More stories

Infographic: marketing via TikTok

Het was flink onrustig rond TikTok afgelopen week, dankzij de ban die Donald Trump heeft afgeroepen. Met 2 miljard downloads wereldwijd begint het videoplatform ook steeds meer de aandacht van marketeers te trekken. Zeker met de introductie van het doet-het-zelf advertentieplatform TikTok for Business. Waar moeten marketeers rekening mee houden?

Online marketing

Van wildgroei naar verbinding: de tweede gouden eeuw in sales- en martech

Tien jaar geleden was het nog vrij makkelijk om de gouden speld in de hooiberg van marketing- en salestechnologie te vinden. Met zo’n 150 providers was het landschap relatief klein en overzichtelijk.

Online marketing

Marketing Mix Modeling in acht stappen

In het eerste deel van mijn blog heb ik meegenomen door het democratiseren van data. Dit keer ga ik verder in op Marketing Mix Modeling.

Online marketing

HubSpot: Nederland scoort beter met verkoopconversie

Nederlandse bedrijven zagen als gevolg van de coronacrisis de handel tussen maart en mei aanzienlijk teruglopen, maar in juni deed Nederland het beter dan andere markten, waaronder de VS en het Verenigd Koninkrijk, door een hogere conversie. Dat blijkt uit een analyse van verkoopplatform HubSpot.

Coronacrisis

Infographic: merkcampagnes via Facebook

Facebook heeft zelf een aantal tips gepubliceerd over het hoe je merkcampagnes op het platform kunt verbeteren. Vaak gaat het om schijnbaar kleinere veranderingen, die toch een grote impact kunnen hebben. Zie ook de bij deze infographic behorende video.

Online marketing

Eindeloos veel targeting mogelijkheden via Google Ads & Google Display Netwerk

Voor nieuwe adverteerders maar ook zeker adverteerders die de frequente updates van Google Ads niet kunnen bijhouden op het gebied van targeting biedt dit blog uitkomst.

Online marketing

TikTok verdeelt 200 miljoen dollar onder opkomende ‘creators’

TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.

Online marketing

Microsoft kiest voor Merkle voor B2B

Microsoft heeft voor Merkle Nederland gekozen als digitaal creatief bureau voor alle B2B activiteiten in de Nederlandse markt. Merkle werkt hierin nauw samen met Carat, het global mediabureau van Microsoft en ook onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Online marketing

‘Politieke microtargeting ook in Nederland toegepast’

Ook Nederlandse politieke partijen maken gebruik van microtargeting, waarbij ze op maat gemaakte boodschappen naar burgers sturen om hen zo te beïnvloeden. Die conclusie trekt UvA communicatiewetenschapper Tom Dobber.

Online advertising

Dit zijn de twintig beste online marketing boeken volgens de experts

Welke online marketing boeken moet je echt gelezen hebben? 20 boeken vol inspiratie, praktische tips en levenslessen. Bekijk alle must-reads van 8 experts.

Online marketing

Doorlooptijd mediaplannen VS korter door pandemie

De gemiddelde doorlooptijd voor mediaplannen in de VS is bijna gehalveerd sinds de COVID-19 uitbraak. Adverteerders plannen campagnes in voor iets meer dan twee maanden. Dat was voor de pandemie ruim vier maanden.

Online advertising

Inschrijving DDMA Dutch CRO Awards geopend

Vandaag opent de inschrijving voor de jaarlijkse CRO Awards van belangenorganisatie DDMA. Tot donderdag 3 september kunnen specialisten op het gebied van conversie-optimalisatie hun beste cases indienen.

Marketing

Hoe usability testing leidt tot meer conversie 

Meer dan de helft van alle Nederlanders ondervindt problemen met het doen van online aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van het CBS.

Online marketing

Postillion Hotels tekent Nederlands eerste virtual influencer

Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]

Influencer marketing

Google Display Network  vs. Display & Video 360

De afgelopen jaren is display, mede dankzij de opkomst van programmatic advertising, niet meer weg te denken uit de marketingwereld.

Online advertising
1 3 4 5 6 7 115