More stories

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles in VS

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.

Online advertising

Van Dyck Brown koopt Onetomarket

Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown uit Eindhoven neemt Onetomarket over. De stap moet tot verdere overnames en samenwerkingsverbanden leiden.

Venture

Joost de Valk: ‘Contentproductie slechtste idee voor AI’

Contentproductie is het slechtste idee om generatieve AI voor in te zetten. SEO-topper Joost de Valk: “Je geeft je SEO-positie even een boost, maar daarna viel je zo diep als nog nooit hebt meegemaakt.”

Online marketing

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: ANWB (2 keer), Centraal Beheer, DELTA Fiber, Odido, Polaroid, Nederlandse Loterij, TomTom en PostNL. Zij lichten hun case toe tijdens DDMA Experimentation Heroes.

Marketing

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies

(Emerce TV): het succesverhaal van STËLZ

Hard seltzer: drie jaar geleden wist amper iemand wat het was, inmiddels wordt het alcoholzuinige, glutenvrije en suikervrije drankje van STËLZ van Milan Voet en Glenn Cornelisse overal in Nederland gedronken. ‘We zouden graag op TikTok adverteren, maar daar is alcohol taboe,’ vertellen beiden in de videocollectie Engage.

Online marketing

Nieuw label voor sportmarketing

Capital Advertising lanceert een nieuw label voor sportmarketing. Onder de naam Capital Sports geeft het allround marketingbureau uit ’s-Hertogenbosch zijn dienstverlening in het sportieve spectrum ‘een eigen gezicht’.

Online marketing

EDAY: AI in een nieuw marketing tijdperk

In de huidige wereld waar kunstmatige intelligentie pijlsnel de spil van de technologie wordt, staat de marketingwereld aan de vooravond van een nooit eerder geziene omwenteling. In een prikkelende presentatie op EDAY (5 oktober) zal Tim van der Wiel van Spooky de enorme impact van AI op de marketingbranche verkennen.

Online marketing

EDAY: Bang & Olufsen over de merkcampagne See Yourself in Sound

Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.

Customer Experience

‘Eigenaar overweegt verkoop Statista’

De Duitse mediaexploitant Ströer overweegt de verkoop van Statista. Eind dit jaar komt het online statistiekenplatform met een eigen GPT-achtige tool.

Venture

Spin-off Kaartje2go wil zakelijke markt

Directeur Foppe Strikwerda van Kaartje2go heeft er een nieuwe klus bij, want hij staat ook aan het roer van de B2B-start-up Print.one. De spin-off richt zou louter op de zakelijke markt.

Venture

Waarom T-Mobile zijn naam verandert in Odido

Maanden werkten teams van tientallen marketingspecialisten van zes bureaus op een geheime, onherkenbare locatie in Amsterdam aan Nederlands jongste telecommerk, Odido. Hoe en waarom gebeurde dit?

Marketing

Seeders betreedt Aziatische markt

Seeders gaat de Chinese en Japanse markt betreden. Het online marketing bureau, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit samen met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).

Marketing

T-Mobile Nederland verandert naam in Odido

T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.

Marketing

Amazon zoekt nieuw mediabureau

Amazon, een van de grootste adverteerders ter wereld, zoekt een nieuw mediabureau. Jaarlijks geeft Amazon 5 miljard dollar uit aan reclame, volgens onderzoeksbureau COMvergence.

Online advertising