More stories

Voetbal International automatiseert advertentieverkoop

Improve Digital gaat de geautomatiseerde advertentieverkoop van Voetbal International, de grootste voetbaluitgever in Nederland, faciliteren.

Marketing

Intel sluit Russische fora door wetgeving

Chipfabrikant Intel heeft zijn Russische forums gesloten in verband met de strenge regelgeving, die voorschrijft dat sites met meer dan 3000 dagelijkse bezoekers moeten worden onderworpen aan controle van mediawaakhond Roskomnadzor.

Media

Blendle introduceert ‘curatoren’

Online kiosk Blendle gaat vanaf vandaag werken met ‘curatoren’. Die krijgen een eigen kanaal waarin ze aanbevelingen kunnen doen. Gebruikers van Blendle kunnen zich abonneren op kanalen.

Media

Printoplages kranten lopen verder terug, digitaal stijgt

Vrijwel alle dagbladen zagen een stijging van het aantal digitale abonnementen in het derde kwartaal van 2014. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. De printoplages gingen wederom onderuit.

Media

Het Jaar van de Media

Fusies, consolidaties, stijgende en dalende oplages, het was een uitgesproken rommeljaar voor de media, waarin vooral regionale uitgevers weer veel kreunden, en zochten naar nieuwe bedrijfsmodellen. Met als toverwoord native advertising.

Entertainment

Nu.nl verzorgt jaaroverzicht SBS

De samenwerking tussen SBS en Sanoma lijkt nu wat meer concreet te worden. SBS6 zendt in samenwerking met NU.nl op oudjaarsavond Het Jaaroverzicht van NU.nl uit.

Media

Videoland wordt uithangbord voor RTL-televisie

RTL Nederland gaat komend jaar meer investeren in eigen tv-series en films. Vaker zullen die eerst in première gaan bij internetdochter Videoland. Later komen ze pas op televisie.

Media

AKO staakt tijdschriftenapp MagWorld

De online digitale tijdschriftenkiosk AKO MagWorld stopt ermee. De boekenwinkel AKO trekt 30 december de stekker uit de app.

Media

Meer uitgevers sluiten commentaren

Vier grote digitale uitgeverijen hebben de reactiepanelen op hun sites gesloten. Discussies verplaatsen zich steeds meer naar Twitter en Facebook.

Media

Telegraaf start digitale avondeditie

De Telegraaf introduceert een avondeditie voor digitale abonnees. Vanaf vanavond is de editie iedere werkdag vanaf negen uur in de avond beschikbaar op internet en in de Telegraaf-app voor de iPad.

Media

Telegraaf publiceert nu ook via Instagram

De Telegraaf heeft Instagram ontdekt. De mooiste nieuwsfoto’s, het nieuws van de dag op video en een kijkje achter de schermen van De Telegraaf zijn nu ook te vinden op Instagram.

Media

Leids krantenarchief moet deels op slot

De gemeente Leiden moet een deel van het online archief van ruim 750.000 (regionale) krantenpagina’s op zwart zetten. Dat heeft rechtbank in Den Haag bepaald in een procedure die Stichting Lira en Pictoright tegen het archief van Erfgoed Leiden (voorheen Regionaal Archief Leiden) hadden aangespannen.

Media

Nieuwe Blendle app maar 24 uur beschikbaar

Online krantenkiosk Blendle heeft zijn eerste app voor iPhone uitgebracht, maar die zal slechts 24 uur beschikbaar zijn. De makers willen een kleine groep gebruikers ‘die ons vertellen wat ze ervan vinden.’

Media

Bol.com lanceert nieuwe leesapp met Kobo

Bol.com heeft samen met Kobo een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone ontwikkeld. Die moet het lezen van boeken op draagbare apparaten vergemakkelijken.

E-commerce

Siteverkeer naar Spaanse kranten daalt scherp na nieuwe auteurswet

Siteverkeer naar sites van Spaanse kranten is dramatisch gedaald nadat de Spaanse regering een wet heeft aangenomen die Google verplicht om te betalen voor nieuwssamenvattingen. Die artikelen worden niet meer geïndexeerd voor Google News.

Media