More stories

Het is tijd voor een wereldwijde standaard voor digitale identiteit

Per uur vinden er miljoenen digitale transacties plaats waarvoor verificatie of authenticatie van iemands identiteit nodig is. Maar hoe doe je dat als je die persoon niet kent, niet kunt zien en hij of zij niet persoonlijk aanwezig is? Oftewel: hoe standaardiseer je wederzijds vertrouwen?

Payment

Facebook schrapt betalingen in Messenger in VK en Frankrijk

Facebook stopt met onderlinge betalingen via Messenger in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In andere landen wordt de betaaldienst nog wel aangeboden.

Payment

Emile Muijsson (Stocard): ‘We hoeven ons niet als betaalapp te bewijzen’

Mobiele wallets hangen al een tijd boven de betaalmarkt. Grote jongens worden nauwlettend gevolgd, maar ook klantenkaartapp Stocard zet een eerste stap richting een multifunctionele wallet. Met een voorsprong door het aantal opgebouwde loyaltygebruikers, aldus Emile Muijsson, Country Sales Director Nederland.

Marketing

Tikkie in Duitsland gestopt

Betaalapp Tikkie telt inmiddels vijf miljoen gebruikers, maar plannen om over de grens uit te breiden staan voorlopig in de ijskast. Dat zegt directeur Freek de Steenwinkel tegen RTL. De ABN dochter trekt zich terug uit Duitsland.

Payment

Payconiq tekent Bruna als betaalklant

Klanten van ruim honderd winkels van Bruna kunnen er met hun mobiele telefoon gaan betalen, als ze de app van Payconiq op hun toestel hebben.

Payment

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes

Klarna brengt Open Banking Platform uit

Klarna uit Zweden brengt een technisch platform op de markt waarmee andere, ook branchevreemde, partijen digitale financiële diensten kunnen gaan aanbieden.

PSD2

Nog eens zeven Europese landen krijgen Apple Pay, behalve Nederland

Apple Pay zal in nog eens zeven Europese landen verkrijgbaar zijn, maar daar zit Nederland weer niet bij.

E-commerce

PSD2 is gearriveerd – wat betekent dit voor retailers?

De Payment Services Directive 2 is sinds januari van kracht in Nederland. Onderdeel van deze regeling is Strong Customer Authentication (SCA), die vanaf 14 september 2019 moet worden toegepast. Is dit de conversiekiller die retailers vrezen?

PSD2

GDPR ingewikkeld? Zet je dan maar schrap voor SCA

Europa staat aan de vooravond van een flinke verandering in de manier waarop we online betalen. Een verandering met grote consequenties voor bedrijven die online zakendoen. Net zoals GDPR (in Nederland bekend als de AVG; Algemene Gegevens Verordening) in enorme gevolgen had (en nog steeds heeft) voor de manier waarop bedrijven met persoonlijke gegevens omgaan, brengt de invoering van Strong Customer Authentication (SCA), op 14 september van dit jaar, belangrijke veranderingen met zich mee voor bedrijven die online transacties verwerken en voor de manier waarop we dagelijks online betalen.

Payment

Betaalbedrijf Worldpay weer in andere handen

Fidelity National Information Services Inc (FIS) neemt voor 35 miljard dollar betaalbedrijf Worldpay over, een concurrent van Adyen. Het is de grootste overname in deze sector tot nu toe.

Payment

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

WFinance maakt gespreid betalen mogelijk voor BCC klanten

Klanten van retailer BCC kunnen zowel online als in de winkel aankopen doen door in termijnen te betalen. Het krediet wordt verstrekt door Wehkamp Finance, onder de handelsnaam WFinance. BCC is de eerste externe retailer die gebruik maakt van de financiële producten van Wehkamp Finance.

Payment

Koers Square lager na tegenvallende verwachtingen

De koers van het beursgenoteerde betaalbedrijf Square van Twitter baas Jack Dorsey daalde 7 procent na tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal.

Payment

Sterke groei voor Adyen in 2018

Het betalingsvolume dat Adyen voor winkeliers verwerkte in 2018 groeide met 47 procent tot 159 miljard euro. De daaruit resulterende omzet nam toe met zestig procent tot 349 miljoen euro.

Payment