Leadingcourses.com sluit samenwerking met Golfreiswijzer.nl
Twee grote Nederlandse recensiesites voor de golfsport slaan de handen ineen. Leadingcourses en Golfreiswijzer.nl gaan data met elkaar uitwisselen om de golfer beter te bedienen.
Twee grote Nederlandse recensiesites voor de golfsport slaan de handen ineen. Leadingcourses en Golfreiswijzer.nl gaan data met elkaar uitwisselen om de golfer beter te bedienen.
Blendle heeft Ties Joosten aangesteld als nieuwe redactiebaas. Samen met zeven medewerkers gaat Joosten de gidsfunctie van de online kiosk verder uitbouwen.
Sanoma gaat in Finland en Nederland zeker 280 banen schrappen. De meeste ontslagen vallen bij Finse moederbedrijf. De redacties worden door de reorganisaties niet getroffen, weet het ANP.
Fréderique van de Poll wordt de nieuwe directeur van Tweakers.net en neemt daarmee de positie over van Sander van den Hout, die directeur werd van Persgroep Online Services.
NBCUniversal investeert 200 miljoen dollar in Vox Media, het bedrijf achter onder meer The Verge en Re/code, en stopt eenzelfde bedrag in BuzzFeed.
Het Nederlandse Fuuzle, een gratis webdienst die realtime nieuws uit alle delen van de wereld verzamelt en ontsluit, lanceert vandaag mobiele versies voor smartphone en tablet.
De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.
Opinieblog Huffington Post krijgt een nieuwe CEO, Jared Grusd. Die was hoofd zakelijke ontwikkeling bij online muziekleverancier Spotify.
Modesite Fashionchick krijgt vanaf september een eigen minieserie bij Net5. Modebloggers als Rosanna Gentenaar (Billie Rose), Lian Galliard (Fashion Hoax), Anouk Bos (Creators of Desire) en Debbie Nuchelmans (Six Feet From The Edge) zullen om de beurt presenteren.
Barbara van Beukering zegde haar baan als hoofdredacteur van Het Parool op om een online nieuwsmedium op te zetten voor De Persgroep. PAPER selecteert zes dagen per week de vijftien beste artikelen zodat je op de hoogte bent van wat er die dag gebeurt – van achtergrond tot de laatste roddel en het ‘koopje van de dag’. Weer een online magazine?
Ben Huh is toegevoegd aan de lijst van sprekers van Emerce eDay, op 8 oktober in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Met de site I Can Has Cheezburger? begon de oud-journalist een mediabedrijf dat zich specialiseert in humor en maandelijks 400 miljoen impressies genereert.
Het gaat nog altijd niet goed met TMG. De advertentie-inkomsten bij TMG daalden in het eerste halfjaar van 2015 met 13,4 miljoen naar 74 miljoen euro. De daling is bij alle producten zichtbaar.
De Duitse mediabedrijven Axel Springer en ProSiebenSat.1 gaan niet fuseren. Dat schrijft Der Spiegel. Men had een front willen vormen tegen Google door gezamenlijk te investeren in digitale startups.
Snapchat trekt naar verluidt nieuwe mediapartners aan voor het onderdeel Disover, waar uitgevers ‘vluchtige’ content kunnen plaatsen. Naast Vox.com zou ook BuzzFeed een contract hebben gesloten.
De Europese Commissie klaagt zes van de grootste filmproducenten aan omdat ze van hun nieuwe werken altijd per land licenties verkopen. Ze vindt dat burgers overal in de EU hun favoriete abonnee-tv van thuis moeten kunnen bekijken.