More stories

De omnichannel ervaring van Domino’s

Domino’s kent een sterk digitaal geïntegreerde customer journey. Bij het bestellen van een pizza is over elke stap in de online journey nagedacht. Casper Mooyman is als senior digital development manager verantwoordelijk voor (verdere) groei van Domino’s Pizza binnen de food delivery markt. Hij is een van de sprekers op Emerce eRetail in Bussum.

E-commerce

Workshop: Aan de slag met dynamic pricing

Steeds meer retailers experimenteren met dynamic pricing, het verlagen of veranderen van de prijs om consumenten over de streep te trekken. Zowel on- als offline. Niet alleen de grote jongens, ook middelgrote ondernemers zien er de voordelen van in. Hoe te beginnen? Met welke partners? En wat levert het op?

Retail

Martijn Jansen commercieel directeur Drukwerkdeal

Martijn Jansen heeft zijn bedrijf Voradius verlaten en is commercieel directeur geworden bij Drukwerkdeal.

E-commerce

V&D sluit zijn webwinkel (update)

V&D sluit tot nader order zijn webwinkel. De hele V&D Groep heeft vanochtend uitstel van betaling gekregen, inclusief La Place. De winkels blijven voorlopig open.

E-commerce

Ook uitstel van betaling voor V&D

Ook V&D vraagt uitstel van betaling aan. Medewerkers van het warenhuis worden volgens RTL om 9 uur vanochtend ingelicht. Een reddingsplan met Click & Collect heeft vooralsnog te weinig opgeleverd.

E-commerce

Rewind: drama’s en kansen in retail

In februari 2015 wankelde V&D. Er dreigde massa-ontslag en leegstand van iconische panden. Een financiële injectie van 60 miljoen euro en een verruiming van de kredietfaciliteiten door de banken zorgden voor uitstel van executie. Retail is definitief in transitie, schreef ING in een onlangs verschenen rapport. Maar de bank constateert ook dat retailers zich niet of in geringe mate gevoelig achten voor baanbrekende innovaties. Zijn de lessen dan nog niet geleerd?

E-commerce

Macintosh vraagt surseance van betaling aan

Schoenenreus Macintosh zit diep in de problemen. Nadat gisteren bekend werd gemaakt dat het bedrijf al zijn vierhonderd schoenenwinkels zou gaan verkopen, meldt het beursgenoteerde bedrijf vanochtend dat uitstel van betaling is aangevraagd bij de rechtbank in Maastricht. Het eerder ingezette cross channel beleid heeft niet geholpen.

E-commerce

Marc Koster weg bij Beate Uhse

Marc Koster verlaat per 1 januari aanstaande Europa’s grootste erotiekconcern Beate Uhse.

Retail

Home24 naar een miljoen actieve klanten

De Europese online meubelwinkel nadert de miljoen actieve klanten. Zij realiseerden over de eerste negen maanden van 2015 een omzet van 172 miljoen euro, een plus van 63 procent.

E-commerce

Nederlander Pieter Haas wordt topman Media-Saturn

Pieter Haas wordt per 1 januari de voorzitter van Raad van Bestuur van Media-Saturn. Hij bekleedde al enige tijd de vice-positie en wordt aanstonds gepromoveerd.

Retail

Muziekdienst Juke centraal in nieuw onlinebeleid Media Markt

Media Markt Nederland gaat zijn muziekdienst Juke in 2016 nieuw leven inblazen en met een niet nader genoemde partner ook lokaliseren. Dat vertelt directeur Barry van Ruiven in een gesprek met Emerce. De dienst moet samen met iBOOD en Redcoon een van de pijlers worden onder het onlinebeleid van de retailer.

E-commerce

JohnLewis.com investeert half miljard extra

De Britse retailer John Lewis investeert komende drie jaar een half miljard pond extra in de fundamenten van zijn webwinkel.

Retail

Jumbo: Vanaf januari thuisbezorgen

Jumbo Supermarkten gaat vanaf volgende maand online bestellingen thuisbezorgen bij zijn klanten.

Logistics

VVV Giftcard ook besteedbaar bij fonQ

De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.

Retail

Retail en CRM: zo maak je offline klanten loyaal

Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?

Customer Loyalty