More stories

Voorspellen wie vertrekt met een ontslagalgoritme

Data-analyse wordt ook in de recruitment gebruikt. De laatste ontwikkelingen gaan over algoritmes die voorspellen welke medewerkers ontslag gaan nemen.

Recruitment

‘Als je verder zoekt dan de standaard profielen, vind je nog heel veel geschikte kandidaten’

Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt denken werkgevers nog te veel in vakjes. Recruitmentbureau Daaf probeert werkgevers ‘out of the box’ te laten denken.

Recruitment

Over de arbeidsmarkt in Oost-Nederland: ‘Wij creëren een nieuw Nederland’

Krapte op de arbeidsmarkt buiten de randstad nog erger? Robert Heinst van Olympia over Oost-Nederland als interessant voorbeeld voor de rest van het land.

Recruitment

Een freelancer is geen wegwerpproduct

Er is alom krapte op de arbeidsmarkt: investeer daarom niet alleen in je medewerkers in loondienst. Denk ook aan je freelancers. Houd contact en binding.

Recruitment

Onderzoek: LinkedIn newsfeed toont vooral events en vacatures (2/2)

Wat staat er nu eigenlijk in je LinkedIn feed? 40% van de posts is relevant, waarvan 85% oorspronkelijk. Qua inhoud zijn evenementen en vacatures dominant.

Recruitment

Personeel werven in het buitenland: een stappenplan

Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.

Recruitment

Wat maakt digitale platformen doeltreffend in de flexbranche?

Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? En waar moet je op letten bij het ontwikkelen van zo’n platform?

B2B Digital
Premium

EDAY: Digitale platformen in de flexbranche, succes gegarandeerd?

De markt voor vakantiebaantjes en kortdurende klussen is ontploft. Digitale platformen lijken perfect in te spelen op die ontwikkeling, omdat ze het voor organisaties en voor werkzoekenden heel eenvoudig maken elkaar te vinden. Het online platform YoungOnes, waar bedrijven tijdelijke klussen aanbieden aan flexwerkers, groeide in één jaar met ruim 1000 procent. Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? Wout Withagen en Pim Graafmans geven tijdens EDAY antwoord op deze vragen.

Recruitment

Hoe ervaren sollicitanten je organisatie? Bouw een sterk employer brand

Personeel vinden is lastig. Zorg dus dat sollicitanten een positieve indruk van je organisatie hebben. Dat lukt alleen met daden, niet met mooie woorden.

Recruitment
Premium

Intus lanceert FlexHub voor regionale samenwerking in de zorg

Intus lanceert de FlexHub, een online platform waarmee organisaties in de regio personeel met elkaar uit kunnen wisselen. De FlexHub verbindt zorgorganisaties zodat zij elkaar kunnen helpen door onderling personeel uit te wisselen. Hiermee wil Intus bijdragen aan het oplossen van personeelstekorten in de zorg.

Recruitment
Premium

‘Start-upecosysteem creëert 130.000 banen in Nederland’

Het Nederlandse startupecosysteem creëert 130.000 lokale banen in het gehele land. Dit blijkt uit de derde editie van het Startup Employment Report van Techleap.nl en CBRE, in samenwerking met Dealroom.

Venture

Hoe noodzakelijk is het nou écht dat we weer volledig naar kantoor gaan?

Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?

Recruitment

Terugblik: de drie(!) Meest Invloedrijke Recruiters

Leer de winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiters van vorig jaar kennen. Time to Hire sleepte maar liefst 3 awards in de wacht.

Digital Transformation

Terugblik: Jelmer Zuidema, Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer (juryprijs)

Jelmer Zuidema van Roadtrip won de juryprijs voor Meest Invloedrijke Recruiter. Wat heeft die prijs hem gebracht?

Marketing

Terugblik: Michiel Martens, Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer (publieksprijs)

Michiel Martens van De Selectie won vorig jaar de publieksprijs voor Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer. Wat heeft dit hem gebracht?

Digital Transformation