LinkedIn: Op weg naar 3 miljard gebruikers
Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.
Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.
Kauwgummaker Trident liet twee van de bekendste gebruikers van Twitters Vine video’s maken en zendt die als tv-commercial uit.
Doe mij een viral. Elke marketeer wil dat zijn content viraal gaat. Maar welk merk weet de consument nou echt in het hart te raken? De nieuwe buzzsite Upcoming.nl analyseert realtime welke artikelen door miljoenen Nederlanders gedeeld worden op Facebook en Twitter. Welke merken strijden om de likes en tweets van de Nederlander?
Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.
Dit is het vervolg op het artikel van 22 augustus, waarin werd ingegaan op het belang van een solide fundament op LinkedIn (een krachtig en professioneel LinkedIn profiel). In dit artikel besteden we aandacht aan de volgende belangrijke stap in LinkedIn lead generatie: hoe je – in minder dan tien minuten per dag – op een effectieve manier op de hoogte blijft van waar jouw netwerk zich mee bezig houdt.
Hashtags hebben al een lange geschiedenis, maar de meesten associëren het toch, ten onrechte, met Twitter. Daar werd de hashtag geïntroduceerd door Chris Messina als teken om via een teken (het pound # sign) tweets van verschillende mensen aan elkaar te koppelen door en er unieke tekst aan te koppelen die via een search alle relevante tweets zou laten zien.
Marc de Vries stond aan het wieg van een aantal vernieuwende internetconcepten, zoals Monsterboard, Hyves en de online tak van TMG. Sinds begin augustus denkt hij na over nieuwe manieren om (advertentie)inkomsten te genereren voor Twitter in Nederland.
Communicatie- en reclamegigant WPP haalt eenderde van zijn omzet inmiddels uit digitale activiteiten. Niet genoeg, aldus de leiding, want dat moet 40 à 45 procent worden. De cijfers laten zien dat Europese bestedingen krimpen, maar Nederland een gemiddelde groei vertoont.
Dit is het vervolg in een serie over LinkedIn Lead Generatie. In het vorige artikel werden de vijf belangrijkste stappen uitgelicht die succesvolle LinkedIn gebruikers toepassen om veelvuldig en met regelmaat nieuwe opdrachten binnen te halen op LinkedIn. In dit artikel gaan we wat dieper in op de eerste stap: bouwen.
Social media data is een enorme bron aan informatie, dat door veel bedrijven niet wordt erkend. Nog steeds hoor ik vaak mensen oordelen dat social media data “niet representatief” is en dat er daarom weinig mee gedaan kan worden op het gebied van onderzoek. Maar vanwege de kracht van de massa valt er een hoop te vertellen over deze data.
Vine is een video-app waarmee je filmpjes van zes seconden maakt en deelt via Twitter. Steeds meer bedrijven en merken zien in dat het een sterk marketingtool is. Zes voorbeelden van e-commercebedrijven die het snappen.
Minder dan de helft van de Nederlandse bedrijven is actief op social media. En daarvan heeft het gros geen strategie. Zij die wel actief zijn, gebruiken het vooral om te zenden en om klanten en prospects te volgen. Tijdgebrek zou nog meer inzet van sociale kanalen vaak in de weg staan. Een drogreden die we hier graag ontmaskeren.
Succesvolle initiatieven als Airbnb en Etsy bewijzen dat social business een blijvertje is. Maar wat is het eigenlijk, en is uw bedrijf er klaar voor? Lees welke kansen sociaal zakendoen u biedt en leer van voorbeelden uit de praktijk.
Hyves gaat de casual en social games afnemen van het Duitse Plinga, een van Europa’s grootste speluitgevers. De profielensite vult hiermee de ambitie in om zich meer als spellenplatform te ontplooien. Met Facebook-login.
Dit is de eerste in een serie van berichten op Emerce over LinkedIn leadgeneratie. Vandaag het vijf-stappen plan. Ongeveer drie procent van de leden op LinkedIn-gebruiken het platform op een proactieve manier en halen er veelvuldig nieuwe opdrachten vandaan. Hoe doen zij dit? Er zijn vijf belangrijke stappen die daarbij cruciaal zijn.