Vente Privée in mobiele marketingtechnologie
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.
Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.
Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.
Dentsu Aegis Network heeft een specialist op het gebied van ‘programmatic advertising’ ingelijfd. Het gaat om Accordant Media.
Enkele maanden geleden schreef ik een artikel over een nieuw fenomeen uit de VS; header bidding. Sindsdien is er niet veel gebeurd en kijken uitgevers en yieldmanagers de kat uit de boom. Iedereen praat erover, maar vrijwel niemand weet hoe het exact werkt, laat staan dat iemand er ervaring mee heeft. Wellicht gaat daar nu verandering in komen.
Ook elektronisch tijdschrift Flipboard biedt zijn advertentieruimte voortaan geautomatiseerd aan. Daarbij krijgt het bedrijf hulp van Rubicon Project.
Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.
Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.
Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.
In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.
De markt voor geautomatiseerde advertentieveilingen is in het tweede kwartaal in Noord Amerika met 151 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van Accordant. Ook de inventaris neemt toe.
Er zijn twee soorten marketeers; voor de één klinkt programmatic native als muziek in de oren terwijl het voor de ander een vies woord is. De waarheid ligt zoals wel vaker ergens in het midden. Het huidige aanbod van programmatic native dat bijvoorbeeld door netwerken/exploitanten als Sanoma, AdFactor en Semilo wordt aangeboden is innovatief en zeer waardevol te noemen. Echter voldoet het niet helemaal aan de essentie van native en is daarnaast niet zo schaalbaar als bijvoorbeeld programmatic display.
Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.