Twitter zoomt in op lokale (marketing)data
Wat is hip & happening in welke wereldstad? Twitter verdubbelt zijn stedenlijstje met daarop de lokale trends, een teken dat het bedrijf inzoomt op meer lokale data.
Wat is hip & happening in welke wereldstad? Twitter verdubbelt zijn stedenlijstje met daarop de lokale trends, een teken dat het bedrijf inzoomt op meer lokale data.
De adoptie van sociale kanalen is heel hoog, maar de integratie ervan is nog steeds laag. Organisaties zien sociale media kanalen nog te vaak als afzonderlijke platformen. Ze worden gemanaged als silo’s en er is niet altijd een overkoepelende strategie voorhanden om de impact te maximaliseren.
Blogs, tweets, Facebookberichten en andere socialmediauitingen bevatten een schat aan lokale marketinginformatie. Coosto probeert die met een nieuwe feature te ontsluiten.
Social shopping genereerde nog geen half procent omzet op koopjesdag Black Friday in Amerika, eenderde minder dan vorig jaar. Over de hele dag werd voor meer dan een miljard dollar gekocht.
Bij veel websites en applicaties wordt gebruikgemaakt van Facebook om meer bereik te creëren. Via de Facebook API kun je content delen en vrienden uitnodigen. Sinds ruim een jaar is hier een nieuwe functionaliteit bijgekomen genaamd ‘Open Graph’.
Socialbakers, een specialist in social analytics, heeft in de tweede financieringsronde zes miljoen dollar opgehaald.
Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.
De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.
Social care, het afhandelen van klachten via sociale media, heeft de afgelopen tijd een vlucht genomen. Voor het behoud van je bestaande klanten en het overtuigen van nieuwe klanten is een juiste socialcarestrategie cruciaal. Maar hoe gaat dat in de praktijk?
Ook online willen merken zich van hun beste kant laten zien. Hoe kunnen ‘saaie’ merken of producten zich met behulp van social media van hun saaie merk- of productimago ontdoen en van zichzelf een social media star maken?
Een langgekoesterde droom voor online marketeers komt uit nu Google bepaalde content uit Google+ in haar nieuwssite plaatst. Hoe zorg je ervoor dat jouw blog of bedrijfspagina ook op Google News staat?
Elke marketeer weet inmiddels dat een online strategie meer is dan zorgen voor veel volgers op Twitter of likes op Facebook. Van social media naar social CRM is vaak nog een grote stap. Maar wel een noodzakelijke.
Henry Robben onderzoekt als professor Marketing bij Nyenrode Universiteit de problemen en oplossingen van bedrijven op het gebied van marketing. Hij vindt dat organisaties door benchmarks tegenwoordig te veel op elkaar lijken, terwijl marketeers juist onderscheidend willen zijn.
Farida Vis doet onderzoek naar de handelswijze van Klout en Peerindex. Dat zijn bedrijven die je online reputatie ofwel je invloed op sociale media meten. Worden mensen met een hoge invloedscore gezien als belangrijker dan anderen? Hoe bepalen ze de score, welke algoritmes gebruiken ze en wat zijn de ontwikkelingen?
Afgelopen week maakte Facebook plannen bekend voor een nieuwe paginastructuur voor internationale merken op Facebook. Hiermee worden de voordelen van een internationale merkpagina gecombineerd met de kracht van een lokale pagina. De belangrijkste veranderingen op een rijtje.