More stories

Red Bull beste in branded videocontent

Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.

Online advertising

Internationaal groeigeld voor PeerReach

De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.

Online advertising

Bereid je voor op social care

Social care, het afhandelen van klachten via sociale media, heeft de afgelopen tijd een vlucht genomen. Voor het behoud van je bestaande klanten en het overtuigen van nieuwe klanten is een juiste socialcarestrategie cruciaal. Maar hoe gaat dat in de praktijk?

Social

Van saai product naar social media star

Ook online willen merken zich van hun beste kant laten zien. Hoe kunnen ‘saaie’ merken of producten zich met behulp van social media van hun saaie merk- of productimago ontdoen en van zichzelf een social media star maken?

Social

Maak inhoud van Google+ vindbaar in Google News

Een langgekoesterde droom voor online marketeers komt uit nu Google bepaalde content uit Google+ in haar nieuwssite plaatst. Hoe zorg je ervoor dat jouw blog of bedrijfspagina ook op Google News staat?

Search

Van social media naar social CRM

Elke marketeer weet inmiddels dat een online strategie meer is dan zorgen voor veel volgers op Twitter of likes op Facebook. Van social media naar social CRM is vaak nog een grote stap. Maar wel een noodzakelijke.

Social

“Boerenverstand is de technologische winnaar van morgen”

Henry Robben onderzoekt als professor Marketing bij Nyenrode Universiteit de problemen en oplossingen van bedrijven op het gebied van marketing. Hij vindt dat organisaties door benchmarks tegenwoordig te veel op elkaar lijken, terwijl marketeers juist onderscheidend willen zijn.

Social

Eday12: “Al je online identiteiten gereduceerd tot één getal”

Farida Vis doet onderzoek naar de handelswijze van Klout en Peerindex. Dat zijn bedrijven die je online reputatie ofwel je invloed op sociale media meten. Worden mensen met een hoge invloedscore gezien als belangrijker dan anderen? Hoe bepalen ze de score, welke algoritmes gebruiken ze en wat zijn de ontwikkelingen?

Social

Facebook Global Pages helpt internationale merken

Afgelopen week maakte Facebook plannen bekend voor een nieuwe paginastructuur voor internationale merken op Facebook. Hiermee worden de voordelen van een internationale merkpagina gecombineerd met de kracht van een lokale pagina. De belangrijkste veranderingen op een rijtje.

Social

eDay: Klanten Coca-Cola maken vrijwel alle mediacontent

Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.

Online advertising

Maximaal resultaat uit Pinterest

Pinterest is inmiddels uitgegroeid tot het op drie na grootste sociale netwerk van de wereld. Om je bedrijf, product of naam in de markt te zetten en tegelijkertijd meer traffic naar je website te genereren kun je het online prikbord goed gebruiken. Hoe doe je dat?

Social

Haal meer uit contentmarketing

Niet-commerciële inhoud van marketinguitingen is belangrijker dan ooit. Zonder interessante content is je e-mailcampagne minder effectief, de inzet van social media onnodig en wordt het genereren en omzetten van leads lastiger. Hoe verbeter je de inhoud?

Conversie

KREM en Coosto sluiten marketingpact

Socialmediabureau KREM en monitoring- en webcareleverancier Coosto slaan de handen ineen. Ze gaan elkaars diensten gebruiken en uitdragen.

Social

Maak je kernpropositie sociaal

Sociale media zijn net als het internet een belangrijke motor voor succes. Wil je als bedrijf er optimaal van profiteren, maak dan serieus gebruik van de sociale waardeketen.

Social

“Zorg meer afgerekend op effectiviteit”

Sebastiaan Foppema heeft in de VS succes met PatientsLikeMe. Dat is een online community waar inmiddels meer dat 160.000 patiënten contact leggen met lotgenoten. Het zijn vooral chronisch zieken die zich na de diagnose vaak alleen voelen, meer informatie wensen en met ervaringsdeskundigen willen praten.

Social