Dentsu Aegis herpositioneert databedrijf DAN DNA
De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.
De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.
TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.
Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.
Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.
Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.
De Deense leverancier van reclametechnologie Adform ontslaat acht procent van zijn personeel, circa zeventig man, om het kostenpeil goed op peil te brengen. De impact op de Benelux-markt is beperkt.
Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.
Adverteerders kunnen nu ook outdoorreclame programmatic gaan inkopen met een nieuwe tradingtool van Clear Channel in Europa.
Nieuwe televisies van TP Vision Philips krijgen ruimte voor adverteerders om persoonlijke videocommercials te tonen.
Media Markt heeft ambitieuze doelen op het gebied van pogrammatic advertising. Dat blijkt uit een gesprek dat Adformatie had met COO Dennis Hooijmans.
Adverteerders beginnen hun tv-commercials steeds vaker niet op televisie maar op YouTube en mobiele kanalen. “Of vanuit een basisplan op televisie dat verder op online kanalen wordt uitgewerkt”, aldus Boukje Taphoorn van Google.
Selfservice media-inkoopplatform Mediabookers start een nieuw label dat zich puur richt op radioreclame, van productie tot inkoop. Op termijn worden daar ook internetradio en streamingdiensten aan toegevoegd.
Europa wil de opt-in voor het plaatsen van cookies via de browserinstellingen gaan regelen, niet meer via pop-ups op websites. De DDMA en het IAB in Europa en Nederland vinden dat niemand daarbij gebaat is.
De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van radiozenders nu gereed staan om goed te investeren in digitalisering”, aldus TME-directeur Arthur Hoogendijk.
Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.