More stories

Onderzoek: over-the-top tv ten koste van lineair tv-kijken

Meer en meer mensen zullen de komende jaren direct via hun pc, laptop, tablet, smartphone of internettv naar content kijken. En dat doen ze niet bovenop, maar in plaats van ‘gewoon’ of lineair tv-kijken.

Publishing

Een derde Nederlandse huishoudens heeft connected-tv

Bijna een op de drie huishoudens in Nederland, 31 procent, heeft internettoegang op de televisie. Tv-zenders concurreren daarom direct met apps als YouTube, Netflix en Pathé Thuis om de aandacht van de kijker.

Entertainment

Organische groei Sanoma Benelux neemt af

De omzet van uitgeverij Sanoma is in het tweede kwartaal gedaald van 533,1 miljoen naar 468,8 miljoen euro, onder meer door tegenvallende resultaten in thuisland Finland. Het bedrijfsresultaat is 40 miljoen euro negatief, vergeleken met 63 miljoen euro vorig jaar.

Media

50 miljoen dollar groeigeld voor Flipboard

Tablettijdschrift Flipboard, met 70 miljoen actieve gebruikers, heeft in alle stilte 50 miljoen dollar opgehaald, zo blijkt uit documenten die in Delaware zijn gedeponeerd.

Media

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Contentmarketing

Crowdynews opent kantoor in Boston

Het Groningse Crowdynews, dat verhalen cureert op sociale media, opent een eerste Amerikaanse vestiging in Boston. De startup heeft al veel Amerikaanse klanten, zoals de Chicago Tribune, Washington Times, AccuWeather en de NBA.

Media

Instant Articles, streaming: wat is de koers van Facebook?

Facebook? Dat is een sociaal netwerk waar je volgers met statusupdates op de hoogte houdt van dat wat er binnen het bedrijf of de sector speelt. Een platform dat onderdeel is van je contentstrategie. Toch? Facebook ontwikkelt zich van social medium, tot contentdistributeur en internationaal mediabedrijf.

Contentmarketing

Verdere stijging verkoop e-books

Het aantal verkopen van e-books is in het tweede kwartaal gestegen is met 25 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Boekhuis (CB).

Media

Sanoma geeft winstwaarschuwing

Uitgeverij Sanoma stelt de winstverwachting voor de middellange termijn naar beneden bij. De prestaties op de thuismarkt vallen tegen en er is geen zicht op verbetering.

Online advertising

Akkoord over open access universiteiten

De Nederlandse universiteiten hebben met uitgeverij SAGE een akkoord bereikt over open access. De overeenkomst stelt onderzoekers in staat om open access te publiceren in wetenschappelijke tijdschriften van SAGE.

Media

‘ProSiebenSat.1 en Axel Springer bespreken fusie’

De twee grote Europese uitgevers ProSiebenSat.1 en Axel Springer zijn in de verkennende fase van een fusie. Dat melden verscheidene […]

Publishing

Grote verschillen in mediagebruik tussen jongeren

Jongeren en media zijn onlosmakelijk verbonden. Maar het gebruik ervan varieert sterk. En dus ook de wijze waarop jongeren ervan […]

Publishing

Endemol Shine Nederland en Microsoft in branded content

Endemol Shine Nederland en Microsoft Advertising gaan internationaal samenwerken bij de ontwikkeling van branded content. Adverteerders krijgen zo meer mogelijkheden op de kanalen en platforms van Microsoft.

Media

Nu.nl test persoonlijk gemist nieuws

Nu.nl heeft samen met TNO een nieuwe functionaliteit ontwikkeld, waarbij artikelen aangeboden worden die gebruikers sinds het laatste bezoek gemist hebben. Het artikelaanbod is gebaseerd op het huidige bezoekgedrag.

Media

Nu.nl komt met eigen Periscope: Cameraad

Nu.nl gaat deze zomer al zijn eigen Periscope introduceren onder de naam Cameraad. Gebruikers kunnen met hun smartphone zelf livebeelden uitzenden en ook bekijken. Dat vertelde hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vanmiddag op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.

Media