More stories

Media Markt lokt bezoekers met robot

Media Markt zet een robot Trusty in om bezoekers van de Rotterdamse winkel te begeleiden. Trusty is ontstaan uit een samenwerking tussen Media Markt en de Nederlandse hardwarefabrikant Trust. Het is voor het eerst in Nederland dat een robot wordt ingezet op de winkelvloer, zegt de retailer.

Customer Experience

‘Rocket Internet investeert in shop-app’

Bedrijvenbouwer annex investeerder Rocket Internet zou een belang hebben genomen in Shopkin, een visueel georiënteerde lerende app om mee zoeken en shoppen.

Retail

Provincie Utrecht: leegstand wordt alleen maar groter door internet

De provincie Utrecht wil het aantal detailhandelsmeters in de diverse steden en dorpen drastisch terugbrengen. Het economisch functioneren van de retailsector staat onder enorme druk door internet, zo concludeert de provincie in een maandag verschenen rapport.

E-commerce

Brillenwinkel krijgt drie miljoen groeigeld

Glasses Group Global, in Nederland actief als Glassesco.nl, krijgt een kapitaalinjectie van drie miljoen euro om zijn internationale expansie te financieren.

Retail

Rakuten koopt maker virtuele paskamers

Rakuten uit Japan neemt Fits.me uit Estland over en voegt het technologiebedrijf toe aan zijn portfolio e-commercedochters.

Retail

Vernieuwd WAAT met dagaanbiedingen wooninrichting

Dagaanbiedingensite WAAT trekt een nieuw jasje aan en richt zich in de nieuwe verschijningsvorm op de home & living-markt.

Retail

Consument wil online kopen, in-store afhalen

Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.

Fulfillment

Reclamefolder.nl begint langdurige tv-campagne

Reclamefolder.nl gaat vanaf zondag gedurende een halfjaar adverteren op televisie op de vier RTL-zenders.

Retail

Pure players presteren beter dan omnichannel retailers

Hogere online conversie. Minder last van verlaten winkelwagentjes. Een betere beoordeling door klanten. En de inzet van personeel is efficiënter. Kortom, pure players scoren online beter dan omnichannel bedrijven op veel KPI’s. Maar niet alle. Zo zijn de hogere gemiddelde kosten van retourzendingen uitzondering op de regel.

Retail

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

Marketing

shopVIP koopt 42HRSclub

Online winkelclub 42HRSclub is overgenomen door concurrent shopVIP. De ledenbestanden zijn samengevoegd. Het bedrijf werkt eraan de grooste shoppingcommunity van Nederland te worden.

Retail

Online omzet Nederlandse supermarkten: 450 miljoen

Nederlandse supermarkten hebben in 2014 voor 450 miljoen aan boodschappen verkocht via internet. Dat is 55 procent meer dan het jaar ervoor, wat tevens Europa’s grootste groeipercentage is.

Retail

Computerketen Paradigit sluit groot aantal winkels

Computerketen Paradigit sluit tien van zijn 22 winkels, voornamelijk kleinere zaken, door de concurrentie van internet. Een kleine 32 mederwerkers, onder wie zaterdagmedewerkers, worden ontslagen.

E-commerce

‘Social shopping: veel hype, weinig actie’

Het moet een nieuw commercieel fundament onder Instagram, Pinterest en Facebook worden, maar volgens marktonderzoeker Forrester is social shopping vooral een geblaat en weinig wol.

Retail

Wehkamp bevestigt overname door Apax

Wehkamp bevestigt dat grootaandeelhouders Ad Scheepbouwer, Paul Nijhof en Berend van der Maat hun aandelen hebben verkocht aan de Engelse investeerder Apax Partners.

Retail