More stories

Bol.com en Coolblue weg uit Kieskeurig.nl

bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.

Conversie

Microsoft krijgt flagship store in New York

Microsoft opent een eigen winkel in New York City aan 677 Fifth Avenue. Dat heeft het bedrijf zojuist bevestigd. Geruchten over een eigen flagshipwinkel deden al langer de ronde.

e-commerce

VakantieVeilingen.nl: We zijn al mobile first

Meer dan de helft van al het verkeer (en de winstmarge) op de sites en apps van VakantieVeilingen.nl komt al uit mobiele dragers. “Mobiel staat bij ons centraal in de customer journey. Volgend jaar beginnen we te bouwen aan de band met onze klanten als ze op hun bestemming zijn”, zegt UX- en conversiemanager Fabian Spaargaren.

e-commerce

Nieuwe productcategorieën op Vergelijk.nl

Vergelijk.nl opent met Feestartikelen en Gadgets nieuwe productcategorieën en dat is een voorbode voor meer. Volgend jaar gaat de site helemaal in het nieuw.

e-commerce

Florence Schmit commercieel directeur AlbumPrinter

De commercieel directeur van VNU Vacature Media, Florence Schmit, wordt per 1 oktober commercieel directeur bij AlbumPrinter van Albelli.

e-commerce

H&M in 2015: online shops in acht nieuwe landen

H&M zet zijn internationale digitale expansie kracht bij en opent volgend jaar nog eens tussen de acht en tien winkels. Mede de digitale verkopen steeg de omzet afgelopen kwartaal met meer dan twintig procent.

e-commerce

Online supermarkten, de millennials komen eraan

De generatie 25 tot 34 jaar neigt het meest tot het online doen van hun boodschappen, ook al heeft meer dan de helft van hen een supermarkt binnen tien minuten afstand van hun huis.

e-commerce

Tien miljoen euro voor veilinghuis Catawiki.nl

Catawiki.nl uit Assen trekt tien miljoen euro aan van investeerders voor Europese uitbreiding. De hoofdinvesteerder is venture capitalist Accel Partners, dat hiermee zijn eerste Nederlandse investering doet.

e-commerce

Fysieke retailer doet weinig met mobiel

Slechts 32 procent van de Amerikaanse retailers heeft een mobiele strategie voor het komende feestseizoen, ondanks het concurrentievoordeel dat hiermee kan worden behaald. Dat blijkt uit een studie 2014 Holiday Retail Audit van eBay onder duizend winkelbedrijven.

e-commerce

Retail, de nieuwe technologieleider?

In de competitieve retailwereld met toenemend kritische consumenten is een omnichannel strategie niet meer genoeg. Big Data omzetten naar inzichten staat centraal. Het denken in kanalen wordt vervangen door het denken in consumentenbeleving. Alleen met compleet nieuwe businessmodellen kan de retailbranche meer consumentenwaarde bieden.

Retail

‘Europees keurmerk webwinkels in 2015’

Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.

e-commerce

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

e-commerce

Macy’s rolt iBeacon-programma landelijk uit

Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s rolt zijn ShopBeacon-technologie landelijk uit, ruim voor de feestdagen. Vorig jaar werd al kleinschalig met iBeacon geëxperimenteerd in San Francisco en New York.

e-commerce

Nederlander besteedt 6,6 miljard euro bij webshops

De Nederlandse consument heeft in de eerste zes maanden van 2014 voor 6,6 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Het online kanaal is daarmee goed voor 4 procent van de aankopen, zo meldt Thuiswinkel.org na GfK-onderzoek.

e-commerce

Onderdelen retailer Phones4U verkocht

Het failliete Britse retailbedrijf Phones4U wordt in onderdelen verkocht. Vodafone neemt 140 Britse winkels over, en EE koopt voor 2,5 miljoen pond 58 winkels. Daarnaast heeft Dixons Carphone 800 werknemers ingehuurd van zo’n 160 winkels. In totaal zijn daarmee zo’n tweeduizend banen gered, maar voor zeker 2400 werknemers is er geen toekomst meer.

e-commerce