More stories

Investering en nieuwe directeur voor Autheos

Autheos, een grote dataleverancier voor webwinkels, krijgt een substantiële investering van Holland Venture en Guy Bradley. Daarnaast trekt het bedrijf de COO van Peerby aan, Christina Caljé, om bij haar nieuwe werkgever dezelfde functie te bekleden als bij de vorige.

PIM

‘Toekomst voor Scheer & Foppen nu zeer somber’

Gegadigden voor de overname van de failliete elektronica retailer Scheer & Foppen zijn afgehaakt. Dat zegt Curator Bavo König van Stellicher advocaten tegen De Stentor.

Retail

‘Wilt u de kassabon of wilt u liever Checqen?’

Van Koen ter Avest, oprichter van Checq, mag de retail nog innovatiever. Over een paar maanden kun je op verschillende plekken in Nederland je Checq-code laten scannen. Na betaling uploadt de kassa je bon naar je eigen Checq-account, dat gemakkelijk te bereiken is via de mobiele app op je telefoon. Dat biedt behalve bewaargemak van al je aankoopbewijzen veel voordelen.

Start-ups

Alibaba opent shop in virtual reality

De Chinese e-commercegigant Alibaba opent later deze maand een webshop in virtual reality. De eerste fase is een publieke test. Later dit jaar zetten ze er de volle vaart in.

Retail

Vomar schaft omnichannel software aan

Vomar Voordeelmarkt gaat haar winkelautomatisering vervangen door de Omnichannel Suite van Centric.

Retail

Bod op McGregor afgewezen

De redding van modebedrijf McGregor en zijn websites wordt problematisch. Het bod van investeringsfondsen Apollo en Alteri en de Chinese familie Lo is afgewezen, zo meldt het FD.

Retail

Nederlandse vlogster krijgt eigen schoenencollectie

Schoenfabrikant Tango Shoes sluit een samenwerking met vlogster Manon Tilstra om online promotie en verkopen genereren. Merken zouden steeds vaker voor langere periodes social influencers inzetten als merkambassadeur.

Retail

Decoprof: ‘Wij gaan de online verfmarkt openbreken’

Slechts vijf procent van de consumenten koopt verf online. Decoprof wil hier verandering in brengen door onzekerheid bij de consument weg te nemen.

Start-ups

Prada eindelijk toch in online verkoop

Modemerk Prada is een van de laatste grote luxe merken die alsnog besluit om online te gaan verkopen. Niet via een eigen shop, niet met partners uit de fysieke retail maar op Net-a-porter en bij MyTheresa.

Retail
Premium

GfK: Zestien procent doet online boodschappen

Zestien procent van de huishoudens in Nederland doet wel eens online boodschappen, vertelt een nieuw rapport van GfK.

Retail

45 miljoen euro voor internationale groei Brillen.de

Venture capitalist Technology Crossover Ventures (TCV) investeert 45 miljoen euro in de eerste externe financieringsronde die Brillen.de ooit heeft doorlopen. Het geld wordt gebruikt om het bedrijf verder te laten groeien op andere Europese markten.

Retail

Bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Maar strikt genomen is dat nu al het geval.

Retail

Curator somber over doorstart Scheer & Foppen

Een doorstart voor de failliete elektronicaketen Scheer & Foppen en diverse websites wordt moeilijk. Er hebben zich nog geen geïnteresseerden gemeld, zegt curator Bavo König tegen Nu.nl.

Retail

Bezorgrobots Skype-oprichters claimen last mile

Technologiebedrijf Starship Technologies gaat in vijf Europese steden proefrijden met bezorgrobots om online bestellingen af te leveren. In de volgende fase schalen de Esten op in Europa en Amerika.

Logistics

‘Nog maar twee gegadigden voor winkels en webwinkels McGregor’

Nog maar twee partijen zijn overgebleven in de eindstrijd om het failliete modebedrijf McGregor en zijn webwinkels. Het zou gaan om de Chinese familie Lo, eigenaar van belangrijke internationale merkrechten op het merk Gaastra, en investeerders Apollo en Alteri.

Retail