Shopify brengt POS-kaartlezer uit
Webwinkelplatform Shopify brengt eigen hardware op de markt waarmee fysieke winkels betalingen kunnen aannemen met debet- en creditcard.
Webwinkelplatform Shopify brengt eigen hardware op de markt waarmee fysieke winkels betalingen kunnen aannemen met debet- en creditcard.
Betaalverwerker PayPal haalde in het eerste kwartaal de verwachte omzet van 4,1 miljard dollar tegen 3,6 miljard een jaar geleden. De winst kwam uit op 667 miljoen.
Het Zweedse Klarna, waarmee webwinkels de optie tot achteraf betalen aanbieden, gaat met zijn aandeelhouder VISA een eigen gratis creditcard in de markt zetten. Na introductie op de thuismarkt is nu Duitsland aan de beurt.
Duizenden webwinkeliers die hun kassa betrekken van Buckaroo kunnen binnenkort in meerdere EU-landen achteraf betalen als optie gaan aanbieden aan hun klanten. Buckaroo biedt Afterpay nu in vier nieuwe landen, meer volgen later dit jaar.
Per uur vinden er miljoenen digitale transacties plaats waarvoor verificatie of authenticatie van iemands identiteit nodig is. Maar hoe doe je dat als je die persoon niet kent, niet kunt zien en hij of zij niet persoonlijk aanwezig is? Oftewel: hoe standaardiseer je wederzijds vertrouwen?
Facebook stopt met onderlinge betalingen via Messenger in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In andere landen wordt de betaaldienst nog wel aangeboden.
Mobiele wallets hangen al een tijd boven de betaalmarkt. Grote jongens worden nauwlettend gevolgd, maar ook klantenkaartapp Stocard zet een eerste stap richting een multifunctionele wallet. Met een voorsprong door het aantal opgebouwde loyaltygebruikers, aldus Emile Muijsson, Country Sales Director Nederland.
Betaalapp Tikkie telt inmiddels vijf miljoen gebruikers, maar plannen om over de grens uit te breiden staan voorlopig in de ijskast. Dat zegt directeur Freek de Steenwinkel tegen RTL. De ABN dochter trekt zich terug uit Duitsland.
Klanten van ruim honderd winkels van Bruna kunnen er met hun mobiele telefoon gaan betalen, als ze de app van Payconiq op hun toestel hebben.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.
Klarna uit Zweden brengt een technisch platform op de markt waarmee andere, ook branchevreemde, partijen digitale financiële diensten kunnen gaan aanbieden.
Apple Pay zal in nog eens zeven Europese landen verkrijgbaar zijn, maar daar zit Nederland weer niet bij.
De Payment Services Directive 2 is sinds januari van kracht in Nederland. Onderdeel van deze regeling is Strong Customer Authentication (SCA), die vanaf 14 september 2019 moet worden toegepast. Is dit de conversiekiller die retailers vrezen?
Europa staat aan de vooravond van een flinke verandering in de manier waarop we online betalen. Een verandering met grote consequenties voor bedrijven die online zakendoen. Net zoals GDPR (in Nederland bekend als de AVG; Algemene Gegevens Verordening) in enorme gevolgen had (en nog steeds heeft) voor de manier waarop bedrijven met persoonlijke gegevens omgaan, brengt de invoering van Strong Customer Authentication (SCA), op 14 september van dit jaar, belangrijke veranderingen met zich mee voor bedrijven die online transacties verwerken en voor de manier waarop we dagelijks online betalen.
Fidelity National Information Services Inc (FIS) neemt voor 35 miljard dollar betaalbedrijf Worldpay over, een concurrent van Adyen. Het is de grootste overname in deze sector tot nu toe.