More stories

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic

Sebastiaan Moesman nieuwe CEO van Improve Digital

Sebastiaan Moesman, de voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt per 1 juni de nieuwe CEO van Improve Digital.

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Acquisitiekosten iOS hoger

Marketeers moeten steeds meer geld uitgeven om klanten te werven via iOS, bijvoorbeeld voor in-app aankopen. De kosten zijn in maart met 46 procent gestegen, zegt Fiksu DSP. Voor Android gingen die kosten juist fors omlaag.

Online marketing

The Edge Initiative overgenomen door Candid Group

Candid Group, dat begin dit jaar nog het Rotterdamse Stroom Mediacommunicatie inlijfde, heeft alweer een aankoop gedaan: ook The Edge Initiative, gespecialiseerd in de geautomatiseerde verkoop van advertenties, wordt onderdeel van de groep.

Premium

Frederic Baumann hoofd consultancy bij DAN DNA

De datatak van Dentsu Aegis Nederland, DAN DNA, gaat meer consultancywerk voor externe klanten te doen en stelt Frederic Baumann aan om dat op te tuigen. Hij wordt ook onderdeel van het managementteam.

Digital Agencies
Premium

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties ‘programmatic’

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties in de VS wordt dit jaar geautomatiseerd verkocht, schat eMarketer. De markt zal dit jaar een omvang van 33 miljard dollar bereiken.

Online advertising

TMG tekent Improve Digital voor reclame-exploitatie

Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.

Online advertising

SpotX partnert voor uitbreiding naar virtual reality

Het digitale videoreclamebedrijf Spotx, uit de RTL Group, sluit een samenwerking met VR-specialist Omnivirt. Hierdoor kunnen merkadverteerders hun publiek nieuwe, virtuele wereldjes inzuigen.

Virtual reality

Online in Nederland groter dan andere reclamevormen samen

Adverteerders geven in 2017 meer uit aan reclame op internet dan bij alle andere mediatypen bij elkaar opgeteld. Nieuwe cijfers van IAB Nederland laten zien dat internetreclame in 2016 met 11,6 procent groeide tot 1,7 miljard euro.

Online advertising

RTL rolt ‘bumper ad’ uit

RTL introduceert de bumper ad. Deze korte pre-roll van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL.

Online advertising

Regionale omroepen bundelen online reclameverkoop

Vier regionale omroepen uit het westen van het land bundelen de online verkoopactiviteiten van hun respectievelijke digitale titels. Doel: in gezamenlijkheid de online omzet vergroten.

Online advertising

Omnicom gaat YouTubevideo’s ‘whitelisten’ uit voorzorg

Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.

Online advertising
Premium

Abovo Media lanceert fullservice label voor digital advertising

Mediabureau Abovo Media lanceert vandaag onder de naam Digital Brixx een eigen fullservice label voor digital advertising.

Online advertising

Reclame-uitgaven internet overstijgen tv in 2017 voor het eerst

Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.

Online advertising