More stories

Premium

‘Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

E-commerce

Peter Brussel (BCC) nieuwe CEO BAS Group

Peter Brussel, voorheen algemeen directeur van BCC, vervangt Steven Bakker als CEO van BAS Group, eigenaar van onder andere Dixons, iCentre en MyCom.

E-commerce

Bevestigd: Yoox en Net-a-Porter fuseren

Twee van Europa’s grotere online modewinkels, Yoox en Net-a-Porter, gaan samen. Het fusiebedrijf heeft een gezamenlijke omzet van 1,3 miljard euro en een winst (ebitda) van 108 miljoen euro.

E-commerce

Den Haag krijgt ‘winkelstad van de toekomst’

Den Haag gaat 6 miljoen euro investeren in een toekomstbestendige winkelstad. De nadruk komt te liggen op het toepassen van nieuwe technieken op het gebied van winkelen en het versterken van het aanbod van typisch Haagse winkels. Dit staat in het Actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018, dat door het college naar de gemeenteraad is gestuurd.

E-commerce

Net-a-Porter bespreekt fusie met Yoox

De Europese online modewinkels Net-a-Porter en Yoox hebben de fusiegesprekken hervat. Een eventueel samengaan levert een internationaal bedrijf op met een omzet van zo’n 1,5 miljard euro.

E-commerce

Retailapp heeft prijscheck nodig

Steeds meer retailers hebben een app. Maar waar moet een goede app eigenlijk aan voldoen? Een prijscheck, zegt 64 procent van de consumenten volgens onderzoek door YouMov en InMobi.

E-commerce

Europese Commissie zoekt wanpraktijken e-commerce

De Europese Commissie gaat op zoek naar misstanden die de groei van pan-Europees e-commerce tegenhouden.

E-commerce

Nederlandse omzet Zooplus: 45 miljoen euro

Online dierenwinkel Zooplus groeide afgelopen jaar met 33 procent tot een omzet van 45 miljoen euro. Over heel Europa kwam dat uit op 571 miljoen.

E-commerce

Zalando onthult nieuwe (mobiele) strategie

Meer dan de helft van Zalando’s verkeer komt nu van mobiele apparaten. Het bedrijf maakt dit jaar zijn technologie toegankelijker voor derden, zowel voor merken als ontwikkelaars om daarvan te profiteren.

E-commerce

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

E-commerce

H&M opent webshop in België

België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.

E-commerce

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

E-commerce

Aldi gaat toch e-commerce uitproberen

Lang zag Aldi e-commerce als kostenpost en niet als manier om geld te verdienen, maar dat idee begint te veranderen. Het bedrijf gaat experimenteren met online verkoop in Engeland en mogelijk in Duitsland, Spanje en Portugal.

E-commerce

Flexshopper niet uitgekeken op winkelstraat

De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.

E-commerce

Investeerder Vortex neemt belang in Iceleads

Vortex Capital Partners neemt een belang in online marketingbedrijf Iceleads voor drie miljoen euro.

E-commerce