More stories

Met ‘onboarding’ een positieve merkbeleving ontwikkelen

In digitale kanalen en toepassingen worden steeds betere technieken ingezet om gebruikers een ervaring te bieden die aansluit op hun behoeften. Het ‘onboarding’ proces is daar een voorbeeld van. Dit artikel geeft inzicht in wat onboarden precies is en welke elementen van belang zijn om het succesvol in te zetten in het bouwen en onderhouden van een goede klantrelatie.

Customer Experience

Zeven trends in service design om in de gaten te houden

We bevinden ons in een belevingseconomie waarbij hoge relevantie de valuta van nu aan het worden is. Met de gestage appification van producten, groeit de focus op het innoveren en continue kunnen leveren van service aanzienlijk. Service design zorgt voor een compleet nieuw speelveld voor bedrijven.

Innovatie

Service design: de weg naar een betere klantbeleving

Nu consumenten steeds meer empowered worden met een groeiend aantal always-on apparaten, is de focus op klanten de zeer belangrijk geworden. De klantperceptie telt meer dan ooit mee: het maakt of kraakt bedrijven. Mond-tot-mond-reclame alleen is niet meer genoeg: bedrijven moeten serieus aan de gang met het definiëren, vernieuwen en managen van de klantbeleving. Enige richtlijnen.

Service Design

Hoe je meer haalt uit Customer Journeys Maps

Hoe ervaart een klant mijn (digitale) dienstverlening? En wat kan ik doen om die ervaring te verbeteren? Urgente vragen voor organisaties die relevant willen blijven. Een Customer Journey Map geeft inzicht in de reis die een klant maakt door alle contactmomenten met jouw organisatie en hoe deze contactmomenten ervaren worden.

Innovatie

Innoveren is een must voor goede bureaus

Internetbureaus ondervinden steeds meer concurrentie. En moeten zichzelf opnieuw uitvinden, willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen.

Online marketing

Vormgeving van customer journeys: een marketing- en IT-feestje

Hoe betrek je dus IT zodanig in het ontwikkelen van een customer journey dat het versnelling en verbetering oplevert? Customer experience is geen marketingfeestje meer. De marketeer van tegenwoordig is door digitalisering extreem afhankelijk van de ‘IT-jongens’. Hoe betrek je ze erbij?

Customer Experience

Accenture koopt service design-expert Fjord

Accenture vergroot zijn algmene digitale en mobiele kunnen met de overname van Fjord, het bureau dat bedrijven als BBC, Nokia, PayPal en Telefónica bedient met zijn kennis over service design.

Communicatie
1 13 14 15