More stories

Drupal lanceert nieuw CMS, vol met AI

Drupal heeft een nieuwe zogeheten no-code versie van zijn CMS uitgebracht. De makers denken dat het vooral interessant is voor marketeers, ZZP’ers en bedrijven in het MKB.

CMS
Premium

Ksa pakt overtredingen reclameregels aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.

Online advertising

Anneke Schogt nieuwe CEO van Ogilvy Nederland

Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.

Online advertising

bvA en VIA lanceren stappenplan ‘Samenwerken voor duurzame impact’

Om bedrijven te helpen met hun duurzaamheidsambities, hebben brancheverenigingen bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids ‘Samenwerken voor duurzame impact’ en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie.

Online marketing
Premium

Tech to Market wordt onderdeel Handpicked-groep

Bureaugroep Handpicked neemt Tech to Market over, een specialist in interim marketing- en communicatiediensten. Naar verwachting voegt de groep dit jaar nog een à twee labels toe.

Marketing

Infographic: Advertentie-uitgaven voor sociale media per platform

Visual Capitalist vergelijkt de (Amerikaanse) advertentie-uitgaven op sociale media tussen de grote spelers. De gegevens zijn gebaseerd op de uitgaven voor sociale advertenties in de eerste helft van 202 en grotendeels ontleend aan Sensor Tower. Er kunnen dus verschillen zijn vergeleken met de huidige periode, en elke app heeft ook andere inkomstenbronnen. Maar reclame is waar ze het meeste geld mee verdienen.

Online marketing
Premium

Kompas Publishing breidt samenwerking met DPG Media uit met nieuwe advertentiemogelijkheden

Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.

Online advertising

Boete voor Coolblue voor het ongevraagd gebruiken van cookies

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.

Online marketing

Nieuwe Ksa-campagne: Pak je leven weer op, neem een gokstop

De Kansspelautoriteit (Ksa) is een nieuwe bewustwordingscampagne gestart om aandacht te vragen voor de gokstop. Met de campagne ‘Pak je leven weer op, neem een gokstop’ willen wij als toezichthouder de aandacht voor de risico’s van gokken vergroten en het Cruksregister meer bekendheid geven.

Online marketing

Topman Publicis verkneukelt zich om fusie Omnicom-IPG

Topman Arthur Sadoun van reclamegigant Publicis kan niet wachten op het samengaan van zijn concurrenten Omnicom en IPG.

Marketing

[Emerce TV] : ‘De term CRO verdwijnt langzamerhand’

Conversie-optimalisatie, of in jargon: CRO, hoort binnen een organisatie niet bij een kleine groep te liggen. Iedereen van boven tot onderen moet bezig zijn met procesverbetering.

Marketing

Omnicom bevestigt overname Interpublic Group

Omnicom Group bevestigt de overname van concurrent Interpublic Group. Deze zal van de beurs verdwijnen. Door het samengaan van de bedrijven ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Venture
Premium

‘Google onder vuur, zoekgedrag verandert’

De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.

Search
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies

Merken zetten achterban foodinfluencers in de keuken

Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.

Marketing