More stories

Google+ Hangouts in de praktijk – start modeseizoen bij de Bijenkorf

Door de komst van digital en social media speelt de aanwezigheid van de Bijenkorf als warenhuis zich niet langer alleen in real life af. Dit is de reden dat innovatie en nieuwe media een belangrijke rol spelen in de marketing strategie van de Bijenkorf. Zo ook Google+ waar Bijenkorf nu haar eigen pagina heeft.

Social

Je mobiele app op nummer 1 met Facebook

Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!

Conversie

Salesforce.com dieper in social advertising

Salesforce.com lanceert Social.com, een online dienst om reclamecampagnes op Twitter en Facebook mee in te richten en optimaliseren.

Social

Mobiel groot probleem voor adverteerders op Facebook

Nederlandse adverteerders hebben zichtbaar moeite met adverteren op Facebook, met name op het mobiele deel daarvan. Slechts negen procent van de campagnes is geoptimaliseerd voor mobiele dragers, terwijl een derde van al het bezoek afkomstig is van tablets en telefoons.

Online advertising

KLM promoot social webcare tijdens alle vluchten

KLM wijst zijn passagiers sinds kort tijdens alle vluchten op zijn socialmediakanalen. De purser vertelt de reizigers dat ze daar na de vlucht terecht kunnen met hun vragen, commentaren en suggesties.

Online marketing

Crowdsourcing en co-creatie met FBTO

Verzekeraar FBTO is op Onderling.nl in dialoog met haar klanten over verzekeringsclaims. Zowel klanten als FBTO zelf dienen afgewezen claims in op Onderling.nl die door de community herbeoordeeld worden. 10% van de afgewezen claims wordt na oordeel van de community Onderling.nl alsnog uitgekeerd.

Social

Amerikaanse retailers haken af met Facebook-commerce

F-commerce, of social shopping op Facebook, lost de belofte niet in, waardoor Amerikaanse retailers afhaken. Het aantal bedrijven met een winkelmandje op Facebook daalde met 63 procent tot zes procent.

E-commerce

Sociale media op tweede scherm: lege echoput

Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.

Mobile

Telegraaf ‘schrapt’ Hyves

Het kantoor van Hyves is niet meer het kantoor van Hyves, maar van eigenaar TMG. Wie het immense pand op de prominente Amsterdamse locatie betreedt, mist vanaf nu het logo van wat ooit Nederlands grootste sociale netwerk was.

Social

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Facebook Home: vrienden, geen apps

Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’

Mobile

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

Te huur: Obama’s social media-team

Het presidentiële social media-campagneteam van Barack Obama heeft een nieuwe baan. Zestien teamleden treden in dienst van Blue State Digital, onderdeel van het mondiale communicatieconcern WPP.

Social

Top 100 adverteerders laat meeste @mentions onbeantwoord

Een onderzoek onder Nederlands honderd grootste adverteerders laat zien dat ze acht op de tien Twittersignalen langs zich heen laten gaan.

Social

AEGON begint gemankeerde verkoop polissen via Facebook

Financieel dienstverlener AEGON gaat zonder tussenkomst van enige instantie verzekeringen verkopen via Facebook. Met zijn nieuwe merk Kroodle zet het ook de miljoenen Nederlanders buitenspel die geen lid zijn van de profielensite.

E-commerce