More stories

‘Wij zien Payconiq als onderscheidend van Apple Pay’

Payconiq juicht alle ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen toe. Want de beweging naar betalen met een smartphone kan ons niet snel genoeg gaan. Dat zegt CEO Guido Vermeent als reactie op de komst van Apple Pay naar Nederland.

Payment

Apple Pay blijft nichemarkt in Nederland

Het was groot nieuws: de reeds langverwachte introductie van Apple Pay in Nederland via bankpartner ING. Maar gaat Apple Pay de Nederlandse betaalmarkt echt opschudden? Vermoedelijk niet.

Payment

Verlies Square neemt toe

Het verlies van betaalbedrijf Square is verder opgelopen naar 38 miljoen dollar, versus 28 miljoen vorig kwartaal en 24 miljoen een jaar geleden. Een deel van dat verlies is toe te schrijven aan een lagere waardering van het belang in Evertbride.

Payment

ING lanceert Apple Pay in Nederland

Vrij onverwachts heeft ING aangekondigd dat het als eerste grote bank Apple Pay gaat ondersteunen.

Payment

Paypal investeert 500 miljoen in beurskandidaat Uber

Paypal investeert 500 miljoen dollar in Uber. De bedrijven spreken de intentie uit samen een digitale portefeuille te zullen ontwikkelen.

Venture
Premium

Shopify brengt POS-kaartlezer uit

Webwinkelplatform Shopify brengt eigen hardware op de markt waarmee fysieke winkels betalingen kunnen aannemen met debet- en creditcard.

E-commerce platforms

PayPals Venmo verwerkte 21 miljard dollar in eerste kwartaal

Betaalverwerker PayPal haalde in het eerste kwartaal de verwachte omzet van 4,1 miljard dollar tegen 3,6 miljard een jaar geleden. De winst kwam uit op 667 miljoen.

Payment

Klarna geeft creditcard uit met VISA

Het Zweedse Klarna, waarmee webwinkels de optie tot achteraf betalen aanbieden, gaat met zijn aandeelhouder VISA een eigen gratis creditcard in de markt zetten. Na introductie op de thuismarkt is nu Duitsland aan de beurt.

Payment

Buckaroo koppelt met AfterPay in vier landen

Duizenden webwinkeliers die hun kassa betrekken van Buckaroo kunnen binnenkort in meerdere EU-landen achteraf betalen als optie gaan aanbieden aan hun klanten. Buckaroo biedt Afterpay nu in vier nieuwe landen, meer volgen later dit jaar.

Payment

Het is tijd voor een wereldwijde standaard voor digitale identiteit

Per uur vinden er miljoenen digitale transacties plaats waarvoor verificatie of authenticatie van iemands identiteit nodig is. Maar hoe doe je dat als je die persoon niet kent, niet kunt zien en hij of zij niet persoonlijk aanwezig is? Oftewel: hoe standaardiseer je wederzijds vertrouwen?

Payment

Facebook schrapt betalingen in Messenger in VK en Frankrijk

Facebook stopt met onderlinge betalingen via Messenger in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In andere landen wordt de betaaldienst nog wel aangeboden.

Payment

Emile Muijsson (Stocard): ‘We hoeven ons niet als betaalapp te bewijzen’

Mobiele wallets hangen al een tijd boven de betaalmarkt. Grote jongens worden nauwlettend gevolgd, maar ook klantenkaartapp Stocard zet een eerste stap richting een multifunctionele wallet. Met een voorsprong door het aantal opgebouwde loyaltygebruikers, aldus Emile Muijsson, Country Sales Director Nederland.

Marketing

Tikkie in Duitsland gestopt

Betaalapp Tikkie telt inmiddels vijf miljoen gebruikers, maar plannen om over de grens uit te breiden staan voorlopig in de ijskast. Dat zegt directeur Freek de Steenwinkel tegen RTL. De ABN dochter trekt zich terug uit Duitsland.

Payment

Payconiq tekent Bruna als betaalklant

Klanten van ruim honderd winkels van Bruna kunnen er met hun mobiele telefoon gaan betalen, als ze de app van Payconiq op hun toestel hebben.

Payment

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes