More stories

Premium

GfK: Zestien procent doet online boodschappen

Zestien procent van de huishoudens in Nederland doet wel eens online boodschappen, vertelt een nieuw rapport van GfK.

Retail

45 miljoen euro voor internationale groei Brillen.de

Venture capitalist Technology Crossover Ventures (TCV) investeert 45 miljoen euro in de eerste externe financieringsronde die Brillen.de ooit heeft doorlopen. Het geld wordt gebruikt om het bedrijf verder te laten groeien op andere Europese markten.

Retail

Bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Maar strikt genomen is dat nu al het geval.

Retail

Curator somber over doorstart Scheer & Foppen

Een doorstart voor de failliete elektronicaketen Scheer & Foppen en diverse websites wordt moeilijk. Er hebben zich nog geen geïnteresseerden gemeld, zegt curator Bavo König tegen Nu.nl.

Retail

Bezorgrobots Skype-oprichters claimen last mile

Technologiebedrijf Starship Technologies gaat in vijf Europese steden proefrijden met bezorgrobots om online bestellingen af te leveren. In de volgende fase schalen de Esten op in Europa en Amerika.

Logistics

‘Nog maar twee gegadigden voor winkels en webwinkels McGregor’

Nog maar twee partijen zijn overgebleven in de eindstrijd om het failliete modebedrijf McGregor en zijn webwinkels. Het zou gaan om de Chinese familie Lo, eigenaar van belangrijke internationale merkrechten op het merk Gaastra, en investeerders Apollo en Alteri.

Retail

Een op de drie Amerikanen koopt online voedsel

Meer dan dertig procent van de Amerikanen kocht afgelopen half jaar minstens een keer eten via internet. Dan gaat het niet om de toevallige pizza of shoarma maar reguliere boodschappen.

Retail

Koers Rocket Internet zweeft op laagste peil

Bijna precies de helft. De koers van het aandeel Rocket Internet noteert nu de helft van de waarde van toen de Duitse bedrijvenbouwer naar de beurs ging in oktober 2014.

Duitsland

UberEATS komt naar Nederland

Uber wordt een concurrent voor Thuisbezorgd.nl en startups als Deliveroo en Foodora omdat het UberEATS introduceert in Nederland.

Retail

Miele activeert online strategie, opent webshop

Miele gaat vanaf november direct aan de consument elektronica verkopen via een webshop en investeren miljoenen in zijn partnernetwerk van dealers. Externe online verkopers moeten bijvoorbeeld minimaal 82 uur per week telefonisch bereikbaar zijn.

Retail

Geen algemene doorstart voor Scheer & Foppen

Er zijn geen serieuze biedingen voor de failliete elektronicaketen Scheer & Foppen gekomen, maar de winkels en de webshops Bobshop.nl, Internetshop.nl, Modern.nl en Scheerenfoppen.nl blijven open.

Retail

Consument koopt smartphone weer vaker in winkel

Consumenten kopen weer vaker smartphones in de winkel. Dat blijkt uit het Dutch Smartphone User Q1 2016 rapport van Telecompaper. […]

Retail

Zalando ontwerpt nieuwe kleding met kunstmatige intelligentie

Niet mensen maar superslimme computers hebben nieuwe kledinglijnen ontwikkeld voor Zalando. De modewinkel presenteert de noviteit op de catwalk tijdens Bread & Butter, de modevakbeurs die Zalando heeft gekocht en conceptueel omgevormd.

Retail

Blokker met één webshop voor speelgoed

De speelgoedorganisatie van Blokker Holding zal de winkelketens Intertoys, Bart Smit en Toys XL samenvoegen onder de merknaam Intertoys. Ook komt er één webshop: intertoys.nl. Dat heeft het bedrijf zojuist bekend gemaakt.

Retail

De app-revolutie binnen Zalando

Mobile Commerce zit in de lift. Forrester schat dat in de VS vanaf 2020 meer dan de helft van de e-Commerce via de smartphone wordt afgerekend, volgens eMarketer zou dat omslagpunt zelfs in 2017 al bereikt kunnen worden. En Nederland? Dat loopt zelfs voor op Amerika; volgens recent onderzoek van Criteo is het aandeel mobiele transacties in het afgelopen jaar met maar liefst 39 procent gestegen tot ruim 36 procent, dus hier kan het omslagpunt mogelijke zelfs eerder worden bereikt.

Mobile