More stories

Videoproducenten Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren

Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaat één van de grootste producenten van brandedcontent in Nederland.

Venture

Investering voor ambitieus groeiplan Adwise

WiseFundaments Group sluit een financieel strategische samenwerking met Strikwerda Investments. Samen gaan ze een bijzonder ambitieus groeiplan uitvoeren waarbij Adwise langdurig op overnamepad gaat.

Digital Agencies

[Emerce TV] ‘Piekt SEA-budget? Optimaliseer je site’

Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.

Conversie

Tomorrowmen lijft marketingbureau Rocket Digital in

Digitaal marketingbureau Rocket Digital valt in handen van stadsgenoot Tomorrowmen. Directerur Roman Solarz wil hiermee opdrachtgevers beter bedienen met geïntegreerde marketingstrategieën.

Digital Agencies

‘Black Friday een na duurste dag Black Week’

Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.

Duitsland

‘AI wordt prioriteit 2024 conversationele marketing’

Generatieve AI zet de marketingwereld vanaf volgend jaar op zijn kop als techleverancier het inzetten voor klantcontact.

Customer Engagement

Emerce met abonnement zakelijk e-learning

Vandaag introduceren we Emerce Academy On Demand, een online leeromgeving met een abonnement op onbeperkt veel online trainingen en masterclasses.

Marketing

Online verleiding of misleiding? De zes meest gebruikte misleidingstaktieken

Waar ligt de grens tussen verleiden en misleiden bij online verkoop? Er wordt harder opgetreden. Een richtlijn: staat het belang van de klant centraal?

E-commerce

Nieuw marketingbureau voor 50 plus

Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).

Online marketing

Google-cijfers: multichannel e-commerce werkt

Retailers met een volwassen multichannel strategie hebben aantoonbaar meer succes dan winkeliers die dat erbij doen. Dat blijkt uit Nederlandse Google-cijfers in de aanloop naar de decembermaand.

E-commerce

Venture capital voor Yellowgrape, kantoor in Berlijn

E-commercebureau Yellowgrape opent een kantoor in Berlijn. Het is de eerste stap in een groeiambitie waarmee het zijn eigenzinnige aanpak internationaal wil uitrollen.

Digital Agencies

Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op

Ondanks geluiden dat adverteerders hun afhankelijkheid van Meta willen verkleinen, blijft het platform veruit het grootste van alle social platformen. 75 procent van het budget dat aan social media wordt gespendeerd, gaat naar Facebook en Instagram. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark, waarvoor 154.000 social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2023, zijn geanalyseerd.

Online advertising

Wouter Moen nieuwe Managing Director van KINESSO

IPG Mediabrands Nederland heeft Wouter Moen (40) aangesteld als Managing Director van haar technologie gedreven performance bureau KINESSO.

Online marketing

Eerste webwinkel voor evenementen

Iedereen is gewend om een koelkast of een kledingstuk online te shoppen, maar een webshop waar je terecht kunt voor een kerstbomendoolhof of een bubbelbad bioscoop is er niet.

Online marketing

Omnicom doet grootste overname ooit: Flywheel Digital

Marketing- en reclameconcern Omnicom doet met de overname van Flywheel Digital, ter waarde van 835 miljoen dollar cash, zijn grootste overname ooit.

Marketing