Toppers van Rubicon Project naar Adform
Jay Stevens en Oliver Whitten verlaten hun Europese topposities bij Rubicon Project en verruilen die voor C-level posities bij concurrent Adform.
Jay Stevens en Oliver Whitten verlaten hun Europese topposities bij Rubicon Project en verruilen die voor C-level posities bij concurrent Adform.
“Marges op RTB en programmatic van tussen 30 en 90 procent klinken ons niet vreemd in de oren”, reageert de Bond van Adverteerders een week na het verschijnen op een explosief Amerikaans rapport over intransparantie bij media-inkoop.
Dit jaar zullen bedrijven in Duitsland bijna 50 procent meer uitgeven aan programmatic display advertising dan in 2015. Net als in veel andere landen blijven de bestedingen maar toenemen. De uitgaven zijn eind 2016 verdubbeld ten opzichte van 2014.
Zenders houden de opkomst van programmatic buying bij televisie in Nederland tegen, deels omdat zij het datastuk niet op orde hebben. Dat stelt commercieel directeur Jacqueline Smit van TMG.
De relatie tussen mediabureau en adverteerder is kapot vanwege een verziekt functioneren van de media-inkoopmarkt. Die is niet transparant en werkt misleidende praktijken in de hand. RTB en programmatic buying zijn welkome vehikels in dit proces.
Advertentiefraude kan oplopen tot 50 miljard dollar wereldwijd in 2025 bij ongewijzigd beleid. Daarvoor waarschuwt de Wereld Federatie voor Adverteerders.
Marketingperformancebureau Oogst heeft als eerste bureau in Nederland een Relay42 Silver-certificatie ontvangen.
Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.
Tegen eind 2016 realiseert Zalando rond de zeventig procent van het verkeer via mobiele dragers. Dat heeft behalve voor design ook enorme implicaties voor marketing. “Touch en mobiel zijn de standaard”, aldus Christian Mueller.
B2B campagnes lopen nog altijd achter bij B2C campagnes als het gaat om het geautomatiseerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een studie van Kantar Media SRDS en Connectiv.
Televisie is nog steeds hét medium om snel veel mensen te kunnen bereiken. De slimme marketeer maakt echter ook gebruik van de vele nieuwe online en mobiele mogelijkheden om het bereik van een TV-campagne verder te verhogen. Programmatic ingekochte video impressies zijn daarvoor een zeer effectieve oplossing.
DMA Institute rolt vandaag een nieuwe systeem naar uit waarmee adverteerders hun conversiepaden over langere periodes heen kunnen bekijken en bijsturen.
De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?
Wanneer we spreken van programmatic, leggen we vaak automatisch de link met display advertising – wat begrijpelijk is gezien deze machtspositie op de markt. In 2015 bedroegen de digitale advertentie-uitgaven in Nederland een indrukwekkende €187 miljoen omzet, en dit blijft maar stijgen.
Uitgaven aan geautomatiseerde in- en verkoop van advertenties zullen alleen al dit jaar in de VS een omvang bereiken van 22,10 miljard dollar. Dat blijkt uit een marktvoorspelling van eMarketer.