More stories

Easy Ergonomics: ‘Duitsers bestrijden RSI veel pro-actiever’

Menig webwinkelier droomt ervan om buiten de landsgrenzen te ondernemen. Zo ook Stan Raijmakers, eigenaar van Easy Ergonomics. Maar dat Duitsland zou uitgroeien tot de belangrijkste afzetmarkt had hij van tevoren ook niet verwacht. “Ik ben gewoon een jonge ondernemer die graag wil vernieuwen.”

Retail

Lincherie opent eerste winkel waar je alleen online kunt bestellen

Lingeriespeciaalzaak Lincherie heeft in Amsterdam de deuren van haar eerste Lincherie Styling Center geopend. Het bijzondere is dat het assortiment daar enkel online is te bestellen.

Retail

Omoda opent winkel in Rotterdam

Omoda opent, na maanden verbouwing van de locatie aan de Karel Doormanstraat, zijn achttiende filiaal en doet dat in Rotterdam.

Retail

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

Fabrikanten leggen webwinkels handelsbeperkingen op

Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.

Cross Border

Trivago bereidt beursgang voor

De Europese hotelboekingssite van Expedia, Trivago, bereidt een beursgang voor en heeft daartoe nu de begeleidende zakenbanken aangesteld.

Travel

Basis voor iDEAL, het pinapparaat, wordt 40 jaar

Op vrijdag 16 september is het exact veertig jaar geleden dat de eerste online geldautomaat in dienst werd genomen. Met dit systeem werd de basis gelegd voor het internetbetalen bij webwinkels zoals we dat nu kennen.

Payment

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

Rogier van Camp (leapp): ‘Apple is heel blij met ons’

Rogier van Camp is CEO van leapp (een anagram van Apple). Begonnen als pure online speler doet leapp inmiddels 60 procent van haar omzet via haar 22 fysieke winkels in Nederland, Duitsland en België.

Retail

Social Mirror adviseert bij kledingkeuze

Hoog Catharijne lanceert The Social Mirror; een grote passpiegel met videochat verbinding. Fashion vloggers kijken mee en adviseren bij de juiste kledingkeuze.

Retail

‘Shop-Apotheke.com naar de beurs’

De Duitse online apotheek Shop-Apotheke.com zou volgende week bekend gaan maken dat het bedrijf naar de beurs wil. De onderneming wordt gewaardeerd op 400 miljoen euro.

Retail

Curatoren Paradigit willen inzage mailverkeer directie

De curatoren van de failliete computerketen Paradigit hebben een kort geding aangespannen tegen de directie. Dat blijkt uit het een dezer dagen verschenen curatorverslag. Weliswaar zijn de administratieve digitale bescheiden veiliggesteld door Fox IT, de curatoren willen ook inzicht in het mailverkeer om de oorzaak van het faillissement vast te kunnen stellen.

Retail

Fashion Drug: ‘Na honderd e-mailorders werd het tijd voor een webshop’

Hoe simpel een eigen webwinkel ook klinkt, het opbouwen van een internetbedrijf blijkt vooral hard werken, soms tegen beter weten in. Voor Denise Verhappen van Fashion Drug was dat geen probleem.

Retail
Premium

Online omzet IKEA groeit 28 procent

IKEA Group realiseerde afgelopen jaar vier procent van zijn omzet via internet. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Retail

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail