More stories

Amerikaanse adverteerders eisen transparantie Facebook

De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.

Helft video’s wordt mobiel bekeken

Smartphones zijn de standaard drager geworden voor internetvideo nu 51 procent aangeeft zijn telefoon te gebruiken voor filmpjes. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van 2014.

Video

SpotX en VICE samen in online video advertenties

Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.

Programmatic

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

‘Bereik televisie neemt af, programmatic moet aanvullen’

Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.

Criteo sluit aan op Ligatus voor native

Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.

Improve Digital lanceert vernieuwd platform

Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.

Dentsu Aegis Network koopt specialist op gebied van programmatic

Dentsu Aegis Network heeft een specialist op het gebied van ‘programmatic advertising’ ingelijfd. Het gaat om Accordant Media.

Programmatic

Waarom header bidding ook in Nederland gaat doorbreken

Enkele maanden geleden schreef ik een artikel over een nieuw fenomeen uit de VS; header bidding. Sindsdien is er niet veel gebeurd en kijken uitgevers en yieldmanagers de kat uit de boom. Iedereen praat erover, maar vrijwel niemand weet hoe het exact werkt, laat staan dat iemand er ervaring mee heeft. Wellicht gaat daar nu verandering in komen.

Programmatic

Ook Flipboard voortaan ‘programmatic’

Ook elektronisch tijdschrift Flipboard biedt zijn advertentieruimte voortaan geautomatiseerd aan. Daarbij krijgt het bedrijf hulp van Rubicon Project.

Programmatic

Ligatus koopt LiquidM voor native programmatic

Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook
Premium

Programmatic advertising negeert creatie stelselmatig

Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.

Duitsland

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic