Amazon lanceert auteursplatform Kindle Scout wereldwijd
Kindle Scout, een crowdsourcingplatform voor schrijvers, wordt door boekenverkoper Amazon wereldwijd uitgerold.
Kindle Scout, een crowdsourcingplatform voor schrijvers, wordt door boekenverkoper Amazon wereldwijd uitgerold.
Er is een gapend gat tussen onderwijs en de e-commercebranche. In de tweede helft van 2015 zien we gelukkig een fors aantal initiatieven om e-businesskennis te vergroten. Zowel in MBO/HBO/Universitair onderwijs, als in het bedrijfsleven. Het nieuwe boek ‘E-business’ van Noordhoff Uitgevers is voor mij aanleiding de belangrijkste initiatieven op dit gebied nu op een rij te zetten.
Uitgeverij De Persgroep kan op zoek naar een nieuwe Chief Digital Officer met het vertrek van Jeroen Verkroost.
De online dienst Readmore om digitale magazines mee te maken heeft groeikapitaal aangetroken van investeerder Axivate.
NU.nl heeft zondag als eerste Nederlandse nieuwsmedium een miljoen volgers bereikt op Twitter. Dat meldt de Sanoma dochter vandaag. Het account heeft er acht jaar en vier maanden over gedaan.
Apple heeft een groot aantal uitgevers toegevoegd aan zijn nog te lanceren Apple News App, die tegelijk met iOS 9 zal uitkomen.
RTL lanceert vandaag het nieuwe RTL Z, een netwerk van televisie, online en evenementen voor ‘ondernemende, ambitieuze mensen’.
Het gaat steeds beter met onze economie nu de crisis toch echt achter ons lijkt te liggen. Desondanks is het somberheid troef in medialand. Na de tijdschriften en kranten lijken radio en televisie namelijk de volgende slachtoffers van online disruptie te worden.
Eneco en RTL Nederland slaan voor het derde seizoen de handen ineen voor een samenwerking rond het woon- & lifestyleformat RTL Woonmagazine. Het komende seizoen wordt het format verrijkt met een extra online content laag.
Vorig jaar verving ING haar fysiek magazine voor shareholders met een online magazine: ing.world. Senior advisor Dagmar van der Plas vertelt: “Als je nieuwe lezers wil benaderen, dan moet je ook digitaal gaan. We spreken nu ook nieuwe doelgroepen aan.”
Het medialandschap verandert snel, vooral dankzij Netflix, dat eind 2016 al in tweehonderd landen aanwezig wil zijn. Maar verandert Netflix ook ons kijkgedrag? Hoe wordt Netflix vooral bekeken? Hoe staat het met de productie van series en betekent Netflix het einde van de reclame? Frame Your TV geeft de antwoorden.
LinkedIn was lange tijd een belangrijke bron van verwijsverkeer voor online uitgevers, maar die tijd lijkt definitief voorbij, volgens SimilarWeb. Dat bureau keek naar het verwijsverkeer van duizend uitgevers en constateert een teruggang van 44 procent alleen al dit jaar. En toch zijn binnen LinkedIn nog nooit zoveel links gedeeld.
Online artikelkiosk Blendle lanceert 14 september in Duitsland, dat hebben de oprichters vandaag bekend gemaakt op SPIEGEL Online. Twee weken geleden hebben is de Duitse versie van Blendle opengezet voor de eerste testgebruikers.
Persbureau ANP gaat investeren in korte video’s, live blogs en een nieuwsapp voor de zakelijke markt. Dat heeft het bedrijf donderdag bekend gemaakt.
Multichannelnetwork Divimove gaat in een joint-venture met Sony Music om getalenteerde muzikale YouTubers toegang te geven tot de muziekindustrie.