More stories

Sociale media op tweede scherm: lege echoput

Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.

Mobile

Telegraaf ‘schrapt’ Hyves

Het kantoor van Hyves is niet meer het kantoor van Hyves, maar van eigenaar TMG. Wie het immense pand op de prominente Amsterdamse locatie betreedt, mist vanaf nu het logo van wat ooit Nederlands grootste sociale netwerk was.

Social

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Facebook Home: vrienden, geen apps

Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’

Mobile

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

Te huur: Obama’s social media-team

Het presidentiële social media-campagneteam van Barack Obama heeft een nieuwe baan. Zestien teamleden treden in dienst van Blue State Digital, onderdeel van het mondiale communicatieconcern WPP.

Social

Top 100 adverteerders laat meeste @mentions onbeantwoord

Een onderzoek onder Nederlands honderd grootste adverteerders laat zien dat ze acht op de tien Twittersignalen langs zich heen laten gaan.

Social

AEGON begint gemankeerde verkoop polissen via Facebook

Financieel dienstverlener AEGON gaat zonder tussenkomst van enige instantie verzekeringen verkopen via Facebook. Met zijn nieuwe merk Kroodle zet het ook de miljoenen Nederlanders buitenspel die geen lid zijn van de profielensite.

E-commerce

Adfactor maakt bloggers tot social media-producenten

Site-exploitant Adfactor zet de op zijn netwerk aangesloten bloggers in om content te produceren voor de social media-kanalen van adverteerders. De kreet dat ‘adverteerders als uitgevers moeten denken’ krijgt zo steeds duidelijker gestalte.

Social

‘Twitter Ads API biedt eindelijk kans op directe interactie’

Vijf bedrijven krijgen van Twitter toegang tot zijn Ads API, onder wie TBG Digital. De Europese verkoopbaas Siebren Roorda vertelt welke gevolgen dat voor adverteerders heeft.

Online marketing

Werkt Facebook voor jou?

Voor veel marketeers is Facebook een gewild kanaal. Sinds de teleurstellende beursintroductie neemt de kritiek op het sociale netwerk echter van alle kanten toe. Tijd voor een realitycheck: wat kan Facebook doen voor jou?

Social
Premium

Ticketscript: 20 procent ticketverkoop via Facebook

Facebook blijkt voor het verkopen van toegangskaarten tot evenementen een vrij belangrijk distributiekanaal. Technologiebedrijf Ticketscript zegt dat het Facebook al bij een vijfde van alle kaartverkopen de intermediair is.

Social

Miljoenen likes decembercampagne LEGO

‘Brickmented reality’ noemt LEGO het, de campagne waarbij het LEGO-spelers geinige creaties laat maken als toevoeging op de fysieke wereld. In drie weken ontvingen de Denen duizenden inzendingen uit 119 landen.

Online marketing

Hoe maak je social media ‘business as usual’?

Veel bedrijven worstelen met het implementeren van social media binnen de bedrijfsmuren. Multinational IBM heeft daar inmiddels de nodige learnings mee opgedaan.

Social

Eigen online community is een must

Succesvol zijn in social business begint niet bij Facebook of Twitter, maar bij jezelf.

Social