More stories

‘Internetreclame in Nederland groeit een miljard euro’

De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.

Online advertising

Internet, out of home en bioscoop voeren mediabestedingen aan

Internet, out of home en bioscoop waren de snelste groeiers bij de netto mediabestedingen in Nederland in 2015. Met een minimale daling van 0,1 procent eindigden de bestedingen op vrijwel exact hetzelfde niveau als in 2014, namelijk 4,62 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de daling 7 miljoen euro.

Publishing

RTL steekt Buienradar in het nieuw

Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.

Publishing

Nieuwe afspraken over digitale erfgoedcollecties

Al meer dan 53 miljoen kunstwerken, boeken, muziek- en archiefstukken zijn voor iedereen online te bekijken via het platform Europeana. Dinsdag hebben de Europese ministers voor Cultuur unaniem afspraken gemaakt zodat die digitale erfgoedcollecties nog beter kunnen worden gevonden en gebruikt.

Publishing

Bram Koster en Thomas van Manen gaan Marketingfacts leiden

Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van Marketingfacts op zich. Zij nemen de plaats in van Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft.

Publishing

Zakelijk platform NRC Q definitief uit de lucht

NRC stopt in zijn geheel met het zakelijk platform NRC Q. De website was al niet meer in de lucht.

Publishing

Telegraaf: Nog dit jaar twee ‘tv-kanalen’

Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.

Video

Sanoma lanceert online tv-zender Libelle TV

Libelle presenteert vandaag op de Libelle Zomerweek de lancering van zijn online tv-zender Libelle TV.

Video

Value8 vergroot belang in IEX Group

Het beursgenoteerde investeringsbedrijf Value8 vergroot zijn belang in IEX Group van 49 tot 56 procent.

Publishing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Nu.nl

Nu.nl wordt persoonlijker. De nieuwssite van Sanoma houdt tegenwoordig steeds vaker rekening met de locatie van de bezoeker. De toekomst is dat Nu.nl 2,7 miljoen verschillende voorpagina’s gaat maken.

Publishing

Krantenkiosk Blendle lanceert nieuwe app voor iOS

Krantenkiosk Blendle lanceert vandaag een nieuwe app voor iOS. De vernieuwde Android app was al sinds februari beschikbaar.

Publishing

AD toont alvast nieuwe website

De vernieuwde website van het AD gaat vandaag in bètaversie live. Over een paar weken vervangt deze de bestaande AD.nl definitief. Bezoekers kunnen de komende weken alvast wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten.

Web-design

NY Times partnert met maker maaltijdboxen

De zeven miljoen maandelijkse lezers van NYT Cooking kunnen vanaf deze zomer in de site en app klikken om de ingrediënten van recepten thuis te ontvangen.

Retail

AdBlock Plus wil uitgevers betalen

AdBlock Plus gaat een samenwerking aan met het Zweedse Flattr om lezers van online content te laten betalen voor de inhoud die ze bekijken.

Payment

Betere resultaten voor afgeslankt Sanoma, nauwelijks groei in digitaal

Uitgever Sanoma heeft na forse bezuinigingen meer winst geboekt in Nederland en België. De operationele winst kwam 28 procent hoger uit dan en jaar geleden, namelijk op 7,4 miljoen euro.

Publishing