Podimo wint Innovatieprijs in Online Radio Awards
De organisatie van de Online Radio Awards reikt de innovatieprijs uit aan het Deense bedrijf Podimo, een betaald luisterboek- en podcastplatform dat recent in Nederland van start ging.
De organisatie van de Online Radio Awards reikt de innovatieprijs uit aan het Deense bedrijf Podimo, een betaald luisterboek- en podcastplatform dat recent in Nederland van start ging.
Net twee jaar oud en Disney+ zit Netflix internationaal al op de hielen. De streamingdienst van Disney groeide afgelopen kwartaal met 6,1 procent tot 138 miljoen abonnees.
Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie.
Tv-programma Boer Zoekt Vrouw noteerde vorige week 424.000 online kijkers en was daarmee met afstand het meest bekeken.
Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
De Deense podcastapp Podimo is van start gegaan in Nederland en rekent vijf of tien euro per maand om podcasts, waaronder exclusieve, en audioboeken te beluisteren.
Spotify voert stapsgewijs een nieuw audioproduct toe aan zijn mobiele app: live audio.
De Amerikaanse online nieuwssite Quartz haalt de betaalmuur van zijn site. Het bedrijf zoekt naar een winstgevend verdienmodel dat abonnementen en reclame-inkomsten combineert.
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
Een paar Amerikaanse investeerders geven honderden miljoenen euro’s uit om de rechten van YouTube-archieven te kopen.
Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.
Voor wie veertig euro per maand te duur is, biedt de Engelse zakenkrant Financial Times ook een uitgekleed online abonnement.
Vandaag is het weer World Backup Day en de internationale actiesite, in Nederlandse handen, kan wel eens over de miljoen bezoekers heen gaan.
De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.