Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)
‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]
‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]
Het nieuwe wapen van de taxiwereld in de strijd tegen Uber: taxideelapp Yeller. Bij Taxicentrale Amsterdam en binnenkort ook in Rotterdam kun je een taxi delen met iemand die op hetzelfde moment dezelfde kant op moet.
In de financiële sector zien we customer journeys nog te vaak als een ‘one off’ platte straat, waar we zoveel mogelijk volume doorheen willen duwen. De focus ligt te vaak op leadgeneratie en conversie, terwijl de overige fases in een customer life cycle lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het niet eens mogelijk om online extra af te lossen. Tevens breidt het kanaalaanbod zich uit als een op hol geslagen konijnenkolonie, terwijl de synergie en consistentie tussen kanalen nog ver te zoeken is. Dit alles resulteert in een matige klantbediening. We moeten onze klanten beter gaan bedienen en we kunnen een heel eind komen als we de volgende 2 principes toepassen.
Waar voorheen een breed assortiment of een verkooppunt op een A-locatie volstond om klanten naar tevredenheid te bedienen is dit nu nog maar het begin van een vijfsterrenklantbeleving. Technologie maakt ons veeleisender, zowel de winkel- en betaalervaring ondergaan grote veranderingen.
Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.
Google, Facebook en andere klinkende namen realiseren zich dat designers van strategische waarde zijn voor hun pogingen te blijven innoveren. De private en publieke sector volgen het voorbeeld dat de bedrijven stellen: zij halen de designers weer in huis.
Eneco Groep start met een nieuw onderdeel dat zich volledig richt op innovatieve energieprojecten, partnerships en samenwerking met energie-startups. Met de oprichting van het onderdeel Eneco Innovation & Ventures wil het bedrijf de overgang naar een duurzame energievoorziening versnellen.
Service design is een methode om producten en diensten aan te laten sluiten op de wereld van de gebruiker. Samen met de eindgebruiker wordt er gekeken naar manieren om die services in hun context te verbeteren. Maar over welke gebruikers en context hebben we het eigenlijk? Twee manieren om tot een gedeeld inzicht te komen.
The Matrix in real life – zo omschrijft Wesley Weerdenburg zijn interactieve toepassingen op glas. In de nabije toekomst word je direct verwelkomd met een gratis kopje koffie van een lokale horeca-aangelegenheid wanneer je net een internationale reis hebt gemaakt. Hoe? De slimme technologie van de Glass Shop Wall herkent jou en weet precies wat je wilt.
McKinsey & Company, het grote Amerikaanse adviesbureau, heeft recentelijk en opmerkelijke overname gedaan: de consultants hebben Lunar gekocht, een bedrijf in (service) design. Daarmee wordt nog eens onderstreept hoe belangrijk de rol is die designers vandaag de dag hebben.
94 miljard euro. In 2013 waren dat de totale zorgkosten in Nederland, zegt het CBS. In 2014 verwachtte het bureau een toename van minstens vijf procent per jaar van de ziekenhuiszorguitgaven. Hoe kan innovatie helpen de zorg efficiënter en toegankelijker te maken?
Het service model van menig organisatie is complex. Een traject van service (re)design vraagt om het verkennen en reconstrueren van een organisatie ten behoeve van de verbetering van een bestaande of geheel nieuw uit te vinden service. Een app, website of product zijn daarin geregeld onderdelen, maar maken deel uit van een grotere gebruikerservaring.
Het probleem van een service- en diensteneconomie: vaststelling van kwaliteit is een grootse opgave. Een coherente servicebeleving blijkt de absolute […]
Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.
Van Uber & Spotify, terug tot de Mp3 speler. Het zijn en waren allemaal ontwrichtende innovaties. Innovaties die steevast op heel veel kritiek en weerstand kunnen rekenen van de traditionele markt, terwijl consumenten ze juist als bevrijdend zien. Wat deze innovaties gemeen hebben is dat ze vaak ontstaan zijn vanuit de oergedachte van het ‘human first’ principe, of in een welbekende term, design thinking.