More stories

Premium

Koers Rocket Internet duikt tien procent op slecht resultaat

Een afschrijving en afwaarderingen op startups zorgen ervoor dat bedrijvenbouwer Rocket Internet het eerste half jaar van 2016 afsluit met een verlies van 617 miljoen euro. De beurskoers daalde vanochtend bijna tien procent.

Retail
Premium

Omzet webwinkels groeit 24 procent in tweede kwartaal

Webwinkels in Nederland zagen de omzet in het tweede kwartaal met 24 procent stijgen. Fysieke winkels die ook een online verkoopkanaal hebben zagen de verkopen met 16 procent stijgen.

Retail

‘Omzet Picnic 15 miljoen euro’

Online super Picnic hoopt over drie jaar in veertig tot vijftig steden actief te zijn. Dat zegt medeoprichter Michiel Miller in het FD.

Retail
Premium

Vijf procent orders webshops naar afhaalpunt

Een kleine vijf procent van de bestellingen bij webwinkels wordt niet thuis of op kantoor afgeleverd, maar klaargelegd bij een afhaalpunt. Nog eens zo’n aantal gaat naar een afhaalpunt omdat de koper zijn pakketje niet kan aannemen.

Logistics

Brillenwinkel Ace & Tate breidt uit in Duitsland

De Nederlandse online brillenwinkel Ace & Tate opent verdubbelt in de komende maanden het aantal fysieke winkels in Duitsland tot tien.

Duitsland

Krimpend Prada wil meer e-commerce

Modefabrikant Prada, altijd terughoudend met e-commerce, voelt vanwege de dalende omzet nu toch echt de noodzaak om goed te investeren in het digitale kanaal.

Retail

Oprichter Bax-shop: ‘Hoe lokaler, hoe beter’

Online muzikantenwinkel Bax-shop expandeert in Europa, opent fysieke winkels en heet tegenwoordig Bax Music. Omnichannel, maar wel met een scherpe focus. “Wie zich in een niche begeeft, moet een superspecialist zijn”, zegt mede-eigenaar Jochanan Bax.

Retail
Premium

Abercrombie & Fitch op Zalando

De Amerikaanse retailer en kledingmaker Abercrombie & Fitch is vanaf deze week live op Zalando. Alle modeartikelen zijn dan te koop bij alle Europese Zalandofilialen.

E-commerce platforms

Online omzet Ahold naar 420 miljoen euro

Bol.com en ah.nl groeiden ook in het tweede kwartaal van 2016 met 30 procent ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de cijfers van het inmiddels gefuseerde Ahold Delhaize. Ook de omzet van Bol.com Plaza, het platform voor verkooppartners, is gestegen, maar details worden daarover niet verstrekt.

Retail

Startup maakt boeken van WhatsApp-chats

Het beginnende bedrijf Whappbook heeft een systeem bedacht om chats uit Whatsapp om te zetten in gedrukte fotoboeken.

Retail

‘Markt thuisbezorging voedsel verdubbelt’

De markt voor thuisbezorging van voedsel zal in de komende tien jaar verdubbelen tot anderhalf miljard euro, voorspelt Food Service Instituut Nederland (FSIN).

Retail

De virtuele spiegel als oplossing voor online en offline winkelen

Een beperking van het online kopen van veel producten is dat fysieke inspectie vooraf niet mogelijk is. Hierdoor kunnen consumenten minder goed inschatten wat de kwaliteit van producten is en of een product echt goed (bij ze) past. Recente ontwikkelingen in productpresentatietechnologie lijken echter voor een omslag te gaan zorgen. Hierbij is er voor zowel de online als de offline retail voordeel te behalen.

PIM

Vervolgproef iDEAL QR op Outdoor Brabant

Tijdens paardensportevenement WK Vierspannen Paarden wordt begin september een vervolgproef gehouden met iDEAL QR-betalen.

Payment

Retailwinkels Apple geen ‘Store’ meer

De retailwinkels van Apple zijn geen Stores meer. Sinds gisteren is de naam Store verdwenen. Ook in Nederland heten de winkels in Amsterdam, Den Haag en Haarlem voortaan gewoon Apple Amsterdam, Apple Den Haag en Apple Haarlem.

Retail

Dollar Shave Club vooral interessant om marketing en millennials

Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.

Contentmarketing