More stories

Meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA.

Marketing

Marktvorser CPS GfK wordt YouGov

Tien maanden na de overname door YouGov, heeft marktvorser Consumer Panel Services (CPS GfK) zijn nieuwe naam bekendgemaakt. De naam wordt gewoon YouGov.

Met deze rebranding neemt GfK niet alleen de merkvisuals van YouGov over, maar starten ze samen een ‘gedurfde nieuwe toekomst’. De hele organisatie wordt onder de loep genomen om de expertise, de waarden en de doelstellingen van beide organisaties op elkaar af te stemmen en om een samenhangende merkstrategie te ontwikkelen, een nieuwe positie in te nemen en een nieuwe berichtgevingsaanpak uit te werken.

‘Nu CPS GfK en haar rijke gedragsgegevens een onderdeel zijn geworden van YouGov is het van belang om te benadrukken wat wij eigenlijk te bieden hebben, namelijk het reële karakter van ons onderzoek. Dat is een ware transformatie voor YouGov in zijn geheel.

In het kader van de rebranding worden alle merkactiva en kanalen van CPS GfK afgestemd op die van YouGov. De communicatie met klanten en leden is al overgegaan op YouGov en eind november zullen de sociale kanalen en de website van CPS GfK worden opgeheven.

Op 3 december presenteert YouGov nieuwe gegevens ter gelegenheid van het Behaviour Change Fall 2024 webinar, een populair tweejaarlijks evenement van CPS GfK waarbij exclusieve inzichten worden gepresenteerd uit het meest recente onderzoek naar het winkelgedrag. Dit is de eerste keer dat in het openbaar de gezamenlijke gegevens van YouGov en CPS GfK zullen worden gepresenteerd aan een Europees publiek.

Online marketing

FilmBox vanaf februari 2025 toegevoegd aan portfolio Ad Alliance

Ad Alliance gaat advertenties inkopen voor FilmBox in Nederland vanaf februari 2025. Bij FilmBox, het eerste 24/7-filmkanaal in Nederland, komen de grootste Hollywood-blockbusters, arthousefilms en klassiekers samen. Daarnaast heeft FilmBox de live uitzendrechten voor de Oscars en de Golden Globes 2025.

Online marketing

(Emerce TV) ‘Banken houden angst voor datadelen’

Privacy is een niet te vermijden onderwerp in de snel veranderende online marketingwereld. Tegelijkertijd is meer data delen noodzakelijk voor efficiënte marketing. Financiële dienstverleners kunnen dit niet negeren, willen ze concurreren met digital natives. Zegt Director van data & analytics bureau Cloud Nine Digital Janus de Visser bij Emerce TV.

Privacy

Moderne marketing is lui geworden: 2025, het jaar om de creatieve impact terug te vinden

Dit is een uitnodiging om ons vakgebied nieuw leven in te blazen. Creëren we impact, of blijven we in drieletterige jargon kletsen?

Marketing

Clear Channel vergroot netwerk met Nijmegen

Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.

Online advertising
Premium

Amsterdamse beursnotering Havas voedt M&A-praktijk

Media- en marketingconcern Havas wil op 16 december naar de beurs in Amsterdam. Met dat nieuwe geld wil het meer specialistische bedrijven opkopen.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Markt en consument zijn veranderd, marketing moet volgen’

Nieuwe Aziatische e-commercepartijen drijven de cpc-reclamebudgetten enorm op. Nederlandse marketeers strijden met hun peformancebudgetten om aandacht van een kleine groep. Tijd om, zo betoogt Redkiwi, om te schakelen naar merkreclame.

Marketing

Nu live op Emerce TV: Up to date over Digital Marketing

Negen video-interviews met vakspecialisten uit de digitale marketingbranche, te bekijken wanneer je zelf wilt. Dat is hoe de jongste ‘season drop’ op Emerce TV over online marketing eruit ziet.

Marketing

[Emerce TV] ‘Investeer je Google-budget in eigen contentproducties’

“Het is niet goedkoop, maar het levert wel op”, vertelt Peter van Wijnaerde van Teamleader. In plaats van zakken reclamegeld naar Meta, Google en LinkedIn te brengen, investeren ze in eigen contentproducties.

Online marketing
Premium

‘Datakwaliteit nog steeds grote uitdaging marketeers’

Datakwaliteit is nog steeds een van de grootste uitdagingen in datagedreven marketing. Het vormt een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot.

Online marketing

Eye-Able kiest voor Pink Marketing om ‘accessibility’

Pink Marketing is het nieuwe mediabureau van Eye-Able, dat organisaties een platform biedt dat helpt bij het voldoen aan eisen rondom digitale toegankelijkheid.

Marketing

Steven de Graaf aangesteld als nieuwe Managing Director bij creative agency Playground

Playground, de Amsterdamse creative agency gespecialiseerd in experiential marketing en bekend om opvallende merkactivaties op Nederlandse festivals als Lowlands, Solar en Mysteryland, heeft Steven de Graaf aangesteld als Managing Director.

Online marketing

Invoering Ja-sticker heeft weinig effect op koopgedrag

In sommige gemeentes in Nederland moeten inwoners expliciet aangeven dat ze reclamedrukwerk willen ontvangen, door een ja-sticker op hun brievenbus te plakken. Zonder sticker mag de bezorger geen drukwerk bezorgen. Uit nieuw onderzoek van Tilburg University blijkt dat het aantal folders hierdoor weliswaar met de helft is afgenomen, maar dat het geen grote invloed heeft op hoe mensen boodschappen doen.

Online advertising

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

Primera, NS International, KLM en Mepal gingen donderdag met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024.

Online marketing