More stories

Premium

Europese Hubspot-specialisten bundelen krachten

De Nederlandse Hubspot-specialist Webs fuseert met zijn branchegenoten Trialta uit Duitsland en Invise uit Zweden.

Venture

Kansspelautoriteit grijpt in bij goksponsoring

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft drie aanbieders op de vingers getikt voor incidenten rondom sponsoring. Sinds 1 juli 2024 zijn er nieuwe regels rondom sponsoring. Dit houdt in dat het sponsoren van televisieprogramma’s en evenementen niet meer mag. Tot 1 juli 2025 is alleen sportsponsoring nog toegestaan, daarna mag ook dat niet meer.

Online marketing
Premium

Yellowgrape koopt Fingerspitzengefühl voor Europese groei

Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.

Digital Agencies

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing

MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.

Online marketing
Premium

Audioreclame verbreekt opnieuw record; 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024

De audioreclamemarkt bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden in het derde kwartaal 50,1 miljoen euro in audioreclame. Dit is een stijging van 1,8 miljoen euro (+3,7%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.

Online advertising
Premium

‘Marketeers schrikken van datums Black Friday en Sinterklaas’

“Marketingmanagers werken altijd met kalenders. Weinigen denken echter na over wat ze dit jaar met Black Friday en Sinterklaas moeten”, vertelt Willem Waardenburg. “Die vallen namelijk bijna samen.”

Online marketing

VIA presenteert nieuwe bestuursleden

Brancheplatform VIA heeft vier nieuwe bestuursleden aangekondigd die tijdens de ALV op 20 november 2024 aan de leden gepresenteerd worden. De vernieuwing is het gevolg van het aankomende vertrek van de bestuursleden Diana van Roest, Gijs de Bruijn, Joris Lak en Renee van den Oetelaar, die ruim drie jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Online advertising
Premium

Driekwart shoppers zoekt inspiratie op socialmedia

De meeste socialmedia hebben nog geen winkelmodule, maar zodra die er komt worden TikTok, Pinterest, Instagram en YouTube Shorts binnen de kortste keren e-commercegiganten.

E-commerce
Premium

DPG Media verlaat open advertentiemarkt, weg van Big Tech

Vanaf 1 november stopt DPG Media met het aanbieden van advertentieruimte in de apps van haar nieuws- en magazinetitels via de open markt. Advertenties in de apps van o.a. NU.nl, AD, de Volkskrant, Libelle en Margriet zijn alleen nog in te kopen via directe inkoop, private deals of via DPG Media’s eigen advertentieplatform Ad Manager.

Online advertising

Happy Horizon neemt Iconic Studios over

Happy Horizon zet een strategische stap met de overname van Iconic Studios, een bureau dat zijn specialisatie in PR, events en influencer marketing bij de groep inbrengt.

Marketing
Premium

Herziene Code Telemarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing vandaag in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.

Online marketing
Premium

Dealerdirect koopt oudste ‘online autowinkel’ Nederland

Dealerdirect, het moederbedrijf van het internetplatform Ikwilvanmijnautoaf.nl, heeft Autokopen.nl overgenomen en wil er een prominent portal van maken waar consumenten auto’s kopen.

Marketing

Genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De […]

Online marketing

(Emerce TV) Bol zet AI in voor betere productbeschrijvingen

Handelsplatform Bol houdt een proef waarbij het met AI de productomschrijvingen voor verkooppartners aanvult of verbetert.

Artificial Intelligence