More stories

Stride: opvallen met innovatieve kauwgomgame

Het Amerikaanse kauwgommerk Stride wilde een game met kauwgom in de hoofdrol. In Gumulon, een iPhone-app, beweegt de speler het monstertje Ace door te kauwen: kauwt de gamer, dan springt het karakter. Met dank aan de camera en uniek gebruik van face-trackingtechniek.

Social

App EyeEm klaar voor grote doorbraak in 2014

Instagram en Snapchat zoeken nadrukkelijk naar verdienmodellen. De waarde van fotodeel apps wordt op miljarden geschat, terwijl er zware rode cijfers worden geschreven. Een andere fotoapp EyeEm lijkt nu een unieke propositie in handen te krijgen. Lufthansa en Red Bull hebben inmiddels een pilot gedraaid.

Social

3FM Serious Request ook een groot succes op social

Het zal niemand ontgaan zijn dat Serious Request volop aan de gang is. Sinds afgelopen woensdag zitten drie 3FM deejays in het glazen huis en zamelen zij geld in voor het goede doel. De uitzending is de hele dag live op de radio en verschillende malen per dag op televisie. Dankzij sociale media worden Nederlanders ook via andere kanalen continu blootgesteld aan het evenement.

Social

Trends 2014: Arno Lubrun van Facebook over het komende jaar

In deze editie is Arno Lubrun, country manager Facebook Benelux, aan het woord. Hij deelt zijn visie op de trends en verwachtingen voor 2014 op het gebied van zowel algemene digitale media als sociale media. Zijn voorspelling voor 2014: mobiel, mobiel, mobiel.

Online marketing

Chatapp Line krijgt ingebouwde marktplaats

Gebruikers van de populaire chatapp Line kunnen vanaf komend voorjaar onderling artikelen gaan kopen en verkopen. Line vangt een commissie per verkocht item.

Social

Krijg betaald voor jouw expertise: Recipay

Met sociale media kunnen we allemaal publiceren. Er is bijna geen drempel om te beginnen en het kost nagenoeg niets om jouw kennis te publiceren zodat iedereen deze kan bekijken. Twintig jaar geleden werkten journalisten, fotografen en editors voor tijdschriften, kranten, radio- en televisiestations. Nu kunnen dezelfde mediabedrijven de inhoud van iedereen krijgen. Dit heeft de waarde van content totaal veranderd. Wie wil er nog betalen voor content als je waardevolle content voor niets kunt krijgen?

Social

Trends 2014: KLM over het volgende jaar

Met een reeks interviews van experts worden hier de komende weken de trends en ontwikkelingen 2014 in beeld gebracht. In dit artikel geven Viktor van der Wijk, Director E-Acquisition, en Saskia Kranendonk, Director Digital Marketing van KLM hun visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op social media.

Online marketing

De geboorte van de Reclamecode Social Media

Vanaf 1 januari 2014 treedt, als onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, de bijzondere code Reclamecode Social Media (RSM) in werking. Daarmee zal hij gelden voor het hele adverterende bedrijfsleven. De RSM maakt een begin met het reguleren van reclame en marketingactiviteiten via social media.

Legal

Infographic: hoe merken mensen en budget inzetten voor social

Social is serious business geworden. Miljarden gaan er inmiddels in om en de grote bedrijven zetten die budgetten dan ook heel gericht in. Een voorbeeld: in de VS spendeert 45 procent van de fastmovers al meer dan vijf procent van hun marketingbudget aan social.

Social

Coosto lanceert Nederlandse merkenindex Twitter

Coosto publiceert een gratis real time index die laat zien over welke merken het meest wordt gesproken in het Nederlandse deel van de Twitterchats.

Social

De geheime accounts waar Twitter mee experimenteert

Twitter is, zoals het zelf heeft aangegeven, doorlopend aan het experimenteren met nieuwe vormgeving en features. Maar Twitter experimenteert ook nog op een ander vlak; daarbij testen ze verschillende algoritmes die geautomatiseerd feedback geven op onze acties of die uit onze timeline.

Social

Social weekoverzicht: Twitter lanceert tailored audiences

Deze week verstuurde Instagram een persuitnodiging, waarschijnlijk voor de introductie van een nieuwe dienst. Tevens werd bekend dat de lancering van de verwachte muziekdienst van YouTube over de jaarwisseling heen wordt getild. Daarnaast bleek dat Twitter uit de advertentievariant Promoted Trends minder dan tien procent van de inkomsten haalt. Maar dat was niet het enige nieuws over Twitter: ze lanceerden deze week tailored audiences. Facebook paste deze week het algoritme van de newsfeed aan.

Social

T-Mobile sluit marketingdeal Twitter

T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.

Social

B2B Case: de digitale strategie van Volvo Cars

Sinds enkele jaren probeert Volvo in te spelen op digitale ontwikkelingen en een aanpassing van het businessmodel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologieën zoals mobiele toepassingen en Social Media. Het doel is om een directe klantrelatie met eindgebruikers op te bouwen, zonder de relatie met bestaande dealers te verstoren.

B2B Digital

ClubJudge en het veranderende internet

ClubJudge lanceerde vrijdag hun nieuwe platform in samenwerking met Tiësto, een van de grootste Nederlandse DJ’s in de wereld wat betreft achterban. ClubJudge laat zich het beste omschrijven als een soort van Tripadvisor voor clubs en events in de Electronic Dance Music, ook wel EDM genoemd. Wat moeten zij doen om succesvol te worden?

Social