Improve Digital trekt video experts aan
Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.
Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.
Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.
AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.
Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.
AppNexus en The Trade Desk zouden allebei op het punt staan naar de beurs te gaan, zo blijkt uit aanwijzingen die worden ontleend aan documenten bij de beurstoezichthouder.
RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.
Technologiebedrijf myThings ontslaat tientallen medewerkers op het hoofdkantoor in Tel Aviv.
Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.
Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig.
Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.
Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.
Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.
Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.
Jay Stevens en Oliver Whitten verlaten hun Europese topposities bij Rubicon Project en verruilen die voor C-level posities bij concurrent Adform.
“Marges op RTB en programmatic van tussen 30 en 90 procent klinken ons niet vreemd in de oren”, reageert de Bond van Adverteerders een week na het verschijnen op een explosief Amerikaans rapport over intransparantie bij media-inkoop.