More stories

Pixar, Google, design en robots naar Emerce eDay

De eerste sprekers van Emerce eDay, op 6 november in Amsterdam, zijn bekend. Zo komen vertegenwoordigers van Google Ara, Harmony Institute, Campfire en Pixar naar de hoofdstad. En Emerce eDay gaat weer naar een nieuwe locatie: De Overkant in Amsterdam-Noord.

Innovatie

Middenbedrijf innovatiever dan het kleinbedrijf

Eén op de vijf ondernemers vindt zijn onderneming (zeer) innovatief, waarbij middelgrote bedrijven (meer dan 50 werknemers) zichzelf innovatiever vinden dan het kleinbedrijf (minder dan 50 werknemers). Dat blijkt uit de ING OndernemersIndex.

Innovatie

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

Agile Strategy: snel inspelen op veranderingen

Wie had twee jaar geleden kunnen voorspellen dat Uber de spelregels in de taxibranche in 38 landen fundamenteel zou veranderen? Of dat Airbnb een geduchte concurrent zou worden voor hotels? Start-ups kunnen met nieuwe technologie de economische regels binnen enkele jaren veranderen, waardoor gevestigde bedrijven hun strategische koers snel en radicaal moeten herzien. Snel kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen is daarom een cruciaal onderdeel van elke bedrijfsstrategie geworden.

Innovatie

Column: Een idee groot maken is weinigen gegeven

Startups zijn hot. Dus pikt ook Hollywood een graantje mee met geromantiseerde met films over onder meer Steve Jobs en Mark Zuckerberg. Het merendeel gaat voorbij aan de noodzakelijke discipline om een pril idee uit te werken tot een concreet product. Op zich begrijpelijk, aangezien dat onderdeel van het vak vaak een stuk saaier is. Succes staat of valt echter met de juiste executie. En daar schort het nog veel te vaak aan.

Start-ups

Vier strategieën om te anticiperen op digitale disruptie

Digitale disruptie is het fenomeen dat jonge bedrijven door digitale innovatie in een heel korte tijd een dominante positie in een markt kunnen innemen ten koste van bestaande marktpartijen. Tot voor kort waren slechts enkele branches gevoelig voor digitale disruptie. Maar dat verandert.

Strategy