More stories

De verborgen kansen van TikTok voor adverteerders

Tiktokkers spreken hun publiek persoonlijk aan waardoor de interactie veel authentieker en intiemer wordt.

Online marketing

DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022

Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.

Online marketing

Leadinfo valt in handen van hoster team.blue

Het Europees werkende hosting- en cloudbedrijf team.blue neemt een meerderheidsbelang in het zakelijk marketingbedrijf Leadinfo uit Rotterdam.

Venture

Bol.com verhoogt prijs Select met 20 procent

De abonnementsprijs van bol.com Select gaat volgende maand van tien naar twaalf euro. Het e-commercebedrijf rekent de stijgende transport- en brandstofkosten door.

Marketplaces

Influencer marketing expert New Kith breidt uit naar België

Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.

Influencer marketing

Privacy-first: hoeveel tijd heb je nog? Minder dan je gevoel misschien zegt

Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.

Privacy

Puma komt eindelijk met mobiele app

Sportkledingfabrikant komt dan toch eindelijk met een eigen mobiele app, een vehikel waar Nike al jaren van profiteert qua klantenbinding en e-commerce.

e-commerce

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing

Victor Knaap (Media.Monks): ‘Alles moet helemaal anders’

De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.

Online marketing

Leaseweb Global benoemt Ronald Haasert tot Chief Marketing Officer

Leaseweb Global, specialist in hosting en clouddiensten, trekt Ronald Haasert aan als chief marketing officer (CMO).

Marketing

Nederlandse webwinkels vrezen verbod Google Analytics

De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.

Analytics

Googles Joris Merks naar JustEatTakeway

Het hoofd van Google Digital Academy, Joris Merks, stapt over naar JustEatTakeway. Daar wordt hij Director of Sales Enablement & Communication.

Marketing

Marktplaats.nl verliest zichtbaarheid na Google-update

Marktplaats.nl heeft weer aan zichtbaarheid ingeleverd in de organische zoekresultaten na een core-update van Google. Ook prijsvergelijkers en online woordenboeken moeten eraan geloven.

e-commerce

Polestar: het leven en voelen van een merk

Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.

Campagnes