Facebook past beleid aan na onderzoek AP
Facebook heeft haar gegevensbeleid aangepast na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Facebook heeft haar gegevensbeleid aangepast na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
De Consumentenbond heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in een brief gevraagd meer duidelijkheid te geven over de toepassing van de nieuwe privacywet in de praktijk. Nu pakken sommige bedrijven de ruimte voor een eigen interpretatie van de wet.
Minister Hoekstra van Financiën gaat het tonen van advertenties in het digitale huishoudboekje (Grip-app) van ABN Amro niet verbieden. Dat zegt hij in antwoord op Kamervragen.
Snapchat volgt het voorbeeld van Google en Facebook met universele logins. Dat houdt in dat gebruikers met een Snapchat-account kunnen inloggen bij andere online diensten.
Tijdens de jaarlijkse developers conferentie WWDC in San Jose in California heeft Apple nieuwe maatregelen aangekondigd om te voorkomen dat […]
Twee van de drie websites overtreden de nieuwe privacywetgeving. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 150 sites. Veel websites plaatsen tracking cookies vóórdat bezoekers toestemming hebben gegeven of vragen die toestemming niet op de juiste manier.
Suzanne Robbe van Loyals zocht voor je uit wat de AVG betekent voor jouw mailing list en verzamelde 8 slimme (en legale) tips om toch nieuwe e-mailadressen te verzamelen. Heb je een mailinglist of wil je er een gaan opbouwen? Lees dan zeker dit nuttige artikel.
Zet je Whatsapp in voor je klantenservice? Ga dan op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Sinds 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in de communicatiemix.
De Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt tegenstrijdig. Dat is de belangrijkste conclusie van de tweejaarlijkse Privacy Monitor 2018 van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Niet toevallig verscheen de monitor aan de vooravond van de nieuwe Europese privacywet.
Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.
Enkele Nederlandse banken en fintechs werken samen met Stichting Privacy First aan een PSD2-keurmerk. Daarmee hopen de bedrijven aan consumenten duidelijk te maken wie ze hun data kunnen toevertrouwen. De Volksbank schaart zich als een van de eerste achter het initiatief. Op welke behoefte spelen de betrokkenen in?
Méér data brengt meer uitdagingen met zich mee. Het wordt moeilijker, kostbaarder en tijdrovender om alle informatie nauwkeurig te verzamelen, te monitoren en te bewaren. Het biedt ook een uitgelezen kans om je data op orde te brengen.
Er wordt veel geschreven over de AVG/GDPR, maar welke gevolgen heeft de nieuwe wetgeving voor social media en advertising? Veel, zo blijkt.
Zeker de helft van Facebook gebruikers die werden ondervraagd door Research Intellinger en Pollfish zijn bereid om te betalen voor een Facebook versie die geen persoonsgegevens vergaart.
De AVG raakt vrijwel alle vakgebieden binnen digital marketing. Wat wordt de impact op Customer Experience Optimization (CXO)? En hoeveel data ga je verliezen als consumenten meer aan de knoppen zitten?