Grote verschillen in mediagebruik tussen jongeren
Jongeren en media zijn onlosmakelijk verbonden. Maar het gebruik ervan varieert sterk. En dus ook de wijze waarop jongeren ervan […]
Jongeren en media zijn onlosmakelijk verbonden. Maar het gebruik ervan varieert sterk. En dus ook de wijze waarop jongeren ervan […]
Endemol Shine Nederland en Microsoft Advertising gaan internationaal samenwerken bij de ontwikkeling van branded content. Adverteerders krijgen zo meer mogelijkheden op de kanalen en platforms van Microsoft.
Nu.nl heeft samen met TNO een nieuwe functionaliteit ontwikkeld, waarbij artikelen aangeboden worden die gebruikers sinds het laatste bezoek gemist hebben. Het artikelaanbod is gebaseerd op het huidige bezoekgedrag.
Nu.nl gaat deze zomer al zijn eigen Periscope introduceren onder de naam Cameraad. Gebruikers kunnen met hun smartphone zelf livebeelden uitzenden en ook bekijken. Dat vertelde hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vanmiddag op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
De overstap naar een nieuwe digitale nieuwscultuur blijkt bij traditionele media maar moeizaam te verlopen. Hoofdredacties zijn vooral bezig met organisatorische veranderingen, maar een duidelijke toekomstvisie op online journalistiek ontbreekt. Dat blijkt uit onderzoek van journaliste Klaske Tameling.
Netflix heeft onder de Nederlandse jeugd evenveel bereik als de on demand-diensten van de NPO en RTL. Nederlanders betalen ook makkelijker om online video te kunnen kijken dan voorheen.
V-Ventures, de investeringsmaatschappij van Vereniging Veronica, reduceert zijn bijdrage aan The Post Online. Daardoor moet het opinieblog verder met een ‘zolderkamerbudget’.
De Nederlandse online kiosk Blendle heeft zijn eerste grote internationale stap gezet. Het bedrijf heeft contracten gesloten met alle grote Duitse uitgevers, waaronder Der Spiegel, Die Zeit en Stern. In totaal zullen zeker dertig kranten en tijdschriften beschikbaar zijn in de Duitse versie van Blendle.
Netflix breidt komend najaar uit naar het zuiden van Europa als het activiteiten start in Italië, Portugal en Spanje.
Jimdo, een dienst om eenvoudig een website mee te bouwen, neemt groeigeld aan van 25 miljoen euro.
Het digitale nieuwsmedium De Correspondent wil zich op de Amerikaanse markt gaan richten. Dat zegt uitgever Ernst-Jan Pfauth in gesprek met De Nieuwe Journalistiek.
FD Mediagroep krijgt met de overname van Webservices.nl een leverancier in huis van kwalitatieve datadiensten die via webkoppelingen kunnen worden verrijkt.
Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.
De Amerikaanse digitale krantenmarkt bloeit als nooit tevoren. In een jaar tijd groeide het medium met maar liefst 10 procent en in maart dit jaar werden 176 miljoen unieke bezoekers geteld, een unicum. De kartrekker? Het mobiel.
West-Europa is dol op pay tv. Bijna 57 procent van de huishoudens heeft een abonnement op diensten als Canal+, UPC of HBO. En het aantal neemt nog toe. Door het verbeterde economische klimaat is de verwachting dat er dit jaar maar liefst 99 miljoen pay tv-abonnees komen, een toename van 2,57 miljoen. Tegen 2020 zal de penetratie in West-Europa de 60,4 procent aantikken.