More stories

Technologie moet loyaliteit aan MKB of franchiser verzilveren

Fanly – de Nederlandse startup in loyaliteitsmarketing – kondigde deze zomer aan in hoger tempo door te willen groeien. Het bedrijf haalde een half miljoen euro aan kapitaal op om met het platform consumenten te verbinden rondom spaarprogramma’s. Wat kunnen lokale ondernemingen en franchisers met loyaliteitsmarketing?

Customer Loyalty

Groupon sluit meer Europese filialen

Na Scandinavië sluit dealsite Groupon ook zijn kantoren in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal.

Retail

MADE.com opent showroom in Amsterdam

Designmeubelwinkel made.com heeft een fysieke showroom geopend aan de Overtoom in Amsterdam, het eerste tastbare filiaal in Nederland.

Retail

Onderzoek: online retailverkoop in 2025 naar 30 procent

In 2025 is de retailer een omnichannel speler of pure online speler. Maar voor veel retailers is omnichannel nog een ver-van-mijn-bed-show. Ze hebben anno 2016 de grootste moeite met het vinden van de juiste combi van offline en online verkoopkanalen. De reden? Retailers missen kennis, realisme en toekomstvisie.

Retail

ShopAds introduceert biddingtechnologie voor e-tailers

Webwinkels kunnen reclameruimte op hun sites gaan verkopen aan de hoogste bieder zodra ShopAds zijn nieuwe technologie hiertoe introduceert.

Online advertising

Geld verdienen met een circulaire supply chain?

Er wordt tegenwoordig veel gesproken over de circulaire economie. Nieuwe businessmodellen waarbij grondstoffen hun waarde behouden worden zowel door het bedrijfsleven, maatschappelijke partijen als de overheid breed omarmd. De circulaire economie raakt alle partijen in de keten. Maar wat betekent dit specifiek voor retailers? En hoe kun je hier geld aan verdienen?

Fulfillment

Starbucks: 21 procent transacties mobiel betaald

Een op de vijf transacties in Starbucks in Amerika wordt afgerekend met de mobiele app van de koffieschenker. De app draagt bij aan de winst en blijft een vehikel voor vernieuwing.

Payment

ABN: Supermarkten krijgen meer online concurrentie

Webwinkels gaan steeds meer concurreren met supermarkten. Dat voorspelt ABN in een nieuwe sectorprognose voor de retail.

E-commerce

‘Nederland niet geïnteresseerd in click & collect’

De grote meerderheid van de Nederlandse consument heeft totaal geen interesse in click & collect: online bestellen en offline ophalen.

Logistics

CCV Shop ondersteunt multishops

CCV Shop heeft een nieuwe functie gekregen waarmee ondernemers meerdere webwinkels kunnen bedienen vanuit een online backend en voorraadsysteem.

Retail

Ontslagen bij Xenos, meer geld voor online

Bij Xenos moeten 250 banen verdwijnen. Tegelijk investeert moeder Blokker stevig in de winkel en online. De totale investeringen en uitgaven voor extra operationele inspanningen bedragen dit jaar 11,5 miljoen euro.

E-commerce

Mogelijk ook slecht nieuws voor Xenos

Personeel van Blokker-dochter Xenos wordt woensdag ingelicht over de gang van zaken bij het bedrijf. Dat melden bronnen aan Elsevier. Een faillissement is niet aan de orde, maar ontslagen mogelijk wel. De vakbonden zijn niet op de hoogte.

E-commerce

Rabobank zet contactloos betalen op alle KPN-simkaarten

Alle klanten van KPN kunnen vanaf dit voorjaar contactloos betalen met hun mobiele telefoon. Meer nieuwe diensten, zoals parkeergeld betalen, worden daar aan toegevoegd.

Payment

Zalando-omzet 2015: 3 miljard euro

In de fysieke wereld hebben schoenenwinkels het ronduit moeilijk, maar de online tegenhanger modewinkel Zalando groeide in 2015 met 34 procent. De omzet komt uit op 3 miljard euro, dikke dubbelcijferige groei.

Retail

Delivery Hero zet stapje naar beursgang

Van concrete hardop uitgesproken plannen is geen sprake, maar de online bemiddelaar voor maaltijdbezorgers Delivery Hero zet wel een stapje richting een beursgang.

E-commerce