More stories

Improve Digital trekt video experts aan

Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.

Programmatic

MediaScience versterkt met creatie en data

Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.

Digital Agencies

AcuityAds opent Europees kantoor in Amsterdam

AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.

Programmatic

Improve Digital en TradeCast bundelen krachten met programmatic video

Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.

Programmatic

‘AppNexus naar de beurs’

AppNexus en The Trade Desk zouden allebei op het punt staan naar de beurs te gaan, zo blijkt uit aanwijzingen die worden ontleend aan documenten bij de beurstoezichthouder.

Programmatic

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

Ontslagen bij RTB-specialist myThings

Technologiebedrijf myThings ontslaat tientallen medewerkers op het hoofdkantoor in Tel Aviv.

Online advertising

Sanoma doet programmatic voor Adfactor

Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.

Ook LinkedIn met ‘programmatic’

Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig.

Programmatic

SpotX opent kantoor in Zweden

Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.

Marketing

Sanoma/SBS tekent GroupM als datapartner

Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.

Programmatic

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising

Budgetten mobiele reclame domineren vanaf 2017

Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.

Toppers van Rubicon Project naar Adform

Jay Stevens en Oliver Whitten verlaten hun Europese topposities bij Rubicon Project en verruilen die voor C-level posities bij concurrent Adform.

Online advertising

Adverteerdersbond BVA gelaten over hoge marges programmatic

“Marges op RTB en programmatic van tussen 30 en 90 procent klinken ons niet vreemd in de oren”, reageert de Bond van Adverteerders een week na het verschijnen op een explosief Amerikaans rapport over intransparantie bij media-inkoop.

Online advertising