More stories

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

WFinance maakt gespreid betalen mogelijk voor BCC klanten

Klanten van retailer BCC kunnen zowel online als in de winkel aankopen doen door in termijnen te betalen. Het krediet wordt verstrekt door Wehkamp Finance, onder de handelsnaam WFinance. BCC is de eerste externe retailer die gebruik maakt van de financiële producten van Wehkamp Finance.

Payment

Koers Square lager na tegenvallende verwachtingen

De koers van het beursgenoteerde betaalbedrijf Square van Twitter baas Jack Dorsey daalde 7 procent na tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal.

Payment

Sterke groei voor Adyen in 2018

Het betalingsvolume dat Adyen voor winkeliers verwerkte in 2018 groeide met 47 procent tot 159 miljard euro. De daaruit resulterende omzet nam toe met zestig procent tot 349 miljoen euro.

Payment

Amazon in zee met WesternUnion voor online betalingen

Amazon gaat samenwerken met WesternUnion voor een nieuwe betaaldienst PayCode, waarbij inwoners van Chili, Hong Kong, Kenia, Peru, Taiwan en Thailand in hun eigen valuta bij Amazon kunnen betalen.

Payment

Online autodealer CarFY eerste gebruiker Rabo Safe2Pay

Online autodealer CarFY wordt het eerste bedrijf dat de nieuwe betaaldienst Rabo Safe2Pay gaat gebruiken voor betalingen van occasions tot 50.000 euro.

Payment

Meer Belgische banken ondersteunen Apple Pay

Meer Belgische banken gaan Apple Pay ondersteunen. Er komen er nog vier bij, waaronder het Nederlandse bunq.

Payment

Apple Pay gestart in Tsjechië en Saoedi-Arabië

Apple Pay is van start gegaan in de Tsjechische Republiek en Saoedi-Arabië. Inmiddels zijn er 35 landen en regio’s waar het betaalmiddel actief is. Nederland hoort daar nog niet bij.

Payment

Kassaloze winkels in sommige Amerikaanse staten wellicht verboden

Twee Amerikaanse staten, Philadelphia en New Jersey, bereiden wetgeving voor om winkels die geen contant geld accepteren te verbieden. Dat is slecht nieuws voor onder meer Amazon, die zijn Amazon Go-formule dan niet zou kunnen uitrollen.

Payment

Bankafschriften online betalingen straks iets begrijpelijker

De Rabobank wil klanten meer inzicht verschaffen in (online) betalingen die via partijen als Adyen, Multisafe Pay, Buckaroo, SON NLD of CCV worden afgewikkeld. Klanten begrijpen vaak niet wat de rol in van deze bedrijven.

Payment
Premium

Zeventig procent iDEAL-betalingen via mobiel

In 2018 werden er voor het eerst meer dan een half miljard iDEAL-betalingen gedaan in één jaar: 524 miljoen. Zeventig procent van de betalingen ging via de mobiel. Tikkies en andere betaalverzoeken waren in december goed voor 17,5 procent van alle iDEAL-betalingen.

Payment

Aanhoudingen voor creditcard-phising

Door een extra ICS creditcard aan te vragen op naam van nietsvermoedende slachtoffers en deze te laten bezorgen bij een leegstaande woning, konden internetcriminelen duizenden euro’s buit maken. Dat meldt de politie Midden Nederland.

Payment

PayPal verwerkte in vierde kwartaal 164 miljard dollar

Zoals verwacht deed betaalbedrijf PayPal het ook afgelopen kwartaal beter dan voorspeld. De omzet steeg van 3,6 naar 4,2 miljard dollar.

E-commerce

Bancontact en Payconiq samengevoegd tot één betaalapp

De Belgische betaalapps Bancontact en Payconiq zijn vanaf heden samengevoegd onder de noemer Payconiq by Bancontact. Beide apps beogen hetzelfde: snel en makkelijk betalingen uitvoeren met de smartphone.

Payment

Sl!m-app: De Volksbank betrekt klanten eerder bij innovaties

Onlangs lanceerde de Volksbank voor haar merken ASN Bank, Regiobank en SNS de Sl!m-app. De app is een kopie van de bestaande, mobiel bankieren app, maar biedt klanten de mogelijkheid om als eerste de nieuwste functies en ideeën uit te proberen. Deze nieuwe app past binnen de nieuwe innovatiestrategie van de Volksbank: innoveren met de menselijke maat.

Payment