More stories

Websites Scheer & Foppen op zwart (update)

De websites van Scheer & Foppen, Bobshop.nl, Internetshop en Modern.nl zijn op zwart gegaan. Vanwege het faillissement kan men de […]

Retail

Winkels als distributiecentra: de ervaringen van Target

Fysieke winkellocaties kunnen heel goed fungeren als distributiecentrum. Als volwaardig (regionaal) DC of als onderdeel van een distributienetwerk – bijvoorbeeld om bij te springen wanneer er centraal niet voldoende voorraad is. De Amerikaanse winkelketen Target koos voor zo’n aanpak en deed enkele belangrijke ervaringen op.

Fulfillment

Nederlander bestelt weer meer boodschappen online

Online boodschappen doen in Nederland is met 12 procent gestegen. Dat blijkt uit de resultaten van de Nielsen Shopper Trends-enquête, een jaarlijks onderzoek met focus op supermarkten, drogisterijen en convenience winkels.

Retail
Premium

Birckenstock weg uit Amazon, want ‘onacceptabel en gevaarlijk’

De maker van schoeisel Birckenstock verlaat per 2017 Amazon.com helemaal als handelsplatform in Amerika. De fabrikant heeft amper tot geen controle over de prijzen en wie zich verkoper noemt.

E-commerce platforms

Dubbelcijferige groei voor dierenwinkel Zooplus

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus boekt over het tweede kwartaal een omzet van 221 miljoen, een plus van 31 procent.

Duitsland

Supermarkt PLUS met snelle bezorgingen

Supermarkt PLUS start in een aantal supermarkten met PLUS Express onder het motto: vandaag besteld, vandaag in huis.

Logistics

Duitse internetbank trekt Europa in

De Duitse startende internetbank N26, voorheen Number26, heeft een banklicentie gekregen en trekt daarmee Europa in.

Start-ups

Nieuwe retailkansen met cognitive commerce

Iedereen kent de bijna onmogelijke uitdaging van omnichannel en klantbeleving nu wel. Maar retail is natuurlijk niet alleen klantgestuurd. Retailers ondernemen allerlei marketingacties om hun omzet te behalen en daarvoor hebben retail marketeers actionable insights nodig. Cognitive commerce belooft dit te doen: het verzamelt allerlei data en vertaalt dat naar praktische inzichten. Hoe kom je daar precies?

Retail
Premium

Omzet Zalando groeit 25 procent tot 900 miljoen euro

Zalando houdt zijn dubbelcijferige groei vast en boekt een omzetwinst van 25 procent over het tweede kwartaal. De modewinkel schrijft zwarte cijfers en schroeft de winstverwachting voor het hele jaar op.

Retail

Rijksmuseum opent nieuwe webshop

Het Rijksmuseum opent een nieuwe webshop, gericht op het internationale publiek. Het assortiment is mede samengesteld met leveranciers als Playmobil en Heineken.

Retail

Oud-managers maken doorstart met McGregor

Twee (oud) managers van McGregor Fashion Group hebben de activiteiten van het bedrijf overgenomen. De overname betreft alle merkactiviteiten, inclusief de websites.

Retail
Premium

Online omzet mei: +26,5 procent

De online omzet van pureplayers en multichannel retailers is afgelopen mei met 26,5 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Retail

ASOS met nieuwe, precieze bezorgingsopties

Engelse klanten van modewinkel ASOS in Engeland krijgen er een zeer nauwkeurige bezorgingsoptie bij. Ze kunnen zelf tot op het uur nauwkeurig bepalen wanneer ze ergens in de komende week hun order willen ontvangen.

Logistics

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search

Zalando haalt Rotterdamse retourpakketjes thuis op

Zalando gaat nu ook in Rotterdam de retourpakketjes van zijn klanten direct thuis bij hen ophalen.

Logistics