More stories

De toekomst van Twitter als tv-partner

Twitter staat aan de vooravond van de belangrijkste Tech-IPO sinds Facebook. Maar daar waar Facebook koos voor de hype en daar snel de nadelen van ondervond door een drastische val van de koers, kiest Twitter voor de voorzichtige weg.

Online advertising

Social weekoverzicht: gebruik en winst Facebook flink omhoog, Hyves stopt

Deze week is er weer van alles te melden op het gebied van sociale media. Maar één sociaal netwerk sprong er bovenuit en dat was natuurlijk Hyves. Maar er was ook interessant nieuws omtrent Facebook, Social Media Monitor 6 en Twitter. Een overzicht.

Social

Waarom KLM, ING en Coolblue sociale toppers zijn

Afgelopen dinsdag publiceerde Social Embassy de resultaten van de zesde editie van hun Social Media Monitor. In een eerder artikel hier op Emerce las je al een samenvatting van het onderzoek. In dit bericht laat ik je zien wat we van de top 3 merken van de ranglijst, KLM – ING – Coolblue, kunnen leren.

Social

Hyves stopt als sociaal netwerk

TMG-dochter Hyves gooit de handdoek in de ring, wat de concurrentie met Facebook betreft althans. De site transformeert volledig van profielensite in een online gamingportal.

Social

Adverteren op Facebook: 3 mogelijkheden die je wellicht nog niet kent

Adverteren op Facebook biedt ongekende targetingmogelijkheden die steeds uitgebreider worden. Maar ze veranderen ook continu. Het targeten van advertenties op basis van geslacht, leeftijd en woonplaats is wel bekend. Maar er zijn ook effectieve mogelijkheden die nog lang niet iedereen kent. In dit artikel een drietal minder bekende mogelijkheden van Facebook advertising.

Online advertising

Twitter begint ‘verkoop’ aandelen voor beursnotering

Vandaag gaat de directie van Twitter op stap met zijn financieel adviseurs om het aandeel aan te prijzen bij investeerders, banken en andere grote financiële instanties.

Social

Social weekoverzicht: Facebook start met video’s in advertenties

Deze week werd Schiphol verkozen tot ‘best Social Media airport’ en werd bekend dat YouTube waarschijnlijk komt met een muziekdienst voor desktop en mobiel. Maar er was ook ander nieuws. Zo kwam LinkedIn met een nieuwe dienst voor iPhone gebruikers en is Facebook begonnen met het uitrollen van video’s in advertenties. Dit en meer lees je in deze editie van het social weekoverzicht.

Social

Twitter populairder dan Facebook onder VS-tieners

Amerikaanse tieners verliezen in rap tempo aandacht voor Facebook. Voor het eerst beschouwt de meerderheid Twitter als zijn belangrijkste socialmediakanaal. Daarna volgen pas Facebook en Instagram.

Social

Presentatie: hoe meet je KPI’s op Facebook?

Hoe kan men het succes van een Facebookpagina meten? Hoe bepaal je welke content goed werkt? Hoe benchmark je een Facebookpagina met de industrie en met concurrenten? Met voorbeelden wordt resultaat inzichtelijk gemaakt aan de hand van verschillende KPI’s op Facebook.

Social

Google gaat reclame verkopen op Facebook

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.

Online advertising

Social weekoverzicht: mobiel verkeer YouTube ruim 60% gegroeid

Afgelopen week was er weer veel nieuws op het gebied van social media. Zo melde ING dat het gebruik van social media stagneert en blijkt dat de verliezen van Twitter oplopen. Maar er was meer nieuws: Deze week maakte Google bekend dat het mobiele verkeer voor YouTube 60 procent is gegroeid naar 40 procent van het totale verkeer.

Social

Nieuwe vorm retargeting bij Facebook

Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.

Online advertising

Infographic: Gen Y op social media: wat, waar en hoe?

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat millennials sociale media beschouwen als hun belangrijkste kanaal, mits deze kanalen het meest up-to-date en het meest aangepast zijn aan hun behoeften. Cijfers? De doorsnee GenYer maakt een profiel bij gemiddeld 2,5 sociale media. Zestien procent wil zijn lidmaatschap bij Hyves stopzetten.

Social

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Social

BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels

De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.

Online marketing