More stories

Infographic: de cijfers van Facebook

Onderzoekers van de prestigieuze Princeton University hebben de dood van Facebook voorspeld op basis van – ahum – de levenscyclus van epidemieën. Tussen 2015 en 2017 zou 80 procent van de Facebook het netwerk de rug toekeren. Voorlopig merken we er nog weinig van. Woensdag maakt Facebook zijn kwartaalcijfers bekend. Die zijn vermoedelijk nog beter dan die over het derde kwartaal.

Social

Tips voor de optimale Google+ Hangout On Air

Het organiseren van Hangouts On Air, een soort televisie-uitzendingen, zou positieve effecten moeten hebben op de vindbaarheid, het engagement met je bezoekers en het genereren van verkeer naar je site. Hier lees je een gedetailleerde uitleg, met dank aan Gregg Lander, over wat je moet doen voor de optimale Hangout On Air.

Social

GfK in bereiksmetingen Twitter rondom tv-programma’s

GfK gaat in Nederland, Duitsland en Oostenrijk de frequentie en het bereik meten van Twitterberichten die gaan over tv-programma’s en reclames.

Social

IKEA Nederland landt op Pinterest

Behalve op Facebook, Twitter, Google+ en YouTube is IKEA Nederland nu ook actief op Pinterest. Op het nieuwe Pinterest account van IKEA Nederland kunnen bezoekers zich laten inspireren en nieuwe woonideeën ontdekken.

Social

Pinterest opent Duits kantoor

Na Frankrijk en Engeland opent Pinterest zijn derde kantoor in Europa. Dat blijkt uit twee personeelsadvertenties voor onder meer een country manager met als standplaats Berlijn.

Social

Video interview: ‘Social wordt echt business’

Webcare is bij KPN inmiddels volledig omarmd, en begint volgens Sebastiaan van Rijnsoever, directeur Social Media KPN, nu ook echt tractie te krijgen. Er zitten nu vijftig man op social. ‘Social begint echt business te worden. Bij KPN lopen al diverse integratieprogramma’s op dit gebied. We willen echt de dialoog aangaan, niet alleen maar volgers via Facebook aantrekken.’

Social

Infographic: meer Instagram-volgers met de juiste plaatjes

Een plaatje zegt meer dan woorden, en dat geldt helemaal voor Instagram, dat met 150 miljoen gebruikers een belangrijke sociale media-speler is geworden. Als bedrijf mag je dit platform niet negeren, maar hoe zorg je dat je voldoende ‘likes’ krijgt? Zeven tips voor foto’s die je meer volgers opleveren.

Social

Klantpsychologie: sociaal verandert de bedrijfsvoering

Volgens Maslov hebben mensen van nature moeite met veranderingen. Dat maakt het voor bedrijven des te lastiger om continu mee te bewegen met de digitale en sociale veranderingen die maar in rap tempo voortrazen. Maar de digitale wereld is inmiddels een basisbehoefte geworden. Bedrijven moeten alleen leren om daar zakelijk goed op in te spelen.

Social

Vijf essentiële Google+ marketingtips voor 2014

Google+ heeft inmiddels 300 miljoen actieve gebruikers wereldwijd die gebruik maken van sociale diensten variërend van instant messaging tot foto albums delen. Het zal alleen maar belangrijker worden, aangezien het de sleutel is naar alle andere Google diensten. Daarom vijf tips waarmee je je Google+ activiteiten in 2014 een mooie aftrap geeft.

Social

Infographic: pinnen belangrijker dan liken

Een opmerkelijke trend: de Pinterest-pin heeft de positie overgenomen van de Facebook-like, althans kijkend naar productpagina’s van 872 retailers in een studie van 8thBridge. Die overigens ook constateert dat de interactie tussen volgers en merken bij Facebook achteruit kachelt.

Social

Facebook schrapt gesponsorde berichten uit tijdlijn

Adverteerders kunnen binnenkort niet meer de likes en postings van consumenten gebruiken om tegen betaling in de tijdlijn door te dringen. Facebook schrapt het reclameformat ‘sponsored stories’ namelijk per 9 april.

Social

Defensie communiceert via YouTube

In 2013 zijn de clips van Defensie op het YouTube-kanaal van het ministerie bijna 2 miljoen keer bekeken, aanzienlijk meer dan het jaar ervoor. Werd er het afgelopen jaar 1.977.459 maal een clip aangeklikt, in 2012 was dat 1.768.471 keer.

Social

Infographic: volgers zijn te koop, loyale volgers niet

Loyaliteit is niet te koop, maar volgers op sociale media wel. Heb je daar iets aan? Nauwelijks. Simpelweg omdat het geen echte mensen zijn die voor je stemmen. Namaakvolgers vind je vooral bij acteurs, politici en muzikanten. Lady Gaga heeft 71 procent ‘spookvolgers’, Oprah zelfs 74 procent. Er zijn steeds meer tools die het kaf van het koren scheiden. Uitkijken, dus.

Social

De 5 meest veelbelovende apps voor Generatie Y

Wat wordt de volgende Snapchat? 2013 kan met recht het jaar van Snapchat worden genoemd. Snapchat is zelfs Facebook gepasseerd als het gaat om het aantal gedeelde foto’s. De populaire 1 op 1 fotodeel app had zelfs het ‘lef’ om een bod van 3 miljard dollar van Facebook naast zich neer te leggen. Belangrijke noot: Snapchat maakte nog geen winst.

Social

Radio 2 Top 2000: come together op social media

Het thema van de Radio 2 Top 2000 dit jaar is ‘come together’. Dat is precies wat er deze maand gebeurt op social media. Ruim 120.000 berichten werden afgelopen maand over de Top 2000 via sociale media gedeeld. Om te beginnen was er begin december een piek toen luisteraars mochten stemmen op de Lijst der Lijsten; in de afgelopen week is het volume geëxplodeerd.

Social