Onderzoek: social buzz rondom Google Glass
Een bril waarmee je kan bellen, foto’s maken en versturen, filmen en navigeren. Lange tijd leek dit een droom. Maar daar was opeens Google met haar “ Project Glass”.
Een bril waarmee je kan bellen, foto’s maken en versturen, filmen en navigeren. Lange tijd leek dit een droom. Maar daar was opeens Google met haar “ Project Glass”.
Het web biedt fantastische mogelijkheden om efficiënt samen te werken op afstand. Maar ook als je bij elkaar in dezelfde ruimte werkt, kan het heel handig zijn om online samen te werken. In deze blogpost bespreek ik de negen belangrijkste tools die wij dagelijks gebruiken en vier tools waarmee we experimenteren.
Lexus Amerika geeft de term ‘crowdsourcing’ een heel aparte betekenis. De fabrikant nodigde 212 fanatieke Instagrammers uit om de commercial te schieten van de nieuwe Lexus IS, foto voor foto voor foto.
Toen de Nederlandse tennisser Robin Haase onlangs negatief in het nieuws kwam vanwege een woede-uitbarsting tijdens een tenniswedstrijd in Rosmalen, gebeurde er online iets opmerkelijks. De situatie werd enorm veel betwitterd (wisselend positief en negatief), maar veel mensen die Haases Twitteraccount tagden (@robin_haase) waren opvallend positief.
Pulse is het interactieve platform waarmee frisdrankfabrikant Pepsi in 45 landen een autoriteit op het gebied van dansmuziek wil worden. Fans zijn cruciaal voor het succes ervan. In Nederland is het beschikbaar sinds begin mei.
Het begon als een hulpmiddeltje om meer marketingdata uit Facebook te trekken. Vandaag maakt Yes2web van Pagemonitor.nl een apart bedrijf. Onder de nieuwe naam Fanrise is vers durfkapitaal aangetrokken voor buitenlandse expansie.
Afgelopen week werd Vine vernieuwd. De app waarmee Twitter korte video’s naar het grote publiek bracht reageerde op de introductie van Instagram Video met allerlei nieuwe opties die de 6-seconden video weer terug in de race bracht.
Email heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als acquisitiekanaal. Bijna zeven procent van alle klanten wordt medio 2013 geworven via het kanaal email. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘E-Commerce Customer Acquisition Snapshot’ van Custora.
De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.
Met Tweet Fighter kunnen jongeren hun sociale status meten en bevechten. De social game is de digitale doorvertaling van de campagne ‘All you can tweet, post & whatsapp’ van Hi en zet vol in op mobiel.
Een van de Amsterdam Dance Event-feesten was vorig jaar oktober live te volgen op het YouTube-kanaal van Samsung Mobile. Het was voor het eerst dat een dergelijk Nederlands evenement op die manier wereldwijd en op alle devices rechtstreeks te zien was.
De consument wil zelf de controle in handen houden. Zowel bij het plannen van een aankoop, de aankoop zelf als bij vragen achteraf, gaat de voorkeur uit naar self service oplossingen. Slimme bedrijven spelen hier op in. Het zorgt immers voor een voordeel voor de klant als een voordeel voor het bedrijf.
Eerder waren sociale media vooral een nieuw en extra kanaal om de relatie met de klant aan te halen. Al snel werden ook de marketeers binnen verschillende bedrijven wakker en zagen de commerciële mogelijkheden van Twitter, Facebook en Pinterest.
KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.
Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.