AdTech-industrie moet vertrouwen van consument terugwinnen
De digitale consument moet weer keuze en controle krijgen over zijn eigen data. Alleen zo kan er weer vertrouwen komen in de AdTech-industrie.
De digitale consument moet weer keuze en controle krijgen over zijn eigen data. Alleen zo kan er weer vertrouwen komen in de AdTech-industrie.
Data kunnen een verhaal vertellen over de werkelijkheid. Maar de laatste jaren staat dat steeds vaker ter discussie. Met name burgers vragen zich af of hun data wel veilig zijn. Syntho.ai komt met een oplossing: synthetische data. Dat zijn data die niet terug te koppelen zijn naar echte mensen, omdat ze daar ook niet vandaan komen. Het zijn data die gegenereerd worden door een algoritme, op basis van echte data sets.
De Franse toezichthouder CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertés) gaat een klacht van zeker 1800 Franse start-ups tegen Apple behandelen.
WhatApp valt zijn gebruikers lastig met steeds terugkerende berichten over het nieuwe privacybeleid. De Consumentenbond heeft samen met zeven andere Europese consumentenorganisaties en koepelorganisatie BEUC een klacht hierover ingediend.
Apple’s iOS 14 update heeft impact op je online marketing. Gevolgen én concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter op een rij.
De app van het Chinese Didi Chuxing is op last van de Chinese overheid uit de appwinkels van Google en Apple verwijderd, een forse tegenslag voor het taxibedrijf dat afgelopen woensdag in de VS nog naar de beurs ging.
Digitaal verkeer met persoonlijke gegevens van inwoners van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk mag ongeremd heen en weer over de Noordzee. De twee overheden sloten daarover een akkoord.
Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.
Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.
Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?
Gezichtsherkenning en andere real time biometrie in de openbare ruimte moet verboden worden. Dat stelt de European Data Protection Board (EDPB) in een reactie op een wetsvoorstel van de Europese Commissie over kunstmatige intelligentie (AI).
Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.
Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven.
Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.
De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.