More stories

Premium

[Emerce TV] ‘Trend in e-commerce: fast checkout’

Sexy is het niet, handig en noodzakelijk wel: betalen bij online shoppen. Een nieuwe trend dient zich aan waarbij het betaalproces minder opzichtig wordt, een natuurlijker onderdeel van de winkelbeleving.

Payment
Premium

[Emerce TV] ‘Koop nu betaal later beter reguleren’

Buy Now Pay Later is een aantrekkelijke optie voor consumenten, maar zou beter gereguleerd moeten worden. Dat zegt Gertjan Rösken, Expert Payments, loyalty en retail van de podcast Nieuwe Knikkers, in de Emerce videocollectie The Future of Payments.

Payment
Premium

[Emerce TV] In3: Eind 2023 geen incassobureau meer nodig

Achteraf of gespreid betalen hoeft geen financieel risico voor de consument te zijn. Dienstverlener In3 noemt zich sociaal verantwoordelijk, berekent geen boetes en denkt eind 2023 zelfs zonder incassobureau te kunnen gaan werken.

Payment
Premium

[Emerce TV] ‘Flop’ bij Dragons Den wordt hit bij N Brands

‘We zijn koploper met loyalty op de fashionmarkt’, vertelt Rowena van Staveren van N Brands. Klanten sparen praktisch automatisch punten, ongeacht of ze online en offline shoppen. Een nieuwe techniek helpt daarbij.

Payment
Premium

Rabobank in gespreid zakelijk betalen met in3

Rabobank lanceert als eerste Nederlandse bank, in samenwerking met betaalmethode in3, een nieuwe online betaaloplossing voor de zakelijke markt: gespreid betalen.

Tech
Premium

PayPal boekt goede resultaten, toch ook bezuinigingen

Betaalverwerker PayPal merkt nog weinig van de effecten van de hoge inflatie, maar constateert wel dat het groeitempo van e-commerce in de kernmarkten is vertraagd.

Payment
Premium

Credit cards ICS straks gereed voor Apple Pay

Creditcarduitgever ICS bevestigt aan iCulture dat het werkt aan ondersteuning voor Apple Pay. ‘Het klopt inderdaad dat wij betalingen met […]

Payment

Winkel en online betalingen weer op oude niveau

In 2022 is het totale aantal betalingen met cash, pinpas, iDEAL en creditkaarten – aan de winkelkassa en online – ruim 16 procent toegenomen ten opzichte van 2021. Het bedrag dat daarmee is uitgegeven steeg ruim 11 procent. Vorig jaar zijn er met deze betaalmiddelen zo’n 8,1 miljard transacties verricht, voor een totaalbedrag van bijna 282 miljard. Dat schrijft de Betaalvereniging Nederland.

Payment
Premium

Twitter wil betaalplatform worden

Twitter wil naar verluidt een betalingsplatform worden zoals PayPal, Venmo en Apple Pay. Volgens de Financial Times is Twitter begonnen met het aanvragen van wettelijke licenties om betaalproducten te lanceren in de VS. Esther Crawford, directeur productmanagement van Twitter, heeft de infrastructuur van de nieuwe dienst ontwikkeld.

Payment
Premium

David Compier nieuwe Chief Commercial Officer International Card Services

Per 1 januari is David Compier (1980) de nieuwe Chief Commercial Officer bij International Card Services (ICS)

E-commerce
Premium

Amazon en Stripe breiden samenwerking uit

Amazon en Stripe hebben een uitgebreide wereldwijde overeenkomst getekend waarbij Amazon de inzet van het betalingsplatform van Stripe aanzienlijk zal uitbreiden en Amazon Web Services (AWS) cruciale computerinfrastructuur zal leveren. Hoewel Stripe en Amazon al meer dan tien jaar nauw samenwerken, markeert de aankondiging van het partnerschap van vandaag een nieuw hoofdstuk in de ‘duurzame relatie’ tussen de twee bedrijven.

Payment
Premium

Samsung Wallet Payment app breidt uit naar acht nieuwe markten wereldwijd

De Samsung Wallet-betalingsapp is nu beschikbaar in acht nieuwe markten: Australië, Brazilië, Canada, Hong Kong, India, Maleisië, Singapore en Taiwwan. Samsung Pay biedt meer dan kaartbetalingen, maar omvat ook Samsung Pass voor identiteitsbeheer, het opslaan van digitale huis- en autosleutels, het bijhouden van vaccins en digitaal activabeheer voor crypto’s.

Payment
Premium

Creditcardmaatschappijen nemen maatregelen tegen verborgen abonnementen

Creditkaartmaatschappijen Visa, Mastercard en American Express hebben maatregelen genomen om consumenten te beschermen tegen verborgen abonnementen.

Payment
Premium

Nieuw jaarrecord: 5,5 miljard euro betaald via Tikkie in 2022

Nadat in 2020 en 2021 al records zijn verbroken, zijn er dit jaar wéér meer Tikkies dan ooit verstuurd: 130 miljoen. De waarde van deze Tikkies is goed voor 5,5 miljard euro. Het record van vorig jaar, 4,2 miljard euro, is hiermee ruim gesneuveld.

Innovatie
Premium

Gebruik contant geld in eurolanden gedaald

In de meeste eurolanden wordt steeds minder vaak contant geld gebruikt bij kassa aankopen, en steeds vaker gebruik gemaakt van een pinpas of creditcard. Toch blijft contant geld voor zes op de tien personen in het eurogebied het meest gebruikte betaalmiddel, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar het betaalgedrag in het eurogebied dat is uitgevoerd door de Europese Centrale Bank (ECB) in 2022.

Payment