More stories

Premium

Podimo wint Innovatieprijs in Online Radio Awards

De organisatie van de Online Radio Awards reikt de innovatieprijs uit aan het Deense bedrijf Podimo, een betaald luisterboek- en podcastplatform dat recent in Nederland van start ging.

Entertainment
Premium

Verlieslatend Disney+ groeit sneller dan Netflix

Net twee jaar oud en Disney+ zit Netflix internationaal al op de hielen. De streamingdienst van Disney groeide afgelopen kwartaal met 6,1 procent tot 138 miljoen abonnees.

Entertainment

Inkomsten genereren met je content anno 2022

Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie. 

Publishing
Premium

Boer Zoekt Vrouw weer online kijkcijferhit

Tv-programma Boer Zoekt Vrouw noteerde vorige week 424.000 online kijkers en was daarmee met afstand het meest bekeken.

Publishing

Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen van consument

Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.

Publishing

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising
Premium

Podcastapp Podimo van start in Nederland

De Deense podcastapp Podimo is van start gegaan in Nederland en rekent vijf of tien euro per maand om podcasts, waaronder exclusieve, en audioboeken te beluisteren.

Publishing
Premium

Spotify voegt live audio toe aan app

Spotify voert stapsgewijs een nieuw audioproduct toe aan zijn mobiele app: live audio.

Publishing
Premium

Quartz laat paywall vallen, zoekt verdienmodel

De Amerikaanse online nieuwssite Quartz haalt de betaalmuur van zijn site. Het bedrijf zoekt naar een winstgevend verdienmodel dat abonnementen en reclame-inkomsten combineert.

Media
Premium

Lancering nieuw luisteronderzoek NLO vertraagd

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.

Analytics
Premium

Investeerders jagen op YouTube-archieven

Een paar Amerikaanse investeerders geven honderden miljoenen euro’s uit om de rechten van YouTube-archieven te kopen.

Venture

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing
Premium

Nieuwe app Financial Times heeft maar beetje nieuws

Voor wie veertig euro per maand te duur is, biedt de Engelse zakenkrant Financial Times ook een uitgekleed online abonnement.

Publishing
Premium

‘Mogelijk miljoen bezoekers Worldbackupday.com’

Vandaag is het weer World Backup Day en de internationale actiesite, in Nederlandse handen, kan wel eens over de miljoen bezoekers heen gaan.

Media
Premium

611.000 luisteraars NPO-podcasts, DPG en FD groeien

De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.

Media