Retailer FAME vraagt faillissement aan
De eigenaren van FAME Plaza hebben vandaag het faillissement aangevraagd. Vrijdag sloot de winkel al plotseling de deuren.
De eigenaren van FAME Plaza hebben vandaag het faillissement aangevraagd. Vrijdag sloot de winkel al plotseling de deuren.
De doorstart van de grote Amsterdamse platenzaak FAME Plaza is niet gelukt. Vanwege ‘financieel zwaar weer’ zien eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter zich genoodzaakt om de Amsterdamse winkel te sluiten.
Belfius Bank uit België is samenwerkingen aangegaan met Mollie en SEOshop om zijn klanten te helpen hun e-commerceactiviteiten op te zetten.
Onbekenden hebben toegang gehad tot de klantendatabase van Brabantia, een fabrikant van huishoudelijke artikelen.
De online boekingsplatform voor de beautybranche Treatwell is overgenomen door zijn internationale branchegenoot Wahanda voor 34 miljoen euro.
Het wordt nog moeilijker om op de dag van iemands verjaardag geen verrassing te laten bezorgen. Kaartensite Greetz.nl begint met same day-deliveries.
Opzij, opzij, opzij. De consument heeft haast en wil de snelst mogelijke checkout. Vandaar dat steeds meer mensen in de winkel het heft in eigen handen nemen en kiezen voor de zelfscanner. Interactie met een kassière? Duurt te lang!
Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.
Mobiele telefoons leveren een groeiende bijdrage aan de omzet van bol.com en die van tablets neemt, verrassend genoeg, af. Maurice Jongerius stelt dat apps bovendien een orderverhogende waarde hebben.
Direct uit fabrieken in China en Turkije en daarom goedkoper dan van merkfabrikanten, maar wel dezelfde producten. Met die propositie probeert Lesara een Europese online winkelketen te stichten, vanaf woensdag ook in Nederland.
Wearables, we raken er maar niet over uitgepraat. Blijft het een fitnesshulpje of gaat het de gloednieuwe device toch lukken om uit de gezondheidshoek te treden? Zeker is in ieder geval dat de technologie nieuwe mogelijkheden biedt. Zoals tijdens het shoppen. En dat is best iets waar de consument op zit te wachten.
Coolblue is de Nederlandse genomineerde voor een Europese E-commerce Award, meer specifiek in de categorie die het ondernemerschap van de directie beloont.
Tico Schneider wordt de nieuwe baas E-commerce bij warenhuis HEMA. Hij wordt verantwoordelijk voor een kanala waar het bedrijf nog veel groei moet kunnen realiseren.
De Nederlandse startup WindowSketch hoopt een nieuwe nichemarkt aan te boren met interactieve advertenties op winkelruiten. Slapend glas wakker maken, zo formuleert initiatiefnemer Floris Sanders het. Deze zomer is de primeur bij een niet nader genoemde landelijke retailer.
Er komt een vierde Apple Store in Nederland. Dat meldt het blog One More Thing op basis van ingewijden uit de vastgoedsector.