More stories

‘Achteraf betalen’ verleidt één vijfde van consumenten vaker tot onnodige aankopen

De komst van achteraf betalen heeft het koopgedrag van consumenten flink veranderd. Ruim één vijfde van de Nederlandse consumenten doet vaker onnodige aankopen, zo blijkt uit onderzoek van betaalplatform Lightspeed.

Payment
Premium

Klarna: sterke groei in Europa

Betaalverwerker Klarna heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een sterke groei gerealiseerd in Europa. In vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden is de totale waarde van de verkochte producten (GMV) die met Klarna zijn betaald met 14 procent toegenomen. Exacte bedragen worden niet bekend gemaakt.

Payment

The Future of Payment 2023

Wat zijn de laatste ontwikkelingen in e-commerce bij banken, payment providers, retailers en brands? Hoe stimuleert nieuwe regelgeving innovatie in digitale betalingen? Welke factoren gaan een rol spelen bij je betalingsstrategie? Oriënteer je on-demand, met inzichten van financial experts en influencers.

Financials
Premium

Apple rolt Tap to Pay nu ook in Nederland uit

Apple rolt Tap to Pay op de iPhone naar Nederland. Hierdoor kunnen ‘miljoenen winkeliers’, van kleine tot grote bedrijven, volgens Apple hun iPhone gebruiken om betalingen via Apple Pay, contactloze creditcards, bankpassen en andere digitale portemonnees veilig te accepteren.

Payment
Premium

Rotterdam: 1,6 miljoen check-ins met OVPay

OV-reizigers in Rotterdam en omgeving checkten 1,6 miljoen keer in met de nieuwe app OVPay, bankpas of creditcard.

Travel
Premium

Alipay gaat belangrijke creditcards ondersteunen

Alipay, de digitale betaaldienst van technologiegigant Ant Group, breidt de ondersteuning voor alle belangrijke credit cards uit zodat buitenlandse reizigers in China kunnen betalen via Visa, Mastercard, Diners Club, Discover en JCB.

E-commerce
Premium

Klarna schrapt klantenserviceteams in Duitsland en Zweden

Betaalbedrijf Klarna schrapt klantenserviceteams in Duitsland en Zweden en hevelt de 250 banen over naar een externe dienstverlener.

Venture

Sanitairkamer kiest voor overzicht en flinke tijdwinst refunds met Pay

Bij Sanitairkamer veranderen klantbehoeften: online hogere uitgaven en diverse betaalmethoden. 95% betalingen kassavrij. Pay als nieuwe provider verrast met tijdwinst op creditbetalingen.

Payment

Gezamenlijke standaarden ontwikkeld voor betalen met digitale euro

De komst van de digitale euro staat nog niet vast, maar nexo standards en de Berlin Group slaan alvast de handen ineen. Gezamenlijk zullen zij standaarden ontwikkelen om overal in de EU makkelijk en efficiënt met digitale euro’s te kunnen betalen.

Payment

Uitgesteld betalen tussen groeikans voor retailers en valkuil voor consumenten

Uitgesteld betalen (‘Buy-Now-Pay-Later’) is in opkomst. Het biedt kansen voor retailers maar is ook een risico voor consumenten. Hoe houd je de balans?

Payment

Van blinde bezuinigingen naar fundamentele financiële strategie

Nogal wat organisaties staan in overlevingsstand en richten zich op bezuinigingen. Een fundamentele financiële strategie brengt weer ruimte voor groei.

Payment
Premium

Handpalmherkenning naar Whole Foods winkels

Amazons palm betalingstechnologie Amazon One wordt uitgerold naar ruim 500 Whole Foods Market-winkels in de VS. Whole Foods is onderdeel van Amazon.

Payment

Het verborgen duurzaamheidspotentieel van betalingsverkeer

Ook de technologie voor online betalingen draagt bij aan CO2-uitstoot. Hoeveel draagt Nederland bij en wat kan de betaalindustrie doen in positieve zin?

Payment

Mastercard over de spagaat tussen snelheid en veiligheid bij online betalen

Online en contactloos betalen moet snel en gemakkelijk, maar ook veilig. Dat is een spagaat waar bedrijven als Mastercard continu mee te maken hebben.

Payment

Hans Langenhuizen (In3) over hoe uitgesteld betalen ook verantwoord kan

Hans Langenhuizen, CEO van de Nederlandse betaalmethode In3, over hoe uitgesteld betalen ook maatschappelijk verantwoord kan.

Payment