Eigen online community is een must
Succesvol zijn in social business begint niet bij Facebook of Twitter, maar bij jezelf.
Succesvol zijn in social business begint niet bij Facebook of Twitter, maar bij jezelf.
Facebook, of social, commerce bestaat en kan wel maar niet op de traditionele manier van e-commerce bedrijven. Webshops moeten meer inzoomen op de sociale data van hun klanten. De profielensite zit twee jaar in Nederland en bedrijfsleider Arno Lubrun ziet dat de site al wel vast onderdeel wordt van communicatiestrategieën.
Afgelopen dinsdag lanceerde Facebook met veel media aandacht haar nieuwste functionaliteit: Graph Search. De naam suggereert dat Facebook hiermee frontaal de concurrentie aangaat met search gigant Google. Maar wat is Graph Search precies? En wat kun je er mee als gebruiker en als marketeer?
Facebookpagina’s zijn in Duitsland een belangrijk platform voor interactie tussen consument en merk. In Nederland is onderlinge interactie tussen consumenten minstens zo belangrijk. Webcare staat …
Het succes van social media wordt vooralsnog vaak afgemeten aan het aantal fans of volgers. Begrijpelijk, want dit is zichtbaar en meetbaar voor iedereen. Jammer, want hoewel de grootte van een socialmediacommunity er wel degelijk toe doet, bestaan er zoveel andere metrics waarmee je kunt inschatten óf en wát social media oplevert.
Reclame is ook bij Google geen vies woord meer voor zijn profielensite Google+. De aanpak en verschijningsvorm is echter wat anders en minder storend dan op Facebook.
Organisaties hebben goud in handen met de hoeveelheid data die ze bezitten, maar hoe ga je nu slim om met deze data en welk voordeel kun je er precies mee behalen? Dr. Sandjai Bhulai legt uit hoe waardevol big data en trenddetectie zijn voor organisaties.
Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.
Trustpilot, een recensiesite voor webwinkels, haalt tien miljoen euro nieuw groeigeld op bij investeerders om zijn internationale bereik te vergroten.
Voor het eerst in jaren heeft Burberry er in 2011 voor gekozen om meer dan de helft van het marketing budget (60 procent) te besteden aan online. Drie keer meer dan de gemiddelde marktstandaard.
Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.
Wat is hip & happening in welke wereldstad? Twitter verdubbelt zijn stedenlijstje met daarop de lokale trends, een teken dat het bedrijf inzoomt op meer lokale data.
De adoptie van sociale kanalen is heel hoog, maar de integratie ervan is nog steeds laag. Organisaties zien sociale media kanalen nog te vaak als afzonderlijke platformen. Ze worden gemanaged als silo’s en er is niet altijd een overkoepelende strategie voorhanden om de impact te maximaliseren.
Blogs, tweets, Facebookberichten en andere socialmediauitingen bevatten een schat aan lokale marketinginformatie. Coosto probeert die met een nieuwe feature te ontsluiten.
Social shopping genereerde nog geen half procent omzet op koopjesdag Black Friday in Amerika, eenderde minder dan vorig jaar. Over de hele dag werd voor meer dan een miljard dollar gekocht.