Criteo publiceert eerste non-cookie reclameproduct
Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.
Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) geeft de gemeente Enschede een boete van 600.000 euro, omdat de gemeente wifitracking gebruikte in de binnenstad op een manier die niet mag.
Door de de ongeldigverklaring van het EU-VS privacyshield moeten bedrijven volgens IT-jurist Arnoud Engelfriet op zoek naar Europese software-alternatieven.
De CoronaMelder-app stuurt tijdelijk geen waarschuwingen van mogelijke besmettingen naar andere gebruikers vanwege privacyproblemen.
De Britse voormalig Kindercommissaris klaagt TikTok aan uit naam van miljoenen kinderen in Europa en het Verenigd Koninkrijk. Wanneer veroordeeld, krijgt TikTok mogelijk een miljardenboete.
Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.
De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.
Voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec lanceren het bedrijf Opt Out Advertising. Ze brengen hun kennis en ervaring voor privacyvriendelijk adverteren naar de markt, een domein dat momenteel sterk aan interesse wint.
Een Duitse privacywaakhond is een spoedprocedure tegen Facebook gestart om te voorkomen dat WhatsApp-gebruikersdata met Facebook worden gedeeld. Aanleiding zijn de gewijzigde gebruikersvoorwaarden van WhatsApp die al voor veel ophef hebben gezorgd.
Een webbrowser moet onder geen enkele voorwaarde informatie over zijn gebruiker en diens gedragingen delen met adverteerders. Tenzij deze persoon daarvoor kiest. Browsermaker Brave deactiveert daarom Googles FLoC-tracker in Chromium, het fundament onder de browser.
Technologiebedrijf Jet-Stream brengt een videospeler uit voor uitgevers en omroepen die contextueel adverteren mogelijk maakt, maar wel met volledig behoud van de privacy van de kijker. Het snoept ook niet mee van de CPM-tarieven via commissies.
De privacyregels onder de AVG bieden te weinig bescherming voor kinderen. De Consumentenbond wil dat dat verandert en roept de politiek daartoe op via toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens.
“Bordeeleigenaar Google wil lid worden van het koor”. Zo omschrijft lobbyist Ken Glueck van Oracle Googles nieuwe reclamemachine FLoC in browser Chrome.
De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.
De Chinese telecomfabrikant kon langdurig en ongestoord klantdata uit de systemen van Telfort plukken.