More stories

Premium

Emerce Digital Marketing: ‘1st party op orde brengen kost tijd’

Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.

Online marketing

Alternatieven voor third-party cookies: zo blijft je marketing effectief

Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven. 

Online marketing
Premium

WhatsApp begint reclamecampagne over privacy

Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.

Campagnes
Premium

Privacygroep met plug-in die cookiewalls vervangt

De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.

Privacy

Smishing: waarom tekstgebaseerde phishing op de radar van elke CISO moet staan

Smishing: kwaadaardige links verstuurd via tekstberichten. Deze vorm van oplichting neemt sterk toe. Elke organisatie dient zich er actief tegen te wapenen.

Security

Peter van der Putten (Pegasystems): ‘Beslis op klantniveau wat relevant is voor consumenten.’

Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”

Privacy
Premium

Overheid maant scholen, universiteiten, Justitie over Google-gebruik

De Autoriteit Persoonsgegevens maant scholen, universiteiten en het ministerie van Justitie ertoe om te stoppen met de clouddiensten van Google. Die voldoen mogelijk niet aan de AVG.

Privacy
Premium

Apple maakt het marketeers nog lastiger

Apple rolt nog meer privacy-opties uit voor zijn gebruikers, mogelijk tot afgrijzen van marketeers. Zo kunnen websites niet langer het IP-adres als unieke ID gebruiken om een profiel samen te stellen.

Privacy
Premium

Gebruikers Android-apps worden anoniem voor adverteerders

Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.

Online advertising

Traditionele conversie optimalisatie werkt niet (meer)

De discussie over het einde van cookies en het effect op conversie is niet zinvol want traditionele conversie optimalisatie is al een ‘race to the bottom’.

Conversie

Cristian van Nispen (Dept): ‘Tooling voor de korte termijn, first-party data voor de lange termijn’

Cristian van Nispen -Dept- over cookieless. “Bij onze klanten blijft het tot nu toe verrassend stil.” Deel 4 uit een serie over het verdwijnen van cookies.

Privacy
Premium

EU komt met app voor online identificatie en opslag van wachtwoorden

De Europese Unie werkt aan de ontwikkeling van een app waarmee EU-burgers zich in heel Europa bij zowel bedrijven als overheden kunnen identificeren. Ook is de app te gebruiken voor de opslag van wachtwoorden en betaalgegevens. De EU zou daarover vandaag meer bekend gaan maken, meldt de Financial Times.

Privacy
Premium

Google begint publieke test nieuwe reclamesysteem FLoC

Ruim twee maanden later dan aangekondigd, begint Google met een publieke test van zijn nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome. Dat moet het third party cookies en andere trackers gaan vervangen.

Tech
Premium

Europa legt de bal bij VS om opvolger Privacy Shield

Amerika zal nieuwe wetten moeten maken als het wil dat zijn techgiganten weer legaal data van EU-burgers mogen verwerken.

Tech

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing