More stories

Premium

Zeventig procent iDEAL-betalingen via mobiel

In 2018 werden er voor het eerst meer dan een half miljard iDEAL-betalingen gedaan in één jaar: 524 miljoen. Zeventig procent van de betalingen ging via de mobiel. Tikkies en andere betaalverzoeken waren in december goed voor 17,5 procent van alle iDEAL-betalingen.

Payment

Aanhoudingen voor creditcard-phising

Door een extra ICS creditcard aan te vragen op naam van nietsvermoedende slachtoffers en deze te laten bezorgen bij een leegstaande woning, konden internetcriminelen duizenden euro’s buit maken. Dat meldt de politie Midden Nederland.

Payment

PayPal verwerkte in vierde kwartaal 164 miljard dollar

Zoals verwacht deed betaalbedrijf PayPal het ook afgelopen kwartaal beter dan voorspeld. De omzet steeg van 3,6 naar 4,2 miljard dollar.

E-commerce

Bancontact en Payconiq samengevoegd tot één betaalapp

De Belgische betaalapps Bancontact en Payconiq zijn vanaf heden samengevoegd onder de noemer Payconiq by Bancontact. Beide apps beogen hetzelfde: snel en makkelijk betalingen uitvoeren met de smartphone.

Payment

Sl!m-app: De Volksbank betrekt klanten eerder bij innovaties

Onlangs lanceerde de Volksbank voor haar merken ASN Bank, Regiobank en SNS de Sl!m-app. De app is een kopie van de bestaande, mobiel bankieren app, maar biedt klanten de mogelijkheid om als eerste de nieuwste functies en ideeën uit te proberen. Deze nieuwe app past binnen de nieuwe innovatiestrategie van de Volksbank: innoveren met de menselijke maat.

Payment

Pay.nl haalt verwarring uit betaling webwinkels

De leverancier van online betaaldiensten Pay.nl zorgt ervoor dat bankafschriften met betalingen aan webwinkels minder verwarrend zijn.

Payment

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Rabobank: Betaalverzoek meer gebruikt dan Tikkie

Klanten van Rabobank gebruiken de optie Betaalverzoek in de bankapp vaker dan Tikkie, aldus de bank.

Payment

Snoop Dogg wordt gezicht Europese campagne Klarna

De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.

Payment

PayPal stelt CMO aan

PayPal stelt Allison Johnson aan als chief marketing director van de de internationale organisatie. Ze moet de merken, waaronder PayPal en iZettle, wereldwijd duidelijker op de kaart gaan zetten.

Payment

ABN lanceert contactloos betalen met een wearable

ABN AMRO introduceert contactloos betalen met een ‘wearable’ voor al haar klanten. De bank claimt ook de eerste bank ter wereld te zijn die wearables aanbiedt waarmee met een pintransactie hogere bedragen op de betaalautomaat afgerekend kunnen worden.

Payment

Belg leidt betaalverwerker PAY

De Belg Marc Dumortier (55) gaat betaalverwerker PAY aansturen. Hij gaat zich richten op het internationaal laten groeien van het Nederlandse bedrijf. In 2022 moet meer dan 20 procent van al het betalingsverkeer in ons land via PAY. worden afgehandeld.

Payment

NS test in- en uitchecken met bankpas

De NS gaat tot de zomer een proef houden waarbij een kleine groep reizigers niet met zijn OV Chipkaart maar met zijn bankpas kan in- en uitchecken.

Payment

Het nieuwe betalen is er (bijna)

Al sinds jaar en dag is Nederland een uniek (betaal)land. Ons kikkerlandje met het aantal inwoners en formaat van een flinke wereldstad is als een Gallisch dorp. Net iets anders dan de rest en we doen dingen op onze manier, zo ook betalen. Nederland is online een iDEAL-land. 55 procent van al onze e-commercebetalingen verloopt via dit bekende stelsel. Innovaties, Big Tech en PSD2 zorgen voor een golf van nieuwe betaalopties waarmee de retailer en consument geconfronteerd wordt. Tijd voor een overzicht van wat er al is en een vooruitblik van wat komen gaat.

Payment
Premium

Stocard in mobiele betalingen ‘eerste helft 2019’

De klantenkaartenapp Stocard wil in de eerste helft van 2019 mobiele betalingen kunnen faciliteren met zijn app.

E-commerce