaper geeft een heldere uitleg van single page applications (SPA’s) voor niet-technische gebruikers. Er wordt beschreven wat SPA’s zijn, wat het niet zijn en hoe je deze kunt gebruiken voor customer experience optimalisatie (CXO).

Online marketing

Maximaliseer je zichtbaarheid met Google Shopping én Google Zoekresultaten Advertenties

Misschien vraag je je af ​​wat het beste is, Google Shopping of Google Zoekresultaten Advertenties. Het korte antwoord is, geen van beiden.

Online marketing