Change Inc: van nieuws-website naar community platform
Hoe verander je een nieuwswebsite in een nieuw platform met een sterk merk en een community? De case van Change Inc. laat het zien.
Hoe verander je een nieuwswebsite in een nieuw platform met een sterk merk en een community? De case van Change Inc. laat het zien.
Hoe doen Europese webwinkels het op het gebied van duurzaamheid en verantwoord ondernemen? En wat vertellen ze daar hun klanten over? De stand van zaken.
Mobility as a Service (MaaS) valt of staat bij gedragsverandering. Vervoersapps kunnen de verschuiving naar duurzamere en slimmere mobiliteit versnellen.
De vraag naar duurzame kleding stijgt. Maar hoe zorg je dat merk en duurzame producent elkaar vinden? Zes vragen aan Rob ten Hoove van market place Manufy.
Om duurzaamheid te stimuleren moet je weten voor welke CO2-uitstoot je bedrijf verantwoordelijk is. Krijg dus inzicht in data uit je hele supply chain.
Circulaire IT-hardware kan de milieubelasting van apparaten reduceren. Goede procedures rond data en updates kunnen professionele gebruikers overtuigen.
De CO2-uitstoot van de IT-sector is veel groter dan vaak wordt gedacht. Met het gebruik van ‘refurbished’ hard- en software is veel milieuwinst te behalen.
Een uitgebreide duik in de acht belangrijkste trends die consumentengedrag (gaan) bepalen: technologie, economie, metaverse en meer.
Groene pakketbezorging wordt steeds normaler en opties nemen toe. Betere communicatie aan klanten over de (positieve of negatieve) milieu-impact helpt ook.
Start-up My Dressoir verhuurt designer kleding voor feestjes of events. Vijf vragen aan oprichter Maxine Hassing.
Duurzaamheid heeft zich de afgelopen jaren aardig omhoog gewerkt op de agenda van e-commercespelers. En de verschillende klimaattoppen onderstrepen de noodzaak ervan. Waar de blik al gauw gericht wordt op logistiek en verpakkingen is er ook op andere plekken flink wat winst te behalen. Zo groeit de focus op producten – die hebben namelijk veel verborgen impact in zich. En spannen spelers als Flinders, Otrium en Buy Me Once zich in om grip te krijgen op de duurzaamheid van hun aanbod.
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
PostNL, Deloitte, bol.com en Google Cloud lanceren samen het duurzame innovatieprogramma Econnections. Daarmee willen deze bedrijven de verduurzaming van de e-commercesector versnellen.
T-Mobile start met de uitgifte van de nieuwe Eco-SIMs. Deze Eco-SIMs worden gemaakt van 100% gerecycled PVC afkomstig van oude koelkasten. Ook de verpakkingen van de nieuwe sims zijn FSC gecertificeerd.
Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”