More stories

De selfservice economie vindt ‘customer’ service opnieuw uit.

De consument wil zelf de controle in handen houden. Zowel bij het plannen van een aankoop, de aankoop zelf als bij vragen achteraf, gaat de voorkeur uit naar self service oplossingen. Slimme bedrijven spelen hier op in. Het zorgt immers voor een voordeel voor de klant als een voordeel voor het bedrijf.

Customer Loyalty

Betalen vanuit je timeline: volgende stap in social commerce?

Eerder waren sociale media vooral een nieuw en extra kanaal om de relatie met de klant aan te halen. Al snel werden ook de marketeers binnen verschillende bedrijven wakker en zagen de commerciële mogelijkheden van Twitter, Facebook en Pinterest.

Payment

KLM: ‘Google+, Weibo en vKontakte, open de deuren!’

KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.

Online marketing

Facebookmarketing: de stand van zaken in Nederland

Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.

Online marketing

Vine Marketing: gaat social video dan nu eindelijk doorbreken?

Vine werd slechts 5 maanden geleden geïntroduceerd door Twitter. De app, voor wie het nog niet kent, stelt iedereen in staat om heel simpel video’s van 6 seconden op te nemen met beeld en geluid.

Social

Vijf stappen naar brand ambassador succes

Brand ambassadors zijn invloedrijke personen die de kloof tussen een merk en andere consument kunnen overbruggen. Zij zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de berichten en conversaties over een merk, product of dienst binnen social media. Het is aangetoond dat maar 6% van fans op Facebook verantwoordelijk is voor alle engagement.

Social

Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland

Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.

Online marketing

Anonieme variant op Instagram schiet toplijstjes in

Het heet Whisper, is een sociale foto-app en schiet op de downloadlijsten naar boven. Anders dan bij Instagram of Facebook kun je geen foto’s maken en kennen de leden elkaar niet.

Social

Peiling: ‘Google+ groter dan Twitter’

Een steekproef van reclamenetwerk Burst Media laat zien dat Google+ bijna twee keer meer gebruikers heeft dan Twitter. Enkel Facebook is groter, veel groter, in het sociale domein.

Social

Met Twitter Cards door de 140 karaktergrens breken

Twitter heeft een technologie in huis die ‘cards’ genoemd is. Die techniek zorgt ervoor dat tweetlinks niet eerst gevolgd hoeven te worden om te laten zien wat er achter zit, maar de link-content wordt rechtstreeks in de tweet getoond. Met andere woorden Inline media.

Social

Rotterdamse Koopgoot krijgt Nederlands grootste tablet

Een tablet zo groot als een abri staat sinds gisteren in de Rotterdamse Koopgoot, de winkelstraat in het centrum van de stad. Het apparaat ziet en kiekt het winkelend publiek, dat op zijn beurt met een bijbehorende app kan kijken en reageren op de omgeving.

Retail

Adverteren op Twitter: mogelijkheden, targeting en resultaten

Sinds enige maanden is het ook in Nederland mogelijk om te adverteren op het populaire sociale netwerk Twitter. Met meer dan 3,2 miljoen gebruikers in Nederland en het real-time karakter is Twitter voor veel adverteerders een aantrekkelijk platform om hun doelgroep te bereiken.

Online marketing

Is het betalen met likes en tweets een ontwikkeling waar we op wachten?

Een aantal jaren geleden werden verschillende diensten geïntroduceerd die je social media accounts ook economisch van waarde maakten. Een like leverde een financieel voordeeltje op of met het plaatsen van een tweet kon je een product gratis downloaden. Heeft deze vorm van betalen nog toekomst?

Payment

Google+ Hangouts in de praktijk – start modeseizoen bij de Bijenkorf

Door de komst van digital en social media speelt de aanwezigheid van de Bijenkorf als warenhuis zich niet langer alleen in real life af. Dit is de reden dat innovatie en nieuwe media een belangrijke rol spelen in de marketing strategie van de Bijenkorf. Zo ook Google+ waar Bijenkorf nu haar eigen pagina heeft.

Social

Je mobiele app op nummer 1 met Facebook

Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!

Conversie