Hans Anders opent eerste omnichannel winkel
Hans Anders heeft als eerste haar winkel aan de Grote Marktstraat in Den Haag volledig vernieuwd na een uitgebreid klantonderzoek na de eerste ervaringen in een speciale omnichannelpilot store in Muiden.
Hans Anders heeft als eerste haar winkel aan de Grote Marktstraat in Den Haag volledig vernieuwd na een uitgebreid klantonderzoek na de eerste ervaringen in een speciale omnichannelpilot store in Muiden.
Trustpilot breidt zijn portfolio uit met productrecensies. Webwinkels kunnen een plug-in van de Denen installeren om klanten hun ervaringen met […]
Tweedehands Apple-dealer Leapp opent eind deze maand zijn eerste fysieke vestiging in België. Voormalig Coolblue-topman Werner Bruyns wordt COO. Dat laat directeur Rogier van Camp weten aan RetailNews.
De invloed van bol.com en andere online retailers is merkbaar in de winkelstraat. De boekwinkels realiseerden volgens het CBS in 2014 een netto-omzet van ongeveer 400 miljoen euro. Dat is 20 procent minder dan in 2012 toen nog voor een half miljard euro over de toonbank ging.
Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.
Albert Heijn breidt mobiel zelfscannen uit naar tweehonderd winkels. Vanaf volgende week woensdag hebben klanten bij het zelfscannen keuze uit twee opties: zelfscannen met de handscanner of met de Appie-app op hun mobiele telefoon.
Een half miljoen Zweden gebruikt de mobiele portefeuille Seqr om mee te betalen. Het bedrijf is sinds een paar maanden bezig met zijn Europese uitrol en is nu ook beschikbaar in Nederland.
Modemerk Stradivarius, een zusterbedrijf van Zara, sluit aan op performance marketing-netwerk Zanox om te groeien in Nederland.
Online winkelen is populair. Maar niet zo populair als shoppen in een winkel van baksteen en glas. En dat blijft voorlopig ook zo, stelt eMarketer naar aanleiding van PwC-onderzoek. Zien, voelen en uitproberen van producten blijft voor 60 procent van de consumenten dé reden om in-store kopen te verkiezen boven digitale aanschaf.
Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.
Het web was verantwoordelijk voor 84 procent van de omzetgroei voor retailer Gap in het afgelopen fiscale jaar. E-commerce groeide alleen al met 10,6 procent.
Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.
Uitgeverij Hubert Burda wil zijn belang van dertig procent in de Europese online dierenwinkel gaan verkopen. Dat levert enkele honderden miljoenen euro’s op.