More stories

Bedrijven krijgen reclameoptie in Google+

Reclame is ook bij Google geen vies woord meer voor zijn profielensite Google+. De aanpak en verschijningsvorm is echter wat anders en minder storend dan op Facebook.

Search

Kijk verder dan je data lang is

Organisaties hebben goud in handen met de hoeveelheid data die ze bezitten, maar hoe ga je nu slim om met deze data en welk voordeel kun je er precies mee behalen? Dr. Sandjai Bhulai legt uit hoe waardevol big data en trenddetectie zijn voor organisaties.

Online marketing

Facebook: de grootste CRM database ter wereld

Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.

Online marketing

Tien miljoen groeigeld voor Trustpilot

Trustpilot, een recensiesite voor webwinkels, haalt tien miljoen euro nieuw groeigeld op bij investeerders om zijn internationale bereik te vergroten.

Social

Burberry: Facebook Fans Only

Voor het eerst in jaren heeft Burberry er in 2011 voor gekozen om meer dan de helft van het marketing budget (60 procent) te besteden aan online. Drie keer meer dan de gemiddelde marktstandaard.

Social

Waarom marketingmanagers social media links laten liggen

Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.

Online marketing

Twitter zoomt in op lokale (marketing)data

Wat is hip & happening in welke wereldstad? Twitter verdubbelt zijn stedenlijstje met daarop de lokale trends, een teken dat het bedrijf inzoomt op meer lokale data.

Social

Plan je succes op sociale media in vier stappen

De adoptie van sociale kanalen is heel hoog, maar de integratie ervan is nog steeds laag. Organisaties zien sociale media kanalen nog te vaak als afzonderlijke platformen. Ze worden gemanaged als silo’s en er is niet altijd een overkoepelende strategie voorhanden om de impact te maximaliseren.

Social

Coosto: ‘Enorme vraag naar lokale marketinginformatie’

Blogs, tweets, Facebookberichten en andere socialmediauitingen bevatten een schat aan lokale marketinginformatie. Coosto probeert die met een nieuwe feature te ontsluiten.

Search

Black Friday ontkracht hype van ‘social shopping’

Social shopping genereerde nog geen half procent omzet op koopjesdag Black Friday in Amerika, eenderde minder dan vorig jaar. Over de hele dag werd voor meer dan een miljard dollar gekocht.

E-commerce

Meer bereik op Facebook met Open Graph

Bij veel websites en applicaties wordt gebruikgemaakt van Facebook om meer bereik te creëren. Via de Facebook API kun je content delen en vrienden uitnodigen. Sinds ruim een jaar is hier een nieuwe functionaliteit bijgekomen genaamd ‘Open Graph’.

Social

Zes miljoen groeigeld voor Socialbakers

Socialbakers, een specialist in social analytics, heeft in de tweede financieringsronde zes miljoen dollar opgehaald.

Social

Red Bull beste in branded videocontent

Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.

Online advertising

Internationaal groeigeld voor PeerReach

De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.

Online advertising

Bereid je voor op social care

Social care, het afhandelen van klachten via sociale media, heeft de afgelopen tijd een vlucht genomen. Voor het behoud van je bestaande klanten en het overtuigen van nieuwe klanten is een juiste socialcarestrategie cruciaal. Maar hoe gaat dat in de praktijk?

Social