Nederlandse consument wordt ‘phy-gital’
De consument van tegenwoordig maakt geen onderscheid meer tussen de online en offline winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Mindtree, waarbij specifiek naar de Benelux is gekeken.
De consument van tegenwoordig maakt geen onderscheid meer tussen de online en offline winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Mindtree, waarbij specifiek naar de Benelux is gekeken.
Highstreet, een platform om van webshops mooie m-commerce-apps te maken, is nu ook beschikbaar voor iPhone. Daarnaast gaat Touchwonders het systeem ook geschikt maken voor winkels die op Intershop draaien.
Technologie ticketscript uit Amsterdam hielp zijn klanten, overwegend in Europa, voor 130 miljoen euro aan omzet met de verkoop van toegangskaarten.
Zakenbank Goldmans Sachs leidt een nieuwe investeringsronde in online willen Mister Spex uit Duitsland. De 32 miljoen euro wordt gebruikt voor internationale expansie, mogelijk ook naar Nederland.
De zittende investeerders steken nog eens 25 miljoen euro in online meubelzaak Westwing, dat Europees werkt.
Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.
Reserveringssite Couverts, onderdeel van RTL Ventures, koopt restaurantgids Dinnersite.nl. Hierdoor ontstaat volgens Ventures-directeur Nicolas Eglau een culinair powerhouse op de Nederlandse online markt voor restaurants.
De voormalig e-commercebaas van KLM, Martijn van der Zee, wordt de nieuwe directeur Marketing bij Suitsupply.
Tachtig procent van de Amerikanen met een iPhone koopt waarschijnlijk geen Watch, zo blijkt uit een peiling. Het grote publiek loopt nog niet warm voor de internethorloges van Apple.
Twee miljoen ondernemers gebruiken Amazon om hun handelswaar te slijten. Hij volume is goed voor 40 procent van alle op Amazon verkochte items.
Opvallend genoeg associëren we een tijdelijke winkel met twee uitersten: de creatieven die te klein zijn om een permanente winkel te openen en de grote merken die bij wijze van marketingstunt opduiken in de winkelstraat. Maar ook voor de pure onlinespeler biedt een pop-up store kansen. De mogelijkheden en lessen op een rij.
Samsung sluit zijn flagstore in een van de grootste winkelcentra van Europa, de Samsung Experience Store in Westfield Stratford City, aan de rand van Londen.
Laten we eerlijk zijn, 2014 was eerder niet het jaar van retail. Sinds het begin van de economische crisis in 2008 zijn volgens marktonderzoeker Q&A 22.000 winkels uit het straatbeeld verdwenen en het merendeel onvrijwillig.
Het wordt ook wel de ‘Amazon van India’ genoemd, Flipkart. Grote investeerders steken nog eens 700 miljoen dollar in het bedrijf om die grote belofte waar te maken.
Startup Milo Networks opent een nieuw kanaal voor retailers door het uitzenden van niet hoorbaar geluid dat door een app wordt opgevangen. “Het werkt zoals Shazam. Het audiosignaal wordt gemixt met het bestaande radiosignaal in de winkel. Heeft een klant onze app geopend, dan wordt dat signaal herkend”, legt co-founder Pirmin Rehm uit.