Werkt Facebook voor jou?
Voor veel marketeers is Facebook een gewild kanaal. Sinds de teleurstellende beursintroductie neemt de kritiek op het sociale netwerk echter van alle kanten toe. Tijd voor een realitycheck: wat kan Facebook doen voor jou?
Voor veel marketeers is Facebook een gewild kanaal. Sinds de teleurstellende beursintroductie neemt de kritiek op het sociale netwerk echter van alle kanten toe. Tijd voor een realitycheck: wat kan Facebook doen voor jou?
Facebook blijkt voor het verkopen van toegangskaarten tot evenementen een vrij belangrijk distributiekanaal. Technologiebedrijf Ticketscript zegt dat het Facebook al bij een vijfde van alle kaartverkopen de intermediair is.
‘Brickmented reality’ noemt LEGO het, de campagne waarbij het LEGO-spelers geinige creaties laat maken als toevoeging op de fysieke wereld. In drie weken ontvingen de Denen duizenden inzendingen uit 119 landen.
Veel bedrijven worstelen met het implementeren van social media binnen de bedrijfsmuren. Multinational IBM heeft daar inmiddels de nodige learnings mee opgedaan.
Succesvol zijn in social business begint niet bij Facebook of Twitter, maar bij jezelf.
Facebook, of social, commerce bestaat en kan wel maar niet op de traditionele manier van e-commerce bedrijven. Webshops moeten meer inzoomen op de sociale data van hun klanten. De profielensite zit twee jaar in Nederland en bedrijfsleider Arno Lubrun ziet dat de site al wel vast onderdeel wordt van communicatiestrategieën.
Afgelopen dinsdag lanceerde Facebook met veel media aandacht haar nieuwste functionaliteit: Graph Search. De naam suggereert dat Facebook hiermee frontaal de concurrentie aangaat met search gigant Google. Maar wat is Graph Search precies? En wat kun je er mee als gebruiker en als marketeer?
Facebookpagina’s zijn in Duitsland een belangrijk platform voor interactie tussen consument en merk. In Nederland is onderlinge interactie tussen consumenten minstens zo belangrijk. Webcare staat …
Het succes van social media wordt vooralsnog vaak afgemeten aan het aantal fans of volgers. Begrijpelijk, want dit is zichtbaar en meetbaar voor iedereen. Jammer, want hoewel de grootte van een socialmediacommunity er wel degelijk toe doet, bestaan er zoveel andere metrics waarmee je kunt inschatten óf en wát social media oplevert.
Reclame is ook bij Google geen vies woord meer voor zijn profielensite Google+. De aanpak en verschijningsvorm is echter wat anders en minder storend dan op Facebook.
Organisaties hebben goud in handen met de hoeveelheid data die ze bezitten, maar hoe ga je nu slim om met deze data en welk voordeel kun je er precies mee behalen? Dr. Sandjai Bhulai legt uit hoe waardevol big data en trenddetectie zijn voor organisaties.
Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.
Trustpilot, een recensiesite voor webwinkels, haalt tien miljoen euro nieuw groeigeld op bij investeerders om zijn internationale bereik te vergroten.
Voor het eerst in jaren heeft Burberry er in 2011 voor gekozen om meer dan de helft van het marketing budget (60 procent) te besteden aan online. Drie keer meer dan de gemiddelde marktstandaard.
Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.